کد خبر 439970
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۸

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: نظام ساخت و ساز شهری، آشفته‌ بازاری است که هیچ ارگانی در این بخش وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهد.

به گزارش مششرق، مراد علی واهبی اظهار کرد: ​یکی از دلایل آشفتگی در ساخت و ساز شهری در استان، نبود نظارت و عدم مداخله شهرداری​ها در این بخش است.

وی افزود: اداره​ کل استاندارد به صورت مرحله‌ای نظارت می‌کند و این مساله موجب شده است که کارخانه​های تولید مواد اولیه ساختمانی، در بسیاری از موارد تخلف کنند.

واهبی تصریح کرد: اداره‌های فنی و حرفه‌ای و تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز باید در گود باشند و به سایر ارگان​ها کمک کنند تا با انجام اقداماتی از تخلفات ساختمانی جلوگیری شود. متاسفانه مشکلات مالی و مدیریتی موجب شده است که آن‌ها نتوانند به خوبی در زمینه بهبود وضعیت و نظارت بهتر در این بخش فعالیت کنند.

وی عنوان کرد:​ تخلفات ساختمانی را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد که یکسری از این تخلفات درباره​ نحوه و کیفیت ساخت و ساز است و در این زمینه شاهد هستیم که مالکین و سازندگان از مجریان دارای تخصص و مهارت استفاده نمی​کنند.

واهبی بیان کرد:​ عدم استفاده از مصالح استاندارد و استفاده از کارگران بدون گواهینامه مهارتی موجب کاهش ایمنی ساختمان​ها می‌شود که این مساله یکی ​دیگر از تخلفات در بخش ساختمان سازی استان محسوب می‌شود. رعایت نشدن اصول کیفی و مقاومت ساختمان‌ها در برابر زلزله یکی دیگر از تخلفات است و این مساله موجب می‌شود که ایمنی ساختمان‌ها پایین آید و در نهایت به سرمایه‌های ملی و جان شهروندان خسارت فراوانی وارد شود.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان گفت: اگر اداره‌های ذ​ربط و سازمان نظام مهندسی به خوبی وظیفه خود را انجام دهند و بتوانند نظارت صحیحی بر ساخت و ساز مسکن داشته باشند می‌توانند تخلفات را شناسایی و برای جلوگیری از آنها راهکارهای مختلفی ارائه دهند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    آی دَمت گرم .. بعد از سالها اومدیم چهار برادر خانه پدریمان را به تعدادمون بسازیم وسرو سامون بگیریم شهرداری دماری داره از روزگارمون درمیاره که به شکر خوردن افتادیم به بهانه های بسیار الکی کار را میخوابونه ومیگه برو عدم خلاف بیار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس