کد خبر 441457
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان تاکید کرد فعالیت‌های هسته‌ای ایران از این پس سرعت بیشتری خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، "علی اکبر صالحی،" رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مصاحبه  با خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین درباره جمع‌بندی مذاکرات هسته ای گفت: توافق هسته ای ایران و غرب توافقی تاریخی است که بحرانی راکه 12 سال طول کشید، حل کرد.
 
وی با اشاره به اینکه امروز یک روز تاریخی است، گفت: "گر چه کسی فکر نمی کرد ما به نتیجه برسیم، امروز ما به نتیجه‌ای دست یافته ایم که همه طرف ها از آن راضی هستند. ما از نتیجه به دست آمده بسیار راضی هستیم و طبعا طرف مقابل هم از نتایج به دست آمده راضی است."
 
صالحی در ادامه خاطر نشان کرد: همانگونه که قبلا هم اعلام کرده بودیم ما به دنبال فعالیت هسته ای غیر صلح آمیز نبوده ایم.
 
وی گفت: طرف های مقابل هم این نکته را می دانستند، اما می خواستند درباره این مسئله به اطمینان برسند و ما هم به آنها اطمینان دادیم که چنین فعالیتی مورد نظر ما نیست همانطور که قوانین بین المللی بر آن تاکید دارد.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: ما از هم اکنون بر خلاف تصور برخی شاهد فعالیت بیشتر در زمینه هسته ای خواهیم بود به خصوص در ساخت راکتورهای هسته ای.  
 
وی گفت: ما با روسیه قرارداد تاسیس رآکتورهای هسته ای جدیدی  منعقد کرده ایم و با چین هم ممکن است برای تاسیس 2  نیروگاه هسته ای قرارداد ببندیم.
 
صالحی تاکید کرد: ما از هم اکنون شاهد فعالیت‌های بیشتری در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای ایران خواهیم بود و  خدا را شکر  این مسئله از اول هم با برکت بود و اکنون با حل این مسئله خوشحال هستیم و معتقدیم که همه کشورهای مذاکره کننده در این توافق برنده شده اند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس