کد خبر 441069
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک بخش‌هایی از جزئیات جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای از جمله روند رفع تحریم‌های تسلیحاتی را منتشر کرده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه جزئیاتی از متن جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای، برجام را منتشر کرده است.

بنا بر این گزارش، طرفین موافقت کرده‌اند که تحریم‌های تسلیحاتی و موشکی‌ ایران در دو مرحله برداشته شود. تحریم‌های تسلیحاتی 5 و تحریم‌های موشکی بعد از 8 سال از اجرای توافق، برداشته خواهند شد. 

همچنین، آنطور که رویترز نوشته است در صورتی که اثبات شود توافق از سوی ایران نقض شده است تحریم‌های سازمان ملل می‌تواند پس از 65 روز احیا شود. هنوز در مورد ساز و کار دقیق احیای تحریم‌ها، جزئیاتی منتشر نشده است. 

رویترز صبح امروز نیز به نقل از یک منبع دیپلماتیک نوشته بود بر اساس توافق صورت‌گرفته، آژانس می‌تواند درخواست دسترسی به سایت‌های مورد ظن دسترسی را ارائه کند. با این حال ایران می‌تواند با این درخواست مخالفت کند، که در آن صورت مسئله در یک هیئت میانجی مطرح می‌شود. 

دیپلمات‌های ایرانی و غربی امروز اعلام کرده‌اند که توانسته‌اند مذاکرات هسته‌ای را جمع‌بندی کنند. قرار است متن توافق امروز رونمایی شده و پس از آن برای تائید نهایی به کنگره آمریکا و شورای عالی امنیت ملی ایران برود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس