کد خبر 441633
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳

بی‌بی‌سی در ۱۸ اکتبر سال ۱۹۲۲ با نام «شرکت سخن‌پراکنی بریتانیا با مسئولیت محدود» بنیان گذاشته شد. در ۱۹۲۷ تحت عنوان «بنگاه سخن‌پراکنی بریتانیا» با دریافت پروانه سلطنتی تبدیل به یک شرکت دولتی شد.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ «بی‌بی‌سی» به معنی بنگاه خبررسانی بریتانیا، مستقر در لندن است. بی‌بی‌سی با منشور سلطنتی تأسیس شد و در توافق با وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش بریتانیا فعالیت می‌کند. هزینه فعالیت بی‌بی‌سی از عوارض سالانه‌ای که از همهٔ خانوارها و شرکت‌های بریتانیا دریافت می‌شود تأمین می‌گردد. میزان این عوارض را دولت بریتانیا تعیین و پارلمان بریتانیا تصویب می‌کند. فعالیت اصلی بی‌بی‌سی تولید برنامه و سرویس‌های خبری است. شعار بی‌بی‌سی این است: «هر ملت باید با صلح و آرامش با ملتی دیگر صحبت کند.»

سنگ بنای ساختمان پخش

سنگ بنای ساختمان پخش "بی بی سی" در لندن انگلستان؛ 1929

بی‌بی‌سی در ۱۸ اکتبر سال ۱۹۲۲ با نام «شرکت سخن‌پراکنی بریتانیا با مسئولیت محدود» بنیان گذاشته شد. در ۱۹۲۷ تحت عنوان «بنگاه سخن‌پراکنی بریتانیا» با دریافت پروانه سلطنتی تبدیل به یک شرکت دولتی شد. بی‌بی‌سی هم اکنون یک بنگاه دولتی نیمه‌ خودمختار است که توسط «هیأت امنای بی‌بی‌سی» اداره می‌شود. به گفته بی‌بی‌سی این بنگاه تحت هیچ نفوذ تجاری و سیاسی نیست و فقط به مخاطبین خود پاسخگو است. بودجه این شبکه از طریق شبکه‌های داخلی (حق اشتراک) و بخش جهانی (وزارت امور خارجه بریتانیا) تامین می‌شود. بودجه سالیانه بی‌بی‌سی بالغ بر ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون پوند است. بودجه تمامی بخش‌ها (غیر از بخش جهانی بی‌بی‌سی) از هزینه ماهیانه‌ای که هر یک از خانواده‌های صاحب تلویزیون در بریتانیا باید بپردازند، تامین می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس