روزنامه انگلیسی در گزارشی به نقل از دیپلماتهای حاضر در وین نوشت که تمدید دیگرباره ضرب‌الاجل برای مذاکرات هسته‌ای ایران مشکل کشنده‌ای نخواهد بود.

به گزارش مشرق، یک رسانه مطرح غربی نوشت که تمدید ضرب‌الاجل در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 ضربه کشنده‌ای به مذاکرات وارد نخواهد کرد.

مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1 با وجود رایزنیهای فشرده بین طرفین تاکنون به نتیجه منجر نشده است. هیات مذاکره ایرانی به ریاست محمدجواد ظریف بارها تاکید داشته‌اند که طرف‌های مذاکرات باید از بین دو مسیر تهدید- تحریم و یا توافق یکی را برگزینند.

روز چهارشنبه مشخص شد که زیاده‌طلبیهای هیات غربی به ویژه آمریکا همچنان ادامه دارد تا جایی که آقای ظریف در توئیت شخصی خود در این باره نوشت: «به‌شدت در حال کار هستیم، ولی نباید عجله کرد تا کار به‌خوبی انجام شود. این حرف را جدی بگیرید: شما نمی‌توانید اسب‌ها را در وسط مسیر عوض کنید».

این اظهارات پس از اظهارات تکراری همتای آمریکایی وزیر خارجه ایران  درباره اینکه «باید تصمیمات سخت سیاسی هر چه زودتر(توسط ایران) اتخاذ شود»، مطرح شد. جان کری در این اظهارات حتی اینگونه تهدید به خروج از میز مذاکرات کرد که «ما تا ابد نمی‌توانیم مذاکرات را ادامه دهیم».

روزنامه گاردین در گزارشی درباره فعل و انفعالات تازه در مذاکرات هسته‌ای و احتمال تمدید دوباره «ضرب‌الاجل» نوشت: «دیپلماتها در وین گفتند که این تمدید برای مذاکرات کشنده نخواهد بود؛ مذاکراتی که از ضرب‌الاجلهای قبلی هم عبور کرده بود».

این روزنامه مطرح انگلیسی با اشاره به متن پیام توئیتری محمد جواد ظریف اینطور گزارش داد: «استناد به (تغییر)اسب، به برداشتها و تصورات ایران درباره یک بسته پیشنهاد شده توسط آمریکا در روز چهارشنبه برمی‌گردد؛ پیشنهادی که پس از برقراری تماس ویدئو کنفرانسی بین تیم مذاکره آمریکا و اوباما از آن عقب‌نشینی شده است».

گاردین به جزئیات بیشتری درباره مفاد پیشنهاد تیم آمریکایی به ایران در مذاکرات هسته‌ای وین که البته واشنگتن از آن عقب‌نشینی کرده، اشاره نکرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس