طی سالهای گذشته و با شدت گرفتن بحران اقتصادی در غرب و افزایش اعتراضات اجتماعی در آمریکا، ساخت پناهگاه هایی مخصوص برای حفاظت از جان افراد ثروتمند در مقابل اعتراضات مردمی رواج پیدا کرده است.

گروه بین‌الملل مشرق-  طی سالهای گذشته و با شدت گرفتن بحران اقتصادی در غرب و افزایش اعتراضات اجتماعی در آمریکا، ساخت پناهگاه هایی مخصوص برای حفاظت از جان افراد ثروتمند در مقابل اعتراضات مردمی رواج پیدا کرده است. "اتاق‌های امن" برای ثروتمندانی که از قیام‌های مردمی می‌ترسند به گزینه ای رایج تبدیل شده است. پایگاه آمریکایی اینفو وارز در گزارشی نوشت: ده سال پیش، اتاق‌های امن مختص افراد شناخته‌شده‌ای بود که می‌خواستند خود را از دست افرادی مخفی کنند که برای آنها خطر جانی داشتند. اما اکنون ساخت این اتاق‌ها در نیویورک برای خواصی رایج شده است که می‌خواهند خود را مقابل قیام‌های مردمی در اعتراض به سقوط احتمالی اقتصاد، و آشوب‌های بعد از آن محافظت کنند.

به گفته "تام گافنی" رئیس یکی از شرکت‌های سازنده اتاق‌های امن، ساخت این اتاق‌ها که ده‌ها هزار یا حتی صدها هزار دلار هزینه دارد، طی ده سال گذشته بیش از دو برابر شده است. شرکت گافنی که سالی یک یا دو عدد از این اتاق‌ها می‌ساخته، طی سال‌های اخیر، هر سال 6 عدد از این اتاق‌ها را ساخته است.

این نشان می‌دهد اشخاص ثروتمند به فکر داشتن اتاق‌های امنی افتاده‌اند که هم از دارایی‌هایشان و هم از جانشان محافظت کند؛ این اتاق‌ها زمانی به کار خواهند آمد که مردم بر اثر افزایش بی‌عدالتی اقتصادی و یا سقوط ناگهانی اقتصاد دست به آشوب بزنند. آمادگی خواص آمریکا برای فرار از آشوب‌های مردمی به هیچ عنوان تئوری توطئه نیست. گزارش‌ها از انجمن اقتصادی "داووس" که ماه ژانویه برگزار شد، نشان می‌دهد سرمایه‌داران و خواص در حال خرید زمین و خانه در جاهای دوردست مانند نیوزیلند هستند چرا که معتقدند در صورت وقوع شورش‌هایی به سبک اعتراضات فرگوسن، نیاز به مخفی‌گاه خواهند داشت. کنار هم گذاشتن عواملی مانند بی‌عدالتی، افزایش شکاف میان ثروتمندان و فقرا و همین‌طور خشونت پلیس در آمریکا به نوعی تضمین می‌کند که تا دو سال دیگر شاهد آشوب‌های مدنی در این کشور باشیم؛ اتفاقی که پیش‌بینی "مارتین آرمسترانگ" اقتصاددان آمریکایی، مبنی بر "وقوع یک قیام سیاسی تا سال 2016" در آمریکا را محقق می‌کند.

در حال ویرایش خبر/// فرار ثروتمندان آمریکایی به اتاق‌های امن از ترس مردم
نمونه ای از اتاق های امن در آمریکا
در حال ویرایش خبر/// فرار ثروتمندان آمریکایی به اتاق‌های امن از ترس مردم
نمونه ای از اتاق های امن در آمریکا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
    0 0
    باریتعالی جل جلاله در مورد این گونه افراد چه زیبا فرمود: «اينما تکنوا يدرککم الموت و لو کنتم في بروج مشيدة» (نساء 78) هر جا باشيد ولو در برج هاي استوار و سر به فلک کشيده. مرگ شما را فرا مي گيرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس