کد خبر 441053
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا اعلام کرد که کنگره آمریکا هرگونه انتصاب در جایگاه سفیر آمریکا در کوبا که از سوی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور این کشور صورت بگیرد را رد خواهد کرد.

دعوای زرگری گنکره با دولت آمریکا

به گزارش مشرق، «دیاریو د کوبا»، «میچ مک کونل» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی اعلام کرد که کنگره آمریکا هرگونه انتصاب در جایگاه سفیر آمریکا در کوبا که از سوی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور این کشور صورت بگیرد را رد خواهد کرد.

«مک کونل» همچنین افزود که تحریم‌هایی بر علیه کوبا وجود دارند که توسط کنگره وضع شده‌اند و کنگره نیز آن‌ها را لغو نخواهد کرد چرا که لغو این تحریم‌ها صحیح نیست و مخالفان سرسختی در کنگره دارد.

علی رغم تمهیدات اتخاذ شده برای برقراری روابط سیاسی و اقتصادی با کوبا، «مک کونل» که رهبریت اکثریت جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا را بر عهده دارد، به انتقاد از سیاست‌های «اوباما» پرداخت.

وی در این‌باره گفت: آن‌ چه که این رئیس‌جمهور انجام می‌دهد مذاکره با کشورهای فراوان است؛ مذاکره و مذاکره و مذاکره؛ کوبا در این‌باره مثال خوبی است؛ «اوباما» گمان می‌کند که تنها با مذاکره با این کشورها می‌تواند به نتیجه مثبتی دست پیدا کند.

«مک کونل» ضمن اعلام این که هیچ نشانه‌ای مبنی بر تغییر رفتار دولت کوبا مشاهده نمی‌شود، عنوان کرد: چه اقدامی در جهت عادی‌سازی روابط دو کشور انجام دهیم؟ من حتی گمان نمی‌کنم که در کنگره سفیر آمریکا در کوبا را هم تأیید کنیم.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا و «رائول کاسترو» رئیس‌جمهور کوبا در 1 جولای (10 تیر) تصمیم خود مبنی بر بازگشایی سفارتخانه‌هایشان در کشور مقابل را به صورت رسمی اعلام کردند.

در اواخر ماه ژوئن نیز 3 سناتور دموکرات آمریکایی ابراز امیدواری کرده بودند که آمریکا و کوبا اقدام به بازگشایی سفارتخانه‌های خود کنند.

پنتاگون نیز در اوایل ماه جولای (تیر) از امضای یک توافق با کوبا مبنی بر بازگشایی نمایندگی‌های دیپلماتیک خود در کشور مقابل خبر داده بود.

در 17 دسامبر سال گذشته میلادی (26 آذر 93) رئیس‌جمهور کوبا و همتای آمریکایی وی طی سخنرانی‌های تقریبا همزمان اعلام کردند که تصمیم دارند روند از سرگیری روابط خود را آغاز کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس