کد خبر 442524
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱

نخست وزیر انگلیس خطاب به نوجوانانی که مجذوب تبلیغات داعش می‌شوند یادآوری کرد این گروهک تروریستی از پسران و دختران جوان تنها به عنوان ابزاری برای سودجویی استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس با تایید طرح این کشور برای پیوستن به حملات هوایی به مواضع داعش در سوریه طی سخنرانی خواهد گفت واقعیت تلخ و ظالمانه داعش این است که از پسران جوان برای عملیات انتحاری و از دختران جوان برای سودجویی استفاده می‌کند.
 
به نوشته روزنامه تلگراف، وی که طی سخنانی فردا (دوشنبه) رسما برنامه دولت انگلیس برای پیوستن به حملات هوایی آمریکا علیه مواضع داعش در سوریه را اعلام می‌کند این نکته را متذکر خواهد شد که مسلمانانی که با وسوسه جهاد به خاورمیانه سفر می‌کنند تنها به عنوان فداییانی برای تروریست‌ها به کار گرفته می‌شوند.
 
کامرون در سخنرانی مهمی برنامه 5 ساله‌ای را برای از بین بردن داعش اعلام کرده و طی آن «ارزش‌های انگلیسی» را قوی‌ترین سلاح برای مبارزه علیه افراطیون می‌داند.
 
وی در گفت‌وگو با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» روز شنبه (دیروز) گفته بود انگلیس از سپتامبر علیه مواضع تروریست‌ها در عراق مشارکت داشته اما از آنجایی که اقدامات بیشتری از سوی انگلیس برای نابودی داعش لازم است، دولت از پارلمان انگلیس درخواست کرد اجازه حملات هوایی در آسمان سوریه را صادرکند.
 
«دانینگ استریت» (دفتر نخست‌وزیری) بخش‌هایی از سخنرانی روز دوشنبه نخست وزیر درباره برنامه دولت برای مبارزه با داعش را منتشر کرد که بر اساس آن کامرون مستقیما به جوانان انگلیسی که جذب داعش می‌شوند خواهد گفت «اگر دختر هستید، آنها شما را به بردگی کشیده و از شما سوء استفاده می‌کنند. این واقعیت تلخ و ظالمانه داعش است.»
وی همچنین به ان‌بی‌سی گفته بود از نمایندگان پارلمان درخواست می‌کند فاز تازه‌ای از اقدامات نظامی علیه مواضع داعش در سوریه است. کامرون هم‌چنین افزود «ما باید داعش را شکست دهیم و باید این خلافت را چه در عراق و چه در سوریه، نابود کنیم.»
 
در طول هفته‌های اخیر «مایکل فالن» وزیر دفاع انگلیس نیز خطاب به نمایندگان پارلمان خواستار رای به صدور مجوز برای همکاری انگلیس در حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه شده و عدم همکاری نمایندگان برای تحقق این فرمان را غیرمنطقی عنوان کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    0 0
    یکی به این کامرون حرامزاده بگه داعش دست پرورده شماست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس