کد خبر 440609
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲

گوگل در حال ساخت لپ‌تاپ هایی است که به کاربرانش اجازه می‌دهد با استفاده از صفحه کیبورد به شارژ اسمارت فون خود بپردازند.

 به گزارش مشرق، یکی از دغدغه‌های کاربران امروزی را می‌توان در اتمام شارژ اسمارت فون یا تبلت دانست به همین دلیل بایستی همیشه شارژر یا ابزارهای جانبی را برای شارژ کردن گوشی هوشمند یا تبلت خود به همراه داشته باشند. اکنون کارشناسان گوگل خبر از ثبت اختراع جدیدی به اسم این شرکت داده اند که می تواند تحول عظیمی در این عرصه باشد. گوگل درصدد ساخت لپ تاپ های کروم بوکی است که با سیم کوچکی که درون کیبورد آن قرار می گیرد به کاربرانش اجازه می دهد تا علاوه بر دریافت انرژی به ارسال آن نیز بپردازد.

اطلاعات منتشر شده نشان می دهد، اختراع جدید گوگل به تازگی ثبت شده تا بتواند آرزوی بسیاری از کاربران امروزی را محقق کرده و آنها را از حمل همیشگی سیم یا شارژر رها سازد. کاربران در صورت محقق شدن چنین قابلیتی قادر خواهند بود تا تلفن های هوشمند خود را به سادگی بالای کیبورد لپ تاپ‌ها قرار داده و به شارژ آن بپردازند. این سیم پیچ به قدری کوچک خواهد بود که بتواند دسترسی ساده ای را برای کاربرانش رقم بزند. در ادامه گزارش منتشر شده از سوی پتنت (ثبت اختراع) آمده است: « این تکنولوژی از قابلیت نصب بر کیبوردهای مجزا نیز برخوردار خواهد بود.»

این موضوع در حالی است که گوگل در سری ۲۰۱۵ نت بوک های کروم بوک نیز ابداع جدیدی را ارائه کرده و برای نخستین بار از کانکتور USB Type-C بهره برده بود که نه تنها استاندارد جدیدی داشت بلکه اندازه آن نیز خیلی کوچک و تقریبا یک سوم سایز استاندارد قدیمی شده بود. یک کانکتور واحد که هر دستگاهی قادر به استفاده از آن باشد چه برای وصل کردن هارد اکسترنال به لپ تاپ و چه برای شارژ تلفن های همراه با شارژر USB کاربران فقط به یک کابل واحد نیاز دارند.

این کانکتور کوچک به راحتی در دستگاه های موبایل جای گرفته و همچنین می تواند سایر گجت ها را نیز به لپ تاپ متصل کند. کابل آن نیز در هر دو طرف دارای کانکتور USB Type-C است. این نوع USB از انتقال توان الکتریکی بیشتری نیز برخوردار است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس