سال گذشته لابی‌گرهای صنعت فیلم‌سازی آمریکا هزینه بازسازی اتاق‌های نمایش در چهار سفارت این کشور را پرداخت کردند؛ این در حالی است که مخاطبین خارج از آمریکا، نقش عمده‌ای در درآمدهای هالیوود دارند.

گروه بین‌الملل مشرق- سال گذشته لابی‌گرهای صنعت فیلم‌سازی آمریکا هزینه بازسازی اتاق‌های نمایش در چهار سفارت این کشور را پرداخت کردند به این امید که این کار به سفیران آمریکا و مهمانان‌شان کمک کند هنگام دیدار با یک‌دیگر، "منافع فرهنگی آمریکا را در نظر داشته باشند." این چهار سفارت شامل سفارت‌های آمریکا در مادرید، لندن، پاریس و رم می‌شدند که از 20 تا 50 هزار دلار به عنوان هزینه سرگرمی دریافت کردند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این‌باره اعلام کرد که بازسازی اتاق‌های نمایش در سفارت‌ها به خاطر سرگرم کردن مقامات سفارت نبوده، بلکه برای پیش‌برد یک صنعت آمریکایی و گسترش نیات خیرخواهانه صورت گرفته است. در حالی که وزارت خارجه آمریکا اجازه اعطای "هدیه برای بازسازی سفارت" را می‌دهد، اما این شرط را هم گذاشته است که کمک‌کنندگان باید بررسی شوند و اطمینان حاصل شود که مشکلی برای منافع آمریکا یا "خجالت‌زدگی و آسیبی" در پی این کمک برای سفارت ایجاد نمی‌شود. همچنین کمک‌ها نباید به تعهد یا انتظار از دولت آمریکا مشروط گردد.

ایمیل‌های افشا شده در پی هک شدن شرکت سونی نشان می‌دهد "کیث ویور" از مدیران سونی این مسئله را می‌دانسته، اما باز هم در نامه خود به "کریس داد" رئیس "انجمن سینمایی آمریکا" خواهان تأمین هزینه بازسازی اتاق‌های نمایش در سفارت‌های واشنگتن با هدف "در نظر داشتن منافع فرهنگی آمریکا" شده است. انجمن سینمایی آمریکا که نماینده شش غول هالیوودی (سونی، دیزنی، پارامونت، فاکس قرن بیستم، یونیورسال استودیوز، و وارن برادرز اینترتینمنت) است، سال گذشته 1.34 میلیون دلار نیز صرف لابی‌گری در دولت آمریکا نمود. صنعت فیلم‌سازی آمریکا برای کسب درآمد به شدت به مخاطبین خارج از آمریکا وابسته است.

لابی‌گری هالیوود برای کسب درآمد از کشورهای دیگر
هالیوود بخش بزرگی از درآمد خود را مدیون مخاطبین خارج از آمریکاست

لابی‌گری هالیوود برای کسب درآمد از کشورهای دیگر
یکی از مدیران سونی، پیشنهاد بازسازی اتاق نمایش در سفارت‌های آمریکا را مطرح کرد


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس