رهبر جنبش انصار الله اعلام کرد: با توجه به موارد نقض آتش بس در گذشته توسط رژیم عربستان، ما به هیچ وجه انتظار تداوم آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل توسط آل سعود را نداریم.

الحوثی:آل‌سعود هیچگاه به آتش‌بس پایبند نبوده استبه گزارش مشرق، عبدالملک الحوثی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المسیره، گفت: ما امید زیادی به موفقیت آتش بس موقت نداریم و با توجه به موارد نقض آن توسط عربستان، تجربه به ما نشان داده که آتش بس موقت نتایج تلخی در پی داشت.

وی افزود: تداوم تجاوز عربستان به یمن ما را مجبور به برداشتن گام های استراتژیک بزرگ خواهد کرد که می تواند تحولات بزرگی در منطقه ایجاد کند لکن ما از شتاب ورزیدن در برداشتن این گام ها اجتناب می کنیم تا به رژیم آل سعود فرصت دهیم از مواضع تجاوزکارانه بدون توجیه خود عقب نشینی کند.

رهبر جنبش انصار الله به آمریکا نیز نصیحت کرد که افسار لجام گسیخته عربستان را به دست گرفته آن را مهار کند.

وی گفت: آمریکا باید از عربستان به عنوان هم پیمان خود بخواهد تا تجاوز به یمن را متوقف کند در غیر اینصورت ما گام های بزرگی بر می داریم که مسئولیت آن با این دو کشور می باشد و ما در قبال عواقبی که ممکن است پیش آید هیچ مسئولیتی نخواهیم داشت.

به گفته الحوثی، وی به زودی مجبور خواهد شد تا بسیج عمومی سراسری در صفوف همه گروههای یمنی اعلام کند.

گفتنی است که طرفهای یمنی به ویژه جنبش انصارالله از اعلام آتش بس سازمان ملل در یمن از بامداد امروز استقبال کرده و در عین حال این گروه نسبت به نقض این آتش بس از سوی آل سعود ابراز نگرانی کرده است.

طرفهای یمنی به سازمان ملل اطمینان داده اند که این آتش بس را نقض نخواهند کرد و در همین رابطه ارتش یمن و کمیته های مردمی به نقض آتش بس از سوی عربستان و ائتلاف عربی در سپیده دم امروز تا این لحظه هیچگونه واکنشی نشان نداده اند.

کارشناسان، تجاوز عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به اقدام رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان و همراهی آمریکا از 6 فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه فقیرترین کشور عربی منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کردند، جلوگیری کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس