جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی گفت که فعلا تصمیمی برای ثبت نام جدید از مشمولان جریمه خدمت سربازی گرفته نشده و بیش از 100 هزار پیامک برای ثبت نام کنندگان ارسال شده است.

به گزارش مشرق، یکی از کاربران سوال خود را این طور مطرح می کند: من دانشجوی اخراجی دانشگاه هستم. می خواستم بدانم دانشجوی اخراجی با چه شرایطی مشمول طرح خرید خدمت سربازی می شود؟

سردار کریمی، جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی در این باره می گوید دانشجویان اخراجی در صورتی که از تاریخ آخرین مدرک تحصیلیشان هشت سال گذشته باشد، مشمول طرح هستند و در ثبت نام های بعدی می توانند به سازمان برای پرداخت جریمه مراجعه کنند.

سوال بعدی توسط یکی دیگر از کاربران اینطور مطرح می شود: من متولد سال 62 هستم که تا سال 81 در مدرسه روزانه درس می خواندم و بعد از آن در دوره شبانه ادامه تحصیل دادم. در طرح خرید خدمت جریمه را از سالی حساب کرده اند که مدرسه روزانه می رفتم و می گویند مدرسه شبانه حساب نیست. دلیلش چیست؟ چرا باید دوره شبانه حساب نشود؟
جانشین سازمان نظام وظیفه اما می گوید که دوره روزانه و شبانه مانند هم هستند و تنها داوطلبان آزاد هستند که دوره تحصیل آزادشان حساب نیست.

او می گوید: حتی اگر فرد در دوره شبانه پذیرفته شده باشد پیوستگی تحصیلش از بین نرفته و از زمانی که دوره روزانه و شبانه اش تمام شده می بایست غیبتش محاسبه شود.

سوال بعدی در مورد پر بودن پادگان هاست. یکی از مشمولان می نویسد: من و تعداد زیادی از سربازان برای خدمت سربازی، به مرکزی معرفی شدیم که به ما گفتند مرکز تا دو ماه دیگر پر است. در این دو ماه ما نه می توانیم سرکار برویم نه کار خاصی انجام بدهیم. تقصیر ما چیست که مرکز جا ندارد و سربازی ما دوماه عقب می افتد؟

سردار کریمی در توضیح این امر می گوید: پارسال زمانی که اعلام شد اگر تا تاریخ مقرر معرفی صورت بگیرد مدت سربازی همان 21 ماه باقی می ماند، حجم زیادی از مشمولان به سازمان نظام وظیفه مراجعه کردند که به سال بعد و 24 ماه خدمت سربازی نخورند. به همین دلیل مراکز پاسخگوی این حجم مراجعه نبود و به همین دلیل اعزام بعضی ها تاخیر افتاد که سازمان نظام وظیفه برای این مراجعه زیاد، کار خاصی نمی تواند انجام دهد.

کاربر دیگری پرسیده که برای این که مشمول طرح جریمه سربازان غایب قرار گیرد آیا مجموع فرار به اضافه غیبت حساب می شود یا باید فرار و غیبت مستمر باشد؟

جانشین سازمان نظام وظیفه در توضیح این مورد می گوید که تاریخ فرار هر چه باشد، از آن زمان هشت سال محاسبه می شود و آخرین فرار مدنظر است نه چیز دیگر.

آخرین مورد هم در مورد جور کردن پول جریمه است و مشکلاتی که ایجاد کرده. یکی از کاربران می نویسد: مهلتی که پس از آمدن پیامک برای جور کردن پول گذاشته شده بسیار کم است و در مدت یک هفته ما نمی توانیم آن مبلغ را مهیا کنیم. اگر سازمان نظام وظیفه چهار پنج ماه به ما وقت می داد خیلی بهتر بود.

سردار کریمی با بیان این که پس از رسیدن پیامک، فرد یک هفته وقت برای گرفتن برگه و ده روز برای پرداخت مبلغ جریمه وقت دارد می گوید: کسی که در طرح ثبت نام کرده، از چند ماه پیش می دانسته که قرار است بالاخره یک روز مبلغ جریمه را بدهد در نتیجه نیازی نیست منتظر بمانند تا برایشان پیامک بیاید.

او ادامه می دهد: هنوز تصمیمی برای ثبت نام جدید از مشمولان طرح غیبت سربازی گرفته نشده و تاکنون بیش از 100 هزار پیامک برای ثبت نام کننده ها ارسال شده است.
منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس