کد خبر 440144
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵

هشتمین همایش ستارگان محراب، با هدف بزرگداشت و گرامیداشت مقام آیت الله مرحوم حدیدی، امام جماعت مسجد محمد مصطفی(ص) روز گذشته برگزار شد.

مراسم تجلیل از مقام معنوی مرحوم آیت الله حدیدی به گزارش مشرق - امیرحسین موحدیان، هشتمین همایش ستارگان محراب، با هدف بزرگداشت و گرامیداشت مقام آیت الله مرحوم حدیدی، امام جماعت مسجد محمد مصطفی(ص) روز گذشته برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام عباسی، مدیر امور مساجد در منطقه نواب تهران با اشاره به مقام شامخ عالم ربانی، مرحوم آیت الله حدیدی، گفت: مراسم تجلیل امروز به واسطه ارزش علم و عالم برگزار می‌شود، به ویژه عالمانی که در طول زندگی خود به قرآن توجه داشته‌اند و در مسیر تربیتی جامعه، شاگردان بسیار را پس از آموزش، به اجتماع تحویل داده‌اند.


وی با بیان مطلبی از پیامبر اسلام افزود: پیامبر می‌فرماید که مقام عالم از هزار شهید بالاتر است، از این رو می‌توان به این نتیجه رسید که عالمانی همچون آیت الله حدیدی شهدا را در جامعه تربیت می‌کنند.


مدیر امور مساجد در منطقه نواب تهران با تشریح خدمات بی‌شمار آیت الله حدیدی در منطقه غرب تهران، اضافه کرد: ایشان در مسیر انقلاب اسلامی خدمات شایسته‌ای را انجام دادند، آیت الله حدیدی در طول ایام انقلاب اسلامی با روشنگری‌های خود زمینه‌ساز بیداری مردم فهیم منطقه شدند.

در بخش دیگری از این مراسم بزرگداشت، میزگردی یک‌ساعته با موضوع بررسی ابعاد مختلف شخصیت آیت الله حدیدی با حضور حجت الاسلام حیدری قاسمی، و آقایان امیر کمالی و تاج الدینی برگزار شد.


در بخش پایانی این مراسم، آیت الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان داستانی از زندگی امام علی(ع)، گفت:
با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر "العالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس"، "شبهات و نادانى‌ها و نفهمى‌ها به کسى که عالم به زمان خود است، هجوم نمى‌آورند، زیرا می فهمد چه‌کار باید کند"، گفت:عالمی که با علوم زمان آشنا باشد کلاه بر سرش نمی رود. این همان مسئله ای است که امام خمینی (ره) مسئله زمان و مکان را در مقوله فتوی دخالت می داد و  با همان فکر و بینش، دگرگونی و نوآوری، متناسب با مقتضیات و شرایط زمان را برای جامعه فراهم کرد.

 37 از این عمر انقلاب می گذرد و قوام و ثبات این انقلاب برگرفته از تفکر و اندیشه ای که ریشه از قال الصادق (ع) و قال الباقر (ع) و فقه جواهری است، وامام خمینی(ره)  هم مقتضیات زمان و شرایط و مسایل را دیده بود و با این صلابت  کشور را اداره می کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تصریح کرد: امام خمینی (ره)می فرمودند: اگر کسی در این شرایط با سلامت و تندرستی وظیفه اش را به درستی انجام دهد و رابطه خودش را با خدا به درستی انجام دهد دیگر نگران مرگ نخواهد بود.همانند عالم تشنه ای که در شب تاریک ظلمانی به زلال آب رسیده باشد. همان گونه که امام علی(ع) فرمودند: من نگران مرگ نیستم. شاگرد برجسته این مکتب امام خمینی (ره) هم فرمودند: من با دلی آرام و قلبی مطمئن، روحی شاد، ضمیری امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص و به جایگاهی ابدی سفر می کنم.

حجت الاسلام خاتمی در ادامه با اشاره به گله مندی امام علی (ع) ازمردم که در خطبه 27 نهج البلاغه به آن اشاره کرد، است، اظهار کرد: آن حضرت از مردم زمان خود به ویژه مردم کوفه گله داشتند که اوج گله آن حضرت این گونه بیان می شود "کاش شما را نمی دیدم"، "سینه و دلم را پر از خون کردید"، "غم و غصه را در قلب من مالامال کردید، ننگ بر شما."

وی ادامه داد: آن حضرت در برابر ضربه ابن ملجم آه نگفت، بلکه گفت که از دنیا راحت شد. در نامه 23، نامه 47 و خطبه 149 نهج البلاغه آمده است که قبل از شهادت خطاب به مردم و فرزندانشان فرمودند: من سه روز داشتم، "دیروز، امروز و فردا"، شما هم این سه روز را دارید، 63 سال زندگی کردم،که آغاز و انجامش مسجد بود. عزت و عظمت آن حضرت در تاریخ بشریت بی نظیر است. در مقدس ترین مکان چشم به جهان گشود، در مقدس ترین مکان در نماز و در حالت سجده ضربه به فرق مبارکش خورد. ولادت، ایمان، جهاد، مبارزه، زهد و تقوای ایشان بعد از پیامبر اکرم (ص) نظیری نداشته و نخواهد داشت.

هشتمین همایش ستارگان محراب با حضور آیت الله نمازی، حجج الاسلام ناصحی و حاج علی اکبری و جمعی از شاگردان مرحوم آیت الله حدیدی در مسجد محمد مصطفی(ص) واقع در خیابان قزوین برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس