کد خبر 439555
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸

با وجود آتش‌بس اعلام شده توسط سازمان ملل در یمن، سخنگوی نیروهای متجاوز به یمن با طرح برخی ادعاها، تأکید کرد این ائتلاف به این آتش‌بس پایبند نخواهد ماند.

به گزارش مشرق، «احمد العسیری» سخنگوی نیروهای متجاوز به یمن در سخنانی تصریح کرد که آتش‌بس در یمن بدون پایبندی آشکار طرف دوم و نیز بدون ارائه ساز و کار اجرای این آتش‌بس، وجود ندارد.

این ژنرال سعودی مدعی شد: فرماندهی نیروهای ائتلاف تجربه آتش‌بس را در قبلا تجربه کردند و به این منظور تمام عملیات جنگی خود را متوقف کردند ولی نتیجه آن افزایش عملیات نظامی در بخش جنوبی عربستان سعودی در مرز با یمن و نیز در برخی شهرهای این کشور، استقرار شبه‌نظامیان مسلح و ازسرگیری آموزش این عناصر بود.

وی در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» افزود «این اقدامی بیهوده است و نباید فرماندهی نیروهای ائتلاف به آن پایبند باشد. ما در مرحله عملیات "بازگشت امید" هستیم و نباید به این آتش‌بس توجه کنیم؛ چرا که نیروهای الحوثی به آن پایبند نیستند و همچنین هیچ ساز و کاری برای اجرای آن وجود ندارد.»

العسیری افزود که هرگونه آتش‌بس در یمن باید به همراه حضور ناظرانی از سازمان ملل متحد در داخل شهرها جهت رصد نقض‌های احتمالی باشد. در صورتی‌که سازمان ملل در این راستا تلاش‌هایی صورت دهد نیروهای ائتلاف اولین طرفی خواهند بود که از آن استقبال خواهند کرد به شرطی که این اقدام واقعی و سازمان‌دهی شده باشد.

طبق این گزارش، به رغم برقراری آتش‌بس در یمن که از نیمه شب گذشته آغاز شده است، بمباران مناطق مختلف یمن توسط جنگنده‌های ائتلاف سعودی ادامه دارد.

رهبر جنبش «انصارالله»، روز جمعه و کمی پیش از آغاز آتش‌بس، در سخنانی درخصوص پایبندی طرف مقابل به آتش‌بس ابراز تردید کرد.

«عبدالملک بدرالدین الحوثی» اعلام کرد امید چندانی به موفقیت این آتش‌بس ندارد. موفقیت این آتش‌بس به تعهد رژیم سعودی و توقف کامل تهاجم این رژیم به یمن بستگی دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس