یک روزنامه انگلیسی نوشت ایران امن‌ترین کشور خاورمیانه است و ادعای وزارت خارجه انگلیس درباره خطرات سفر به ایران ناشی از موارد دیگر نه وجود تهدید در این کشور است.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی «گاردین» در گزارشی نوشت: ایران دارای گنجینه‌های فرهنگی منحصر بفردی است که عمدتا از سوی دیدگان غرب دور مانده و این کشور چشم به راه افزایش قابل توجه تعداد جهانگردانی است که به واسطه توافق تاریخی هسته‌ای قصد بازدید از این کشور را دارند.

بر این اساس، دولت ایران اقدامات جدیدی را در تسهیل شرایط اخذ روادید یا لغو آن ورود برای اکثر جهانگردان خارجی را برداشته است. ایران همچنین بعد از انتخاب دولت روحانی در سال 2013، ساخت 200 هتل جدید را با توجه به امکانات رفاهی ناکافی برای افزایش صنعت جهانگردی آغاز کرده است.

نویسنده گزارش افزود: ایران ماوای برخی از تاریخی‌ترین و باستانی‌ترین مکان‌های جهان با بناهای باستانی، مساجد پر زرق و برق و مناظر دیدنی و جذاب است. از جمله آثار تمدن پر افتخار باستانی ایران «پرسپولیس» است که بزرگترین پایتخت باستانی است که جهان تاکنون شاهدش بوده و همچنین شهرهای اصفهان و شیراز که شهر عشق و شعر هستند و در همدان که آرامگاه «ابوعلی سینا» پدر علم دارو سازی نوین جا دارد. تهران پایتخت ایران نیز بخاطر وجود تفرجگاه‌های ورزش اسکی در اطرافش مشهور است.

«دیوید مک گینس» صاحب یک آژانس جهانگردی با اشاره به افزایش تقاضای جهانگردان برای بازدید از ایران در 2 سال اخیر افزود: «ایران کشوری بسیار امن است و من تاکنون 5 یا 6 دفعه به این کشور در 2 سال گذشته مسافرت کرده‌ام. ما تاکنون هیچ مشکلی با شخصی در ایران نداشتیم. ایران یکی از دوستانه‌ترین کشوری هایی است که من تاکنون دیده‌ام.»

«مایکل پول من» مدیر بازاریابی تورهای جهانگردی شرکت «وایلد فرانتیرز» در انگلیس ضمن اشاره به این که جهانگردان خارجی ایران را کشوری جدید برای دیدن بر می‌شمارند، گفت: «من در ایران احساس امنیت بسیاری کردم. اگر شما به کشورهای اطراف چون عراق و سوریه نگاه کنید متوجه می‌شوید که ایران کشوری کاملا محافظت شده است و با وجود 90درصد شیعیان این کشور، هیچ تنشی بین شیعه و سنی در ایران مشاهده نمی‌شود و من به راحتی در خیابان‌های این کشور قدم زدم  و حتی احساس امن‌تری در این جا نسبت به بسیاری از مکان‌های لندن داشتم.»

وی در ادامه با رد ادعای وزارت خارجه انگلیس نسبت به خطرات سفر به ایران گفت : «وزارت خارجه انگلیس توصیه می‌کند که به ایران سفر نکنیم اما ما بر این باوریم که ایران کاملا امن است و این موضوع بیشتر به خاطر عدم باز بودن سفارتخانه انگلیس در تهران تا تهدید خاص در این کشور است.»

پول من در بخشی دیگر از سخنان خود درباره ایران گفت: «ایران به طور قابل توجهی جمعیت جوان دارد و فکر می‌کنم 60% آن‌ها زیر 35 سال هستند. ایران کشور تاریخی و با فرهنگ است و جمعیت فرهیخته‌ای دارد. ایران همچنین یکی از بالاترین نرخ‌های دانشجوی مونث جهان را دارد.»

گاردین در خاتمه این گزارش از عزم هتل «روتانای» امارات متحده عربی و هتل «آکور» فرانسه برای ایجاد حداقل هتل‌های 4 ستاره در ایران خبر داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایرانی ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    مقصر کیست که بیستون با ان کتیبه ارزشمند و آن کوه سخره ای بلند که به سینه رازدار مکتوب تاریخ باستان مشهور است هیچ نام و نشانی ندارد. تنها اثری است که مکتوب است و به زبانهای مهم آن زمان نوشته شده از والیان شورشی که گواه بر وسعت ایران است و تفکر و میزان اعتقاد مذهبی شاه به خداوند تبارک و تعالی و نوع حکومت داریش و غیره ... صحبت شده است آن و قت عده ای به چند بنای دوره صفویه و یا قاجاریه بیشتر اهمیت می دهند هر چند اینها هم برای ما با ارزش هستند اما بیستون سند و شناسنامه ایران بزرگ است
  • amir ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۷
    0 0
    یکی از اون دویست تا هتل رو در اردبیل درست کنین. ثواب داره به خدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس