در بحبوحه بازار نقل و انتقالات تابستانی فوتبال اروپا، سرنوشت 4 ستاره بزرگ فوتبال بیش از پیش مورد توجه رسانه های بزرگ قرار گرفته و هر یک گمانه زنی خود را درباره این 4 ستاره اعلام کرده اند.

گروه ورزشی مشرق - بازار نقل و انتقالات فوتبال اروپا حسابی داغ شده و شاهد جابجایی بازیکنان بزرگی در این میان هستیم. در گزارش زیر به اخبار هفته اخیر در خصوص 4 ستاره بزرگ در رسانه های معتبر اروپایی پرداخته ایم که می خوانید:

رابین فان پرسی
"رابین فان پرسی" که از سال 2004 تا 2012 در آرسنال دوران اوج خود را سپری کرد، در همین سال به عنوان یک ستاره وارد منچستر یونایتد شد، اما فصول او به ترتیب بهاری (دوران فرگوسن) پاییزی (دوران مویس) و زمستانی (دوران فان خال) بود. او در منچستر یونایتد دوران سر الکس فرگوسن خوش درخشید و اما همکاری با "مویس" ناکام و "لوئیز فن خال" ریزبین و سخت‌‌گیر برایش ثمری جز اجبار به خروج از جمع شیاطین سرخ نداشت.

رزوهای تلخ عزیمت اجباری چهار ستاره بزرگ

روزنامه گاردین در مطلب 4 جولای 2015 خود، خبر از سفر "کیس فوس" مدیر برنامه فان پرسی به ترکیه و گفتگو با مدیران تیم فنر باغچه داده است.
به گزارش این روزنامه چاپ انگلیس، هم اکنون این مهاجم 31 ساله در مرحله اولیه، به توافق با این باشگاه رسیده و به نظر می‌رسد که به زودی یک قرار چهارساله را با این باشگاه پرطرفدار ترکیه‌ای به امضا برساند. پیشتر شایعه شده بود که همسر وی در پی یافتن منزل مناسب در ترکیه است اما با سفر هفته پیش او به استانبول، این شایعه به واقعیت بدل گردید.

بنا بر ادعای گاردین، "درک کویت" –مهاجم کناری فنر باغچه- نقش بسزایی در متقاعد کردن وی جهت پیوستن به این تیم داشته است. بازیکنی که با پیوستن از لیورپول به فنرباغچه، سه فصل اخیر را به کسب Super Lig، Turkish Cup، و ،Turkish Super Cup نائل آمده است.

در جام جهانی 2014 برزیل، اوضاع همچنان برای فان پرسی به عنوان کاپیتان تیم ملی هلند تحت رهبری "لوئیز فان خال" عالی بود. اما زمانی که فان خال سکان هدایت منچستر یونایتد را بر عهده گرفت، بازوبند کاپیتانی را به جای "دارن فلچر" و "مایکل کریک" در اختیار وین رونی قرار داد و وقعی به فان پرسی ننهاد. پایان فصل، اما برای این ستاره هلندی اصلا خوب نبود. فن خال نشان داد که او را نمی‌خواهد. حتی رادامل فالکائو که خود از ناکامی وسیعی در میان شیاطین سرخ رنج می‌برد، توانست فان پرسی را نیکمت نشین کند. اوج این ناکامی را می‌شد در بازی بسیار مهم 18 آوریل مقابل چلسی دید که وی عملا 90 دقیقه تمام بر روی نیکمت نظاره‌گر بازی بود. او، تنها توفیق یافت که در دقیقه 61 بازی 17 می مقابل آرسنال در اولدترافورد، فرصت بازی پیدا کند.
 
این پایان در تیم محبوب، برای بازیکنی که نقش بسزایی در قهرمانی منچستر یونایتد در لیگ برتر در فصل 13-2012 به رهبری "سر الکس فرگوسن داشت" به شدت غم‌انگیز است. البته نانی هم‌تیمی سابق فان پرسی در منچستر یونایتد نیز در حال گذراندن تست‌های پزشکی خود و عقد قرارداد 4 ساله با این تیم ترکیه‌ای است. اگر این ستاره هلندی به نانی بپیوندد، هفتمین قرارداد فصل برای فنر باغچه خواهد بود.

اما روزنامه "میرور" انگلیس مدعی شده است که در حال حاضر فان پرسی خواهان گفتگو با فان خال قبل از هر گونه تصمیم‌گیری شده و این امر بیشتر مربوط به اختلاف نظر باشگاه با وی در مورد تسویه حساب است. مدیران منچستر یونایتد در حال حاضر برای فرار از ضرر و زیان، میل به فروش وی با قیمت 5 میلیون یورو به تیم ترکیه‌ای دارند و این در حالی است که ستاره هلندی خواهان پرداخت دستمزد یک سال باقیمانده قراردادش شده است. هم‌اکنون ویتور پریرای پرتغالی به عنوان اولین مربی خارجی از زمان کریستوفر دام در سال 2009، برای فنر باغچه شروع به کار کرده است.

رزوهای تلخ عزیمت اجباری چهار ستاره بزرگ
در جدیدترین اخبار مربوط به دو روز گذشته، موضوع ورود رئال مادرید به بحث خرید فان پرسی مطرح شده است. هم اکنون، طی ساعات اخیر، روزنامه‌های نه چندان معتبری چون Givemesport و Ibitimes مسئله جایگزین کردن فان پرسی با خاویر هرناندز (چیچاریتو) را مطرح کرده‌اند. ورود روزنامه‌های مطرح بین‌المللی به این موضوع در ساعات آینده، نشان‌دهنده صحت این مطلب خواهد بود.
 
باید دید که هم اکنون با خلق قصه پیچیده تمایل رئال به ده‌خیا و فان پرسی (احتمالی) و منچستر یونایتد به راموس و گرت بیل، طی روزهای آینده چه وقایعی رقم خواهد خورد؟!

سرخیو راموس
سرخیو راموس 29 ساله، بی‌شک اسطوره‌ای است که نه تنها در تاریخ باشگاه رئال مادرید برای همیشه ماندگار خواهد بود که با کاریزمای بی‌نظیرش در ذهن تمامی اسپانیایی‌ها نقش خواهد داشت. وی، در 19 سالگی از سویا به رئال مادرید کوچ کرد، ده سال تمام در تمامی فراز و نشیب‌های این غول اسپانیایی همراهش بود و طی این دهه درخشش، هیچگاه دوران افت را تجربه نکرد.
اوج درخشش راموس در چمپیونز لیگ 2014 بود که با ضربه سر طلایی خود در دقیقه 93 بازی فینال در مقابل آتلتیکو، ناجی رئال مادرید مستاصل گردید و قهرمانی اروپا را پس از 12 سال آرزو، برای این تیم به ارمغان آورد. حال اما، درخواست افزایش دستمزد سالیانه از 7.5 میلیون یورو به 10 میلیون یورو از سوی وی –که قطع یقین کمترین حق طبیعی این ستاره بزرگ است- به مذاق مدیران رئال و در راس آنها "فلورنتینو پرز"خوش نیامده و آنچنان که شایسته یکی از محبوبترین ستارگان فوتبال جهان است، با وی رفتار نشد. لذا، راموس دلشکسته از نامرادی‌ها عزم راسخی بر ترک تیم گرفته است.

روزنامه "میرور" انگلیس در مطلب 5 جولای 2015 خود به قلم "لیام کورلس"، به این اشاره کرد که"آندرس اینیستا"–هافبک بارسلونا- که دوستی عمیق و قدیمی با راموس دارد، بر این باور است که سرجیو در این تابستان از رئال مادرید نخواهد رفت!
 
رزوهای تلخ عزیمت اجباری چهار ستاره بزرگ
هفته قبل منچستر یونایتد پیشنهاد 29 میلیون یورویی به سرخیو راموس داد ولی این پیشنهاد از سوی فلورنتینو پرز رد شد. سیر اتفاقات با توجه به نظرسنجی روزنامه آس که از 25 هزار شرکت کننده، 55 درصد به رفتن راموس رای دادند، کاملا بر خلاف مزاج و ذائقه راموس شکل گرفت. از طرفی، چندی پیش از آن کریستیانو رونالدو طی تماس با وی از او خواست که در رئال مادرید بماند چرا که او به واقع یک رهبر برای تیم است. به هر حال، اینیستا معتقد است که راموس یکی از بهترین دفاع‌های حال حاضر جهان است و با وجود همه اتفاقات، احتمال اینکه رئال مادرید در این تابستان اجازه خروج او از تیم را بدهد، خیلی کم است.     
 

اما خبر 7 جولای روزنامه "مترو" انگلیس همه معادلات را دچار از هم گسیختگی کرده است. به گزارش این روزنامه به قلم "ژم سندرسون"، هم اکنون بین دو باشگاه توافق شده است که سرخیو راموس با قیمت 63.7 میلیون یورو به جمع شیاطین سرخ بپیوندد و مدیران باشگاه انگلیسی در حال انجام مراحل انتقال تا ثبت قرارداد هستند.

این در حالی است که روزنامه "تایمز" انگلیس مدعی شده است که راموس به هیچ وجه از رئال مادرید نخواهد رفت و هم‌اکنون رافائل بنیتز تقریبا او را متقاعد به ماندن و کوتاه آمدن دو طرف –مدیران باشگاه و وی- برای ماندن کرده است.

هم اکنون طبق ادعای جراید ورزشی جهان از قبیل گاردین، دیلی میل، تلگراف و ESPN، فان خال به شدت به دنبال معاوضه دخیا و راموس است و در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده که "فروش دخیا به مادرید فقط در صورت فروش سرخیو راموس امکانپذیر است".

رزوهای تلخ عزیمت اجباری چهار ستاره بزرگ
به هر حال، راموس که از افشای قراردادش که به گفته وی موجب تخریب چهره‌اش در نزد هواداران رئال شد و نظر سنجی اخیر روزنامه آس –که 55 درصد رای به فروش او دادند- هم پیامد آن بود به شدت دلگیر است، اعلام کرده که تصمیم بر رفتن دارد.

ایکر کاسیاس
به گزارش مشرق، ایکر کاسیاس 34 ساله، دروازه‌بان اسطوره‌ای رئال که در طی سه فصل اخیر شرایط چندان مساعدی را طی نکرده است، اکنون طبق اخبار مستند جراید ورزشی دنیا، در آستانه جدایی از رئال پس از 25 سال و پیوستن به پورتو قرار دارد.

ایکر روزهای بسیار سختی را گذراند. او فریادهای توهین‌آمیز هواداران در برنابئوی بزرگ را بارها به گوش شنید. او، اتهام حسادتش به دیه‌گو لوپز از سوی آربلوآ (رجوع به مطلب 8 آگوست 2014 دیلی میل به قلم "اولیور تاد") را جان صبوری خود خرید و هیچ نگفت. شاید آن روز که پای آربلوا به دست کاسیاس برخورد کرد و او مصدوم شد و بهانه‌ای به مورینیویی -که پیشتر از وی ناراحتی‌هایی داشت- داد که از او تا پایان دوره‌ مربی‌گری‌اش در رئال یک نیمکت‌نشین بسازد، هیچ فکرش را هم نمی‌کرد که ایکر مقدس مردم اسپانیا در اوج بی‌مهری هواداران! و بی‌توجهی و بی‌احترامی مدیران باشگاه، از این تیم جدا شود.

رزوهای تلخ عزیمت اجباری چهار ستاره بزرگ
روزنامه گاردین در مطلب 6 جولای 2015 خود به قلم "ثید لو" به میل باشگاه برای عزیمت این دروازه‌بان وفادار خود اما با قیمت مناسب اشاره کرده و مانع فعلی، علیرغم میل کاسیاس خسته از رفتارات رئال مادرید را نظر باشگاه رئال به رقمی فراتر 2.5 میلیون یورو و نزدیک به 7.5 میلیون یورو حقوق سالیانه می‌داند. چرا او در رئال مادرید چنین دستمزدی را دریافت می‌کرده است.
 
به گزارش این روزنامه، کارلو کاتروپیا –مدیر برنامه‌های کاسیاس- اخیرا در گفتگو با یکی از روزنامه‌های پرتغالی اعلام کرده است ک هم "ژولن لوپته‌گویی"–سرمربی پورتو- به داشتن کاسیاس علاقه‌مند است و هم کاسیاس به حضور در پورتو.

پورتو به کاسیاس پیشنهاد قراردادی دو ساله با قابلیت تمدید یکساله را داده است. این تیم،در دو سال آینده به ایکر 5 میلیون یورو دستمزد می‌دهد اما اگر وی در رئال بماند، برای دو سال آینده 12.5 میلیون دریافت می‌کند و همین امر، یکی از علل اصرار رئال مادرید به رفتن کاسیاس به جهت جایگزین کردن ده‌خیای جوان با رقمی متعادل است.

روزنامه اکسپرس انگلیس در آخرین مطلب خود به تاریخ 7 جولای 2015 به قلم "بروس آرچر"، خبر از عزیمت قطعی کاسیاس به پورتو و هموار شدن مسیر داوید ده‌خیا برای پیوستن به رئال مادرید داد.

لبته ساعاتی قبل روزنامه مارکا نوشت: قرار بود که صبح جمعه کاسیاس به پرتغال سفر تا قرارداد خود را با پورتو نهایی کند و رسما به رسانه ها معرفی شود اما به خاطر اختلاف مالی دو باشگاه این انتقال منتفی شده است و سنگربان رئال مادرید راهی لیگ پرتغال نخواهد شد.

کاسیاس در جلسه بازیکنان رئال مادرید و کادر فنی این تیم با رئیس باشگاه حضور داشت و قرار است که در اردوی استرالیا کهکشانیها را همراهی کند و این نشان می دهد که این احتمال وجود دارد که ایکر مقدس در رئال باقی بماند.

رزوهای تلخ عزیمت اجباری چهار ستاره بزرگ
باید دید که آیا تلاش پرز برای اعمال فشار بر ایکر جهت آماده کردن شرایط برای ورود ده‌خیا به برنابئو که تاکنون عملی شده، با دستمزد پیشنهادی پورتو به کام مدیر جاه‌طلب رئال مادرید می‌نشیند و سرانجام شاهد عزیمت اجباری این دروازه‌بان بسیار محبوب و اسطوره‌ای خواهیم بود؟
رادامل فالکائو
سیر صعودی رادامل فالکائو 29 ساله از ریور پلات و پورتو به آتلتیکو مادرید و موناکو، با پیوستن وی به منچستر یونایتد متوقف شد. فالکائو که در فصل‌های 2011 تا 2013 موفق به زدن 52 گل در 68 بازی شده بود، در فصل 15-2014 منچستر یونایتد، در 26 بازی تنها 4 گل زد!

فصل زمستانی این مهاجم طراز اول سال‌‌های گذشته با اعلام عدم نیاز به او از سوی فان خال در منچستر به پایان رسید و حالا باید دید که ژوزه مورینیو که در احیای بازیکنان افت‌کرده دست توانایی دارد، از او چه در چلسی خواهد ساخت؟

روزنامه "ایندپندنت" انگلیس در مطلب 3 جولای 2015 خود به قلم "جک دو منزس" به بررسی وضعیت کنونی رادامل فالکائو پرداخت. وی، که در ابتدای فصل 15-2014 بصورت قرضی از موناکو به منچستر یونایتد پیوست،‌ به دلیل مصدومیت‌هایی که گریبانگیرش شد، از درخشش بازماند و سرانجام مدیران منچستر یونایتد با سر باز زدن از تبدیل قرارداد او از وضعیت قرضی به دائم، حاضر به پرداخت 43.2 میلیون یورو به وی نشدند. فالکائو، در سپتامبر 2014 اخطاری را مبنی بر اینکه اگر برای بهبود افت خود تلاشی نکند، باید تیم را ترک نماید از فان خال دریافت کرد. اما سرانجام این اولتیماتوم شکل واقعی به خود گرفت و چندی پیش "ژوزه مورینیو"–سرمربی چلسی- رسما ورود رادامل به استمفورد بریج را تایید کرد.

رزوهای تلخ عزیمت اجباری چهار ستاره بزرگ
 
مورینیو اخیرا در جریان بازی‌های جام ملت‌های امریکا در گفتگو با جراید ورزشی آمریکای جنوبی گفته بود: "وقتی می‌بینم که در انگلیس فالکائو را فقط به چشم فالکائوی منچستر یونایتد می‌بینند، متاثر می‌شوم. او فراتر از اینهاست. من او را احیا خواهم کرد و فالکائوی واقعی برای ما به میدان خواهد آمد". این مهاجم کلمبیایی در 17 جولای به اردوی پیش فصل چلسی در مونترال خواهد پیوست. جایی که ستارگانی چون دیه‌گو کاستا و کوآدرادو که قصد ترک استمفورد بریج را داشتند، نهایتا تصمیم به ماندن گرفتند.

حرف آخر
از میان این 4 ستاره بزرگ دنیای فوتبال، تکلیف فالکائو مشخص شده است؛ ایکر نیز در آستانه ورود به پورتو قرار دارد و منتظر پاسخ رئال مادرید که کاملا مایل به رفتن اوست اما بر سر قیمت بحث دارد می‌باشد؛ فان پرسی، در صورت حقیقت داشتن پیشنهاد رئال مادرید حال دیگر در پیوستن به فنر باغچه دچار تردید و دو دلی گردیده است؛ و سرجیو راموس نیز یا به ادعای روزنامه تایمز نهایتا به اهتمام و تلاش رافائل بنیتز –سر مربی فعلی رئال مادرید- با کوتاه آمدن دو طرف در رئال مادرید می‌ماند و یا همانطور که پیشتر ادعا کرده، دیگر افزایش دستمزد وی به 10 میلیون یورو نیز کارساز نخواهد بود و به علت افشای قراردادش از سوی پرز –که بی شک برآمده از شیطنت این مدیر اسپانیایی بود- تیم محبوبش را ترک خواهد کرد.


http://www.theguardian.com/football/2015/jul/04/robin-van-persie-transfer-manchester-united-fenerbahce
http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/andres-iniesta-doubts-sergio-ramos-6006123
http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/manchester-united-transfers-robin-van-6003213

http://metro.co.uk/2015/07/07/manchester-united-given-permission-to-complete-sergio-ramos-transfer-by-real-madrid-for-63-7m-fee-5283480/

http://www.theguardian.com/football/2015/jul/06/iker-casillas-real-madrid-exit-porto-bid-goalkeeper

http://www.espnfc.com/club/real-madrid/86/blog/post/2513801/van-persie-to-fill-hernandez-role-at-real

http://real-madrid.ir/fa/?p=64128

http://www.express.co.uk/sport/football/589395/Iker-Casillas-transfer-news-Real-Madrid-David-De-Gea

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2720451/Real-Madrid-defender-Alvaro-Arbeloa-apologises-Iker-Casillas-retweet-referring-tumor-Real-Madrid.html


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
    0 0
    همچین گفتین سرنوشت تلخ که انگار مردن یا عمر فوتبالیشون تموم شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس