آمریکا و صندوق بین المللی پول از سران اروپایی خواستند تا با هدف جلوگیری از خروج یونان از اتحادیه اروپا و حوزه یورو، به این کشور برای بازپرداخت بدهی مهلت بیشتری بدهند.

به گزارش مشرق، به نقل از راشاتودی، صندوق بین المللی پول و آمریکا از سران اروپایی خواستند تا با ارائه فرصت بیشتر به یونان برای بازپرداخت بدهی های این کشور به اروپا موافقت کنند و از این طریق از خروج یونان از حوزه یورو و اتحادیه اروپا جلوگیری کنند.

در حال حاضر یونان طرحی را به اتحادیه اروپا ارائه کرده است که طی آن با افزایش میزان مالیات و همچنین کاهش هزینه های این کشور، قصد دارد تا اروپا را به توافق با این کشور و ارائه مهلت برای بازپرداخت وام های خود متقاعد سازد.

کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول، طی روزهای گذشته تأکید کرده است که یونان در حال حاضر با بحران جدی اقتصادی دست و پنجه نرم می کند و این مسئله باید در مورد این کشور مد نظر قرار گیرد.

 این مقام مالی بین المللی تأکید کرد اجرای اصلاحات پیشنهادی دولت یونان در کنار تجدید نظر در ساختار بدهی ها یونان و بازپرداخت آنها از سوی سران کشورهای اروپای می تواند به این کشور در برون رفت از بحران کمک کند.

از سوی دیگر وزیر خزانه داری آمریکا از طرف های مذاکرات خواست تا شرایط را برای رسیدن به توافق تسهیل کنند و هشدار داد در غیر این صورت صدها میلیارد دلار ضرر اقتصادی برای کشورهای جهان در پی خواهد بود.

وی تأکید کرد که ما طی روزهای آینده شاهد اعتمادسازی یونان برای طرف های مذاکره در مورد عمل به آنچه نیاز است و از طرف دیگر تجدید نظر اروپا در بدهی های این کشور خواهیم بود.

وی تأکید کرد که تجدید نظر اروپا در دریافت بازپرداخت بدهی های یونان در مذاکرات با این کشور لازم بوده و خروج یونان از حوزه یورو یک اشتباه ژئوپلتیک خواهد بود.

یونان به تازگی از اتحادیه اروپا خواسته است تا یک وام سه ساله از صندوق فرآیند ثبات اروپا دریافت کند و توافق کرده است تا به سرعت اصلاحاتی را در ساختار اقتصادی خود ایجاد کند.

پیشتر صندوق بین المللی پول گزارش داده بود که یونان برای مقابله با بحران طی ماه های آینده نیازمند 10 میلیارد دلار کمک مالی خواهد بود و از سوی دیگر طی سه سال آینده باید 50 میلیارد دلار کمک مالی دریافت کند تا بتواند مشکلات اقتصادی خود را مرتفع سازد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس