دستیار وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن در صورت تشدید درگیری در اوکراین، آماده است تا فشارهای بیشتری را بر روسیه اعمال کند.

به گزارش مشرق، ویکتوریا نولاند دستیار وزیر خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده 150 میلیون دلار برای آموزش ارتش اوکراین هزینه کرده و این هزینه ها را یک کمک امنیتی به شمار می آورد.

وی در ادامه افزود: اگر درگیری ها در اوکراین تشدید شود، آمریکا حاضر است تا فشار بیشتری را بر روسیه اعمال نماید.

نولاند در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی اوکراین، اظهار داشت: همان طور که می دانید، تحریم هایی که جامعه بین المللی وضع کرده- تحریم هایی که آمریکا و اتحادیه اروپا اعمال کرده- با هدف تغییر سیاست روسیه بوده، با این هدف بوده تا روسیه تشویق به اجرای کامل تعهداتش شود. ما به روشنی اعلام کرده ایم که این تحریم ها تا زمانی که توافقنامه مینسک به طور کامل اجرا شود، حفظ خواهد شد، متوقف شدن خشونت، آزادی گروگان ها و بازگشت به مرزها از جمله مهمترین مفاد این توافقنامه است.

وی در ادامه افزود: ما به روشنی اعلام کرده ایم که اگر خشونت ها افزایش یابد، آماده اعمال فشار بیشتر بر روسیه هستیم. امید ما این است که بتوانیم از این فشار استفاده کنیم تا شاهد آن باشیم که روسیه به تعهدات خود عمل می کند. در عیر این صورت، هزینه های اقتصادی و نظامی افزایش خواهد یافت.

نولاند ضمن اشاره به کمک های آمریکا به اوکراین، تاکید کرد: آمریکا تاکنون 150 میلیون دلار کمک امنیتی برای آموزش نیروهای اوکراینی در اختیار کی یف قرار داده است.

هم اکنون 300 چترباز از تیپ 173 هوابرد آمریکا در اوکراین حضور دارند. هدف اصلی از اعزام نظامیان آمریکایی، ارتقای سطح مهارت های نیروهای گارد ملی اوکراین اعلام شده است.

بحران اوکراین موجب شده تا روابط آمریکا و روسیه به پایین ترین سطح پس از پایان جنگ سرد برسد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس