خبرنگار سی‌ان‌ان در وین تاکید کرد جوی جدی بر مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه پنج بعلاوه یک حاکم است.

به گزارش مشرق، به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، نیک رابرتسون خبرنگار این شبکه در گزارشی مستقیم از وین درباره مذاکرات هسته ای ایران گفت: هنوز واقعا مشخص نیست ضرب الاجل جدیدی برای مذاکرات هسته ای تعیین شده باشد. فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی اشاره کرد تا چند ساعت دیگر تکلیف ضرب الاجل معلوم می شود اما از آن زمان حدود یک روز گذشته است. بنابراین وقتی او می گوید چند ساعت منظور او ممکن است بیست و چهار یا چهل و هشت ساعت باشد.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران هم پس از دیدارش با کری و موگرینی گفت بعید می داند امروز توافق حاصل شود. زمانی که ظریف در بالکن هتل ظاهر شد از او پرسیدند آیا روز دوشنبه هنوز اینجا خواهد بود که او گفت امیدوار است این طور نباشد. او گفتگوهایش را با کری و موگرینی سازنده خواند. هم اکنون جان کری با پنج به علاوه یک از جمله موگرینی دیدار دارد. در ابتدای این نشست کری گفت آنها سخت روی این مسئله کار می کنند. در هر حال به نظر می رسد طرف ایرانی و پنج به علاوه یک درباره برخی مسائل کلیدی روی مواضع خود پافشاری می کنند. ایران می گوید آمریکا باید تصمیمات دشوار اتخاذ کند و آمریکا نیز می گوید ایران باید تصمیمات دشوار بگیرد.

 همان طور که جان کری خیلی شفاف و بدون حاشیه حرفهای خود را به خبرنگاران زد، یک مقام ارشد ایرانی نیز در کنفرانسی خبری خواسته های خود را از طرف آمریکایی مطرح کرد. حتی وقتی از ظریف پرسیده شد آیا دیدارهای امروز صبح با تنش و رویارویی بود، او به جای پاسخ مستقیم گفت شما خودتان قضاوت کنید. کاملا روشن است شرایط حاکم بر گفتگوها بسیار جدی است اما وقتی مذاکره کنندگان در برابر دوربینها ظاهرا می شوند تلاش می کنند این احساس را ایجاد کنند که خیلی آرام و بر اوضاع مسلط هستند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس