کد خبر 439737
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶

فرماندهی ارتش لبنان اعلام کرد چهار هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی حریم هوایی لبنان را نقض کردند.

به گزارش مشرق، پایگاه العهد نوشت: فرماندهی ارتش لبنان دیشب با صدور بیانیه ‌ای اعلام کرد که یک هواپیمای شناسایی وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی بامداد  روز جمعه با پرواز در حریم هوایی لبنان، تمامیت ارضی این کشور را نقض کرد. این هواپیما با ورود به آسمان لبنان از منطقه کفرکلا اقدام به گشت‌ زنی در حریم مناطق ریاق و بعلبک کرد و در ساعت 9 و 55 دقیقه از فراز منطقه مذکور لبنان را ترک کرد.

در ساعت 4 و 10 دقیقه بامداد دیروز یک هواپیمای جاسوسی دیگر رژیم صهیونیستی از منطقه علما الشعب وارد لبنان شد و بر فراز مناطق ریاق و بعلبک و هرمل به گشت زنی پرداخت. این هواپیما در ساعت 14 و 50 دقیقه از منطقه بلدة رمیش حریم هوایی لبنان را ترک کرد.

در ساعت 10 صبح دیروز نیز هواپیمای دیگری از فراز منطقه علما الشعب اقدام به نقض حریم هوایی لبنان کرد. این هواپیما بعد از ورود به لبنان از منطقه علما الشعب اقدام به پرواز در مناطق بیروت و حومه آن و همچنین مناطق الخروب و الشمال کرد و نهایتاً در ساعت 16 حریم هوایی لبنان را از منطقه علما الشعب ترک کرد.

براساس این گزارش همچنین در ساعت 10 و 20 دقیقه صبح دیروز هواپیمای صهیونیستی دیگری از منطقه ساحلی مقابل بیروت وارد لبنان شده و به گشت‌زنی در مناطق ریاق و بعلبک و هرمل و بیروت و شکا پرداخت، این هواپیمای جاسوسی در ساعت 14 و 5 دقیقه از منطقه الناقوره حریم هوایی لبنان را ترک کرد.

امروز همچنین یک منبع نظامی به رادیو "صدای لبنان" گفت: یک فروند پهپاد شناسایی ارتش اسرائیل در آبهای بندر طرابلس در شمال لبنان سقوط کرده است.

فرماندهی ارتش لبنان نیز با صدور بیانیه‌ ای ضمن تایید سقوط این پهپاد در ساعت هشت و 30 دقیقه صبح امروز در بندر طرابلس اعلام کرد که نیروهای ارتش تدابیر لازم را آغاز کرده و هواپیمای مذکور را از آب بیرون کشیده اند.

هنوز جزئیات بیشتری در این باره نرسیده است. این دومین بار در طول سه هفته اخیر است که یک فروند پهپاد شناسایی اسرائیل در لبنان سقوط می کند.

تحرکات نظامی مشکوک رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان در حالی دنبال می‌شود که ارتش لبنان به همراه نیروهای مقاومت درگیر مبارزه داخلی بر ضد گروه‌های تروریستی مستقر در خاک لبنان هستند. این در حالی است که ارتش لبنان با کمبود شدید کمی و کیفی سلاح مواجه شده است.

دیه سه میلیارد دلاری «عبد الله بن عبدالعزیز» شاه سابق سعودی برای تسلیح ارتش لبنان با سلاح‌ ‌های فرانسوی علاوه بر کارشکنی رژیم صهیونیستی با سد بزرگ‌تری به نام فقدان اراده سیاسی در حاکمیت جدید عربستان سعودی مواجه شده است. منابع فرانسوی از تعطیلی قرداد مربوطه به درخواست ریاض خبر داده‌ اند، این در حالی است که این برخی رسانه‌های لبنان اعلام کردند که افراد مرتبط با این معامله تسلیحاتی نیز در فرانسه و عربستان بنا به اتهامات مربوط به فساد مالی تحت کنترل و بازجویی قرار دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    اون وقت ارتش لبنان این وسط چکاره است؟ فقط گزارش می کنه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس