کد خبر 439603
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

مسئولان هندی اعلام کردند این کشور جمعه شب 5 ماهواره انگلیسی را با موفقیت در مدار زمین قرار داد.

به گزارش مشرق، سازمان تحقیقات فضایی هند در ساعت 21 و 58 دقیقه جمعه شب به وقت محلی، یک فروند موشک ماهواره‌بر PSLV-XL را که 44/4 متر طول و نزدیک به 320 کیلو گرم وزن دارد، به همراه 5 ماهواره انگلیسی که در مجموع حدود یک هزار و 440 کیلوگرم وزن دارند، به فضا پرتاب کرد.

مسئولان این سازمان در مرکز فضایی ساتیش د‌هاوانSatish Dhawan ، در حدود 80 کیلومتری شهر چنای جنوب شرقی هند، گفتند این 5 ماهواره حدود 19 دقیقه پس از پرتاب موشک در مدار پیش بینی شده زمین قرار گرفتند.

 این ماهواره‌ها ساخت شرکت انگلیسی فن‌آوری ماهواره‌ای Surray است و طی 7 سال عمر خود قادر خواهند بود هر هدفی را در سطح زمین رصد کنند. از این ماهواره‌ها می‌توان برای نظارت بر منابع زمین ،محیط زیست و رصد بلایای طبیعی استفاده کرد.

تاکنون ماهواره SPOT 7 فرانسه که 714 کیلوگرم وزن دارد تنها ماهواره خارجی بسیار سنگینی بود که سازمان فضایی هند در مدار زمین قرار داده بود. این ماهواره 30 ژوئن سال 2014 در مدار زمین قرار گرفت.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۰
    0 0
    یه زمانی هند مستعمره انگلیس بود...
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    خدا بیامرزه گاندی رو. یه زمانی انگلیس بر هند آقایی میکرد و هندی ها باید به خاطر نداشتن تکنولوژی رنج و داغ استعمار رو تحمل میکردن چون زورشون به انگلیس و سلاحهای پیشرفتش نمی رسید. ولی الان کار به جایی رسیده که انگلیس باید ماهواره شو بده هند براش پرتاب کنه. این عاقبت ملتیه که نخواستن مستعمره باشن و برای پیشرفتشون با هم متحد شدن ،حرف رهبرشون رو گوش کردن و تلاش کردن.
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    در متن خبر باید اشتباهی رخ داده باشد چرا که یک موشک ماهواره بر که بیش از 44 متر طول دارد و 5 ماهواره بوزن 1440کیلو گرم را در فضا قرار میدهد باید 320تن وزن داشته باشد که اشتباها 320کیلوگرم عنوان شده است!.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس