کد خبر 440328
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد که محدودیت‌های پذیرفته شده در توافق هسته‌ای تأثیری بر پیشرفت برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز نخواهد داشت.

صالحی: برخی محدودیت‌ها را پذیرفته‌ایم

به گزارش مشرق، شبکه المیادین اعلام کرد: علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، با بیان اینکه ایران برخی محدودیت ها را پذیرفته است گفت: این محدودیت‌ها تأثیری در سیر برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز نخواهد داشت؛ بلکه برنامه هسته‌ای به شکل سریع‌تری پیشرفت خواهد کرد.

وی ادامه داد: تشکیل کمیسیونی به سرپرستی چین برای بازطراحی رآکتور اراک به اتمام رسیده است و هر کشوری که بخواهد می‌تواند به آن بپیوندد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: یکی از اهداف مذاکرات و رسیدن به توافق پیشرفت در موضوعات صنعتی و تجاری است.

به گفته صالحی، ایران قادر خواهد بود تا از سوخت هسته‌ای در همه جوانب استفاده کند و ما بر سر آزمایش‌های پرتو زا به توافق رسیده‌ایم.

عضو تیم مذاکره کننده ایران در وین، افزود: ایران به باشگاه کشورهای دارنده تکنولوژی هسته‌ای تجاری خواهد پیوست و ما قصد داریم برخی از فراوردهای استراتژیک خود از قبیل اروانیوم غنی‌شده و آب سنگین خود را بفروشیم.

دکتر صالحی در انتها به خبرنگار المیادین گفت: زمینه انتقال تجارب دیگران مخصوصا در زمینه‌های تجاری صنعت هسته‌ای فراهعم شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    من بشدت نگرانم.این یه کار بسیار اشتباه و برای اینده ما خطرناکه. ما اگه کمک دیگران رو نخواهیم کیو باید ببنین. خدایا خودت به این ملت عزت بده.مردم ایران به تو اعتماد دارن نه کسه دیگه ای. جانم فدای رهبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس