کد خبر 441711
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳

وزیر امور خارجه سابق آمریکا ضمن اعلام حمایت از توافق هسته‌ای با ایران مدعی شد که اگر رئیس جمهور شود، از زرادخانه‌های آمریکا برای ملزم کردن تهران به رعایت تعهدات هسته‌ای آن استفاده خواهد کرد.

هیلاری کلینتون: از توافق با ایران حمایت می‌کنم
به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه نوشت: «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا مدعی شد که اگر رئیس کاخ سفید شود، ایران هیچ گاه قادر به دستیابی به تسلیحات اتمی نخواهد بود.

این سخنان کلینتون در حالی منتشر شده است که منتقدان در کنگره آمریکا و همچنین متحدان دولت واشنگتن در سراسر جهان از توافق هسته ای با تهران انتقاد و چنین توافقی را مسیری تدریجی برای دستیابی نهایی ایران به سلاح هسته ای قلمداد کرده اند.

کلینتون با صدور بیانیه ای مدعی شد: به عنوان رئیس جمهور از همه ابزار زرادخانه هایمان استفاده می کنم تا ایران را مجبور کنم توافق را به دقت رعایت کند؛ پیام به ایران باید بلند و صریح باشد: ما نه تنها در طول اجرای این قرارداد، بلکه هیچ گاه به شما اجازه نخواهیم داد تا به سلاح هسته ای دست یابید.

وزیر خارجه سابق آمریکا گفت که همچنان در حال مطالعه جزئیات توافق با ایران است؛ کلینتون ضمن اعلام حمایت مشروط خود از این توافق، گفت که با توجه به صورت جلساتی که دریافت کرده است و همچنین با توجه به بررسی اسناد، از توافق هسته ای با ایران حمایت می کند.

وی با ادعای اینکه این توافق می تواند به آمریکا کمک کند تا مانع هسته ای شدن ایران شود، گفت که با اجرای قاطعانه این توافق، راستی آزمایی و در نظر گرفتن پیامدهای سریع در صورت هر گونه نقض قرارداد توسط ایران، می توان کاری کرد که آمریکا، اسرائیل و شرکای عرب واشنگتن امن تر شوند.

کلینتون همچنین گفت که امضای این قرارداد صرفا گام نخست است و اجرای کارآمد و موثر این توافق از بیشترین اهمیت برخوردار است.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که توافق اعلام شده روز گذشته میان ایران و 5 قدرت جهانی با واکنش ها و انتقادات متفاوتی روبرو بوده است و در این بین، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل این توافق را اشتباهی تاریخی توصیف کرده است.

درحالیکه کنگره آمریکا 60 روز فرصت دارد تا به بررسی توافق هسته ای با ایران بپردازد، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا نیز قرار است امروز چهارشنبه کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کند تا مردم آمریکا، متحدان واشنگتن و مظنونان به محاسن توافق هسته ای با ایران را متقاعد سازد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    یکی دهن این زنیکه پاچه ور مالیده رو ببنده تا نرفتم اتیشش بزنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس