کد خبر 442796
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

ارتش آزاد سوریه اعلام کرده است که «شورای عالی نظامی» تشکیل داده است؛ شورایی که در برابر «شورای نظامی» ائتلاف مخالفان قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق،‌ در نشستی که در استان «هاتای» در جنوب ترکیه برگزار شده است، بیش از 30 تن از فرماندهان ارتش آزاد از تشکیل «شورای عالی نظامی ارتش آزاد» خبر داده‌اند؛ در حالی که هنوز شورای عالی نظامی وابسته به ائتلاف مخالفان پابرجاست.

به گزارش پایگاه خبری روزنامه رأی الیوم، روز یکشنبه (دیروز) جمعی از فرماندهان گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه در استان «هاتای» در جنوب ترکیه تشکیل «شورای عالی نظامی ارتش آزاد» را اعلام کردند.

«عبدالکریم الاحمد» از اعضای اصلی ارتش آزاد در این مورد توضیح می‌دهد: ساختار شورای نظامی سابق که عمر سه ساله داشت تغییر پیدا کرده و اعضای جدیدی در این شورا عضو شده‌اند.

در مقابل اما ائتلاف مخالفان سوریه سریعا این موضوع را تکذیب کرد و به آن معترض شد. باید گفت «شورای نظامی» از بدو تأسیس زیر نظر ائتلاف مخالفان اداره می‌شده و حال ارتش آزاد قصد دارد خود مدیریت آن را بر عهده بگیرد.

در بیانیه ائتلاف مخالفان سوریه در خبرگزاری آناتولی، آمده است: اعلام تشکیل شورای نظامی جدید چیزی جز گمراهی اذهان نیست و در راستای به حاشیه راندن ائتلاف مخالفان صورت گرفته است.

ائتلاف مخالفان و ارتش آزاد از بدو شروع بحران سوریه، اختلافات شدیدی را از خود بروز داده‌اند و کثرت این اختلافات به قدری بوده است که دیگر ائتلاف مخالفان یا ارتش آزاد هیچ‌گونه تأثیری در اوضاع سیاسی یا میدانی سوریه ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس