رئیس اداره سیاسی سپاه با تاکید بر اینکه توان نظامی ایران از جمله دسترسی به موشک‌های بالستیک قابل چانه‌زنی نیست، گفت: حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به معنای پذیرش همه شروط طرف مقابل نخواهد بود.

به گزارش مشرق، سردار رسول سنایی‌راد رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت پس از جمع‌بندی مذاکرات ایران و 1+5 در وین که در بندی از آن به محدودیت 8 ساله کشورمان در دسترسی به موشک‌های بالستیک اشاره شده است گفت: مذاکرات هسته‌ای نباید زمینه‌ای برای سوءاستفاده غرب جهت دخالت در مسائل نظامی ایران شود.

وی با تاکید بر اینکه توان نظامی ایران از جمله دسترسی به موشک‌های بالستیک قابل چانه‌زنی نیست، افزود: ما ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای اعلام می‌کنیم که این حمایت به معنای پذیرش همه شروط طرف مقابل در مذاکرات نخواهد بود.

سنایی‌راد در ادامه گفت: اتفاقا این نقطه جایی است که ما باید آمادگی بیشتری داشته باشیم و هرچند که این هنوز پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت است اما در همین مرحله نیز باید مفاد مداخله آمیز آن در امور نظامی ایران تغییر کند.

وی همچنین با اشاره به خطبه‌های امروز رهبر معظم انقلاب در نماز عید سعید فطر خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری راهبردی‌ترین مواضع خود را طبق اصول رابطه امام و امت با مردم مطرح می‌کند.

رئیس اداره سیاسی سپاه پاسداران گفت: مذاکره ما با 1+5 صرفاً در موضوع هسته‌ای خواهد بود و روحیه استکبارستیزی ما همواره پابرجا خواهد ماند.

وی با انتقاد از کسانی که تصور می‌کنند مذاکرات هسته‌ای با غرب به معنی کوتاه آمدن از منافع ملی خود است، افزود: آمریکایی‌ها نشان دادند که قابل اعتماد نیستند و هرچند رئیس جمهور آمریکا در صحبت‌های اخیر خود از مداخلات این کشور در امور داخلی ایران در گذشته و حمایت از صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران عذرخواهی کرده است اما این‌ها صرفا تلاشی برای واقع گرا نشان دادن آمریکا است.

سنایی‌راد در پایان گفت: پیام سخنان امروز رهبر معظم انقلاب ایستادگی بر مواضع از موضع عزت بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مصطفی ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    من نمیدونم آقایون تو متن توافق عدم طراحی و تست موشک رو لحاظ کردن بعد اینا میگن قابل چونه زدن نیست آخه عزیز من به حرف که نیست اگه فقط 10 درصد حرف های آقا رو گوش کرده بودن وضع ما این نبود
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    000 000 75 لایک
  • استاد دانشگاه ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    امیدوارم حداقل برنامه های فضایی ادامه پیدا کنه و پرتاب ماهواره رو داشته باشیم وگرنه عملا تا هشت سال بعد چیزی از سازمان فضایی ایران باقی نخواهد ماند و همه سفارس میشه به خارج از کشور و حتی بعید نیست اگر 8 سال دیگر دولتی جمهوری خواه و جنگ طلب در امریکا باشه کسی در ایران جرت پرتاب دوباره موشک بالستیک رو داشته باشه! و برای بیش از این هشت سال هم محدودیت موشکی ادامه پیدا کنه بهتره حتما پرتاب ماهواره رو داشته باشیم تا همین اول کار گربه رو دم حجله بکشیم...بحرحال ماهواره بر موشک بالستیک و جنگی نیست و اصلا مسیری بالستیک طی نمی کنه این مشکل رو کره جنوبی هم داشت تازه با محودیت دائمی ولی تونست از امریکایها درباره پرتاب ماهواره بر اجازه بگیره
  • شکارچی ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    دقیقا یعنی چی؟یعنی به موشک های خودمون دسترسی نداشته باشیم یا در رابطه با موشک های بالستیک نباید با خارج ارتباط داشته باشیم؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس