کمال تبریزی درگفت و گو با مشرق گفت: باید اذعان کنم که تقریبا مدیران سینمایی احتمالا به دلیل مشغله‌های فراوان که بیشتر به بیرون وزارت مربوط است و نه داخل آن ارتباط لازم را با صنوف ندارند و دخالتی در تصمیم‌گیری‌ها نمی‌کنند.

گروه فرهنگی مشرق – قبل از آغاز روزهای ابتدایی دولت یازهم بیشتر فعالان اجتماعی و فرهنگی که به کار در بنیادها و انجمن‌های تخصصی ایمان و اعتقاد داشتند، منتظر شنیدن اخبار خوب و امیدوار کننده‌ از خیابان پاستور بودند. مردان دولت که قرار بود بنا را بر استفاده از تخصص متخصصان حاضر در انجمن‌ها بگذارند می‌بایست دست به سوی این متخصصان دراز می‌کردند که این موضوع و این تعامل احتمالی بعد از گذشت دو سال از عمر این دولت قابل بررسی است.

 کمال تبریزی، کارگردان سینما و مدیر کانون کارگردان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار فرهنگی مشرق و در پاسخ به این سوال که تحقق این شعار دولت یازدهم مبنی بر توجه به انجمن‌ها و  NGOها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟، گفت: تصور می‌کنم که شاید بتوان گفت در دولت فعلی بیشترین تعامل نسبت به دو دوره قبل با NGO ها صورت می‌گیرد و مثال بارز آن همکاری صمیمانه و موثر وزیر کار و رفاه اجتماعی با خانه سینما در ثبت قانونی صنوف است که تا حد زیادی به شکل‌گیری قانونی خانه سینما کمک بسیار می‌کند.


کمال تبریزی: میدیران سینمایی با صنوف ارتباط ندارند


وی درباره رابطه کانون کارگردانان با دولت، وزارت ارشاد و سازمان سینمایی و توجه این سازمان‌ها و این وزارتخانه به شعار دولت در مواجه با کانون کارگردانان توضیح داد : از نظر من این اتفاق از سوی سازمان سینمایی کاملا در دستور کار است و به نظر می‌رسد که چنین روشی از سوی دولت به وزارتخانه ها ابلاغ شده است اما در مورد سینما این صنوف هستند که تمایل چندانی به حضور در تصمیم‌سازی‌ها ندارند و به نظر من این امر به ضعف تشکیلات صنفی و به دلایل مختلف برمی‌گردد که امیدوارم در آینده نه چندان دور مرتفع شوند اما اگر رابطه فعلی کانون با سازمان سینمایی را مد نظر دارید باید بگویم که فعلا رابطه قابل قبول و نسبتا خوبی است.


کمال تبریزی: میدیران سینمایی با صنوف ارتباط ندارند

کمال تبریزی در فیلم"از رییس جمهور پاداش نگیرید"

تبریزی در پاسخ به این سوال که آیا مدیران سینمایی ارشاد در کار کانون کارگردانان که از جمله انجمن‌های کاملا تخصصی حوزه سینماست، دخالت نمی‌کنند، بیان کرد: در این مورد باید اذعان کنم که تقریبا مدیران سینمایی احتمالا به دلیل مشغله‌های فراوان که بیشتر به بیرون وزارت مربوط است و نه داخل آن ارتباط لازم را با صنوف ندارند و دخالتی در تصمیم‌گیری‌ها نمی‌کنند. باید بگویم که متاسفانه این ارتباط ضعیف است و همانطور که اشاره کردم بیشتر به عدم تمایل صنف برمی‌گردد اما از سوی مدیران هم رغبت چندانی وجود ندارد و تقریبا همه به کارهای خود مشغولند بدون اینکه ارتباط لازم را با یکدیگر داشته باشند.

کارگردان فیلم تازه اکران شده "از رئيس جمهور پاداش نگير" در پاسخ به این موضوع که برخی کارگردانان معتقدند که سازمان سینمایی در این دوسال نتوانسته مشکلات آنها را برطرف کند، گفت: به نظرم این امر بستگی به نوع مشکلات اعضا دارد. طبیعی است که هر مدیریتی نخواهد توانست همه را راضی نگهدارد و بسته به روشی که در پیش می گیرد؛ عده ای از حوزه نحوه تصمیم گیری ها بیرون می مانند. با این حال کانون همواره تلاش خود را برای حل مشکلات اعضای خود انجام داده است. اما به هرحال آن بخش از مشکلات اعضا که به تصمیم امکان پذیر کانون برمی گردد همواره حل شده ولی باید این نکته را هم در نظر داشته باشیم که مشکلاتی که اساسا حل آن ها در حوزه تصمیمات دولتی و سازمان سینمایی است؛ سرانجام باید از همان طریق مرتفع شود گرچه کانون در این موارد تمام تلاش خود را صادقانه جهت حل معضل به کار گرفته و می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس