کد خبر 438348
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

سامسونگ به استفاده از سنسورهای مختلف در مدل‌های یکسان از محصولات پرچمدار خود شهره است و گلکسی اس 6، اس 6 اج و گلکسی نوت 4 نیز از این قاعده مستثنی نیستند. امروز قصد داریم روشی را به شما آموزش دهیم که تشخیص دهید سنسور دوربین گوشی شما ساخت سونی است یا سامسونگ.

 به گزارش مشرق، در حالی که در ابتدا اعلام شد پرچمداران 2015 سامسونگ به سنسور دوربین IMX240 سونی بهره می‌برد، کمی بعد مشخص شد برخی مدل‌ها به سنسور دوربین 16 مگاپیکسلی ساخت سامسونگ مجهز شده‌اند. این موضوع درباره‌ی گلکسی نوت 4 نیز تکرار شده بود و نسخه‌ی مجهز به پردازنده‌ی اکسینوس این فبلت از سنسور SLSI_S5K2P2 ساخت سامسونگ استفاده می‌کرد، در حالی که مدل مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون 805 دارای سنسور IMX240 سونی است. به‌دلیل به کارگیری پردازنده‌های سیگنال تصویر متفاوت تنها می‌توان از روش نرم‌افزاری سازنده‌ی سنسور را معین کرد.

اما سامسونگ در گلکسی اس 6 و اس 6 اج، کاملا پردازنده‌ی اسنپدراگون را کنار گذاشت و از تراشه‌ی 8 هسته‌ای و 64 بیتی اکسینوس 7420 خود بهره گرفت. با این حال همچنان کاربران زیادی از سراسر دنیا نمی‌دانند که چگونه باید مشخص کنند سنسور دوربین گوشی آنها توسط سونی ساخته شده یا سامسونگ.

البته به نظر می‌رسد این انتخاب‌ها حتی در نوت 4 هم به‌صورت تصادفی باشد و چون تفاوت‌ها خاصی بین آن‌ها نیست، زیاد درباره‌ی سنسور سونی و سامسونگ و اختلاف تصاویر نهایی نگران نیستیم. اما اگر واقعا کنجکاو هستید که بدانید سنسور دوربین گوشی گلکسی اس 6 و اس 6 اج شما ساخت کدام شرکت است به‌دستور‌العمل زیر عمل کنید.

ابتدا کد دستوری  #34971539#* را وارد کنید.

کد مخفی تشخیص سنسور دوربین گوشی‌های سامسونگ

با وارد کردن کد مربوطه وارد منوی مخفی زیر می‌شوید. قسمت مشخص شده را لمس کنید.

کد مخفی تشخیص سنسور دوربین گوشی‌های سامسونگ

اگر در قسمت Rear camera نوشته بود Sony-IMX-240 که سنسور دوربین موبایل شما سونی است و اگر LSI-S5K2P2XX نوشته بود سنسور ساخت کمپانی سامسومگ است.

کد مخفی تشخیص سنسور دوربین گوشی‌های سامسونگ

کد مخفی تشخیص سنسور دوربین گوشی‌های سامسونگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
    0 0
    اس6 با اس6 ادج چ فرقی داره ؟
  • امیر ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 0
    ادج دارای لبه ی خمیده هست فقط همین بهتره این سالا رو در سایت های تخصصی بپرسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس