لابی اسرائیلی آیپک اخیراً "گروه شهروندان حامی ایران غیرهسته ای" را تشکیل داده که قرار است برای لغو توافق هسته ای با ایران تقریبا 20 میلیون دلار هزینه صرف اقدامات خود شامل تبلیغات در 30 تا 40 ایالت کند.

گروه بین‌الملل مشرق- "آدام لرنر" خبرنگار و محقق مجله "پولیتیکو"، طی مطلبی در پایگاه اینترنتی این مجله در خصوص تشکیل گروه جدیدی تحت عنوان "شهروندان حامی ایران غیرهسته ای" توسط لابی اسرائیلی آیپک توضیح می‌دهد:

آیپک برای لغو توافق هسته‌ای به مردم آمریکا متوسل شد
آیپک گروه جدیدی برای تبلیغات تلویزیونی و مخالفت با توافق ایران تشکیل می‌دهد

آیپک، لابی قدرتمند طرفدار اسرائیل، گروه حمایتی جدیدی برای مخالفت با توافق هسته ای ایران تشکیل داده است. "پاتریک دورتون" سخنگوی آیپک، به نیویورک تایمز گفت: "شهروندان حامی ایران غیر هسته ای، یک گروه جدید با هدف آگاهی رسانی به عموم مردم در خصوص خطرات توافق اخیر با ایران است."

هیئت مشورتی این گروه شامل 5 عضو دموکرات سابق کنگره می شود: "ایوان بی" (نماینده ایندیانا)، "مارک بگیج" (نماینده آلاسکا)، "مری لاندرو" (نماینده لس‌آنجلس) و "جوزف لیبرمن" (نماینده کانکتیکات). "شرلی برکلی" (نماینده دموکرات نوادا)، نماینده اسبق که در کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان فعالیت می کرده است، به این گروه مشاوره می دهد.

لیبرمن، سناتور مستقل و دموکرات اسبق در بیانیه ای در سایت گروه گفت: "این توافق برای آمریکا، اسرائیل و برای همه جهان خطرناک است. ایران بیش از 20 توافقنامه بین المللی را نقض کرده است، حامی شماره یک تروریسم در جهان است و سال هاست تلاش می کند تا به تسلیحات هسته ای دست پیدا کند. متاسفانه این توافق، ایران را متوقف نمی سازد."

آیپک قبلا هم مخالفت خود را با چندین سیاست باراک اوباما از جمله رویکرد وی برای مذاکره با ایران و برخورد با اسرائیل نشان داده است. در جلسه هیئت گروه که اوایل این هفته برگزار شد، "هاوارد کوهر" مدیرعامل این گروه، از اعضا خواسته تا تعطیلات تابستانی خود را لغو کنند، به این خاطر که گروه برنامه دارد لابی‌گری خود را علیه توافق در هفته های آینده تشدید کند.

طبق گزارش نیویورک تایمز "گروه شهروندان حامی ایران غیرهسته ای تقریبا 20 میلیون دلار هزینه صرف اقدامات خود شامل تبلیغات در 30 تا 40 ایالت می‌کند." به گفته دورتون، "این طرح، یک کمپین ملی قابل توجه و بزرگ در خصوص نواقص و کاستی های توافق با ایران است."

آیپک برای لغو توافق هسته‌ای به مردم آمریکا متوسل شد
آیپک قوی‌ترین لابی صهیونیستی و از پرنفوذترین لابی‌ها در کنگره آمریکاست

اوباما اخیراً خبر داد: "کشورهای مذاکره کننده 1+5 در خصوص زبان نهایی یک توافق هسته ای به اتفاق نظر رسیده اند که بخش عظیمی از زیرساخت هسته ای ایران را متوقف ساخته و در عین حال بخش های کوچکی از آن را دست نخورده باقی می‌گذارد."

جمهوری خواهان در کنگره به منظور از بین بردن توافق، باید برای کسب دو سوم اکثریت آراء، تعداد کافی از دموکرات ها را برای مخالفت با توافق متقاعد سازند. آیپک در ابتدا تشکیل گروه شهروندان حامی ایران غیرهسته‌ای را از انظار عموم پنهان کرده بود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • مهماندار هواپیما ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    0 0
    تمام این مخالفتها فیلم بازی انهاست چون بهترین نتیجه را بدست اوردند تا ما را ذوق زده کنند و سریع بدون بررسی کامل امضا کنیم همان ذوق زدگی الکی سیاسیون ما است
  • نصیر ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    0 0
    حالا صبر کن فقط دو سال بعد از توافق دیدن داره این کشور!!
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    0 0
    تردید نیست جنگ زرگری است هر الاغی میداند اسرائیلی ها از محدود شدن هسته ای ایران به مدت 8سال و نابودی راکتور آب سنگین اراک به قول شما ایرانی ها از شادی در پوست خود نمیگنجند
  • ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    0 0
    به نظر من هم اینها فیلم است . اگر این قدر به ضرر صهیونیستها بود آمریکا در ارسال قطعنامه توافق به شورای امنیت عجله نمیکرد.
  • اهوازی ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    0 0
    ذلیل تر و بی مایه تر و بی شخصیت تر ا نتانیاهو و آل سعود ندیدم
  • ناشناس ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    0 0
    این یابو باید حذف بشه
  • علی اکبر ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    0 0
    لطفا کلیپ دکتر حسن عباسی دراره توافق رو پخش کنید:دکتر عباسی:فردای توافق هیچ اتفاقی نخواهد افتاد
  • سردار نوروزی ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    باید گفت اینگونه رایی زنی کردن و نشست انجام دادن در قالب آیپک وهر چیز دیگر جز خسته کردن خودشان راهی ندارند اسرائیلی ها وامریکایی ها خیلی احمق تر از این حرفها هستند ملت ایران اسلامی ورهبری نظام خوب میدانست که بعد از این توافق ، این حیوان صفت ها پای حرفشان نیستند . آنها دشمن قسم خورده ی این ملت و نظام اسلامی ما هستند وباید خوب بدانند که ایران هسته ای بر سر حرف خود ایستاده ومحکم هم ایستاده وتحت هیچ شرایطی عقب نشینی نخواهد کرد وهر کس که مانع پیشرفتش گردد با او معامله ای می کند که جنبه ی خوشی ندارد و همه چیز به نفع ایران تمام می گردد . لذا دشمنان ما حودشان را خسته نکنند این ملت هشتاد میلیونی اسرائیل و امریکا را یک لقمه ی چپ خواهد کرد وبه همه ی آنان قول می دهد زمانی اگر فکر احمقانه کردند و خواستند از طریق نظامی و حمله به کشور ما اقدامی را صورت دهند آنچنان ضربه ی هولناکی به آنان وارد می شود که صدای آن ضربه را اهل دوزخ خوب بشنوند .
  • نوروزی ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    بسمه تعالی -- به فرموده ی رهبر فرزانه ی انقلاب که جانم فدای او باد ما خواهان جنگ نبوده ونیستیم ؛ امّا اگر این اتفاق افتاد به خـــــــــــدای محمد(ص) قسم آنچنان کاری کنم که روح تمام شهدای جنگ تحمیلی را شاد کنم
  • محمد ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
    0 0
    آقای نصیر لازم به صبر نیست همین الان دیدیم که آمریکای خبیث در قطعنامه شروع به دبه کردن نموده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس