یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرد پس از انتشار اخباری مبنی بر قوی بودن احتمال توافق ایران با غرب، تل‌آویو به دنبال آن است که حداقل دو سوم اعضای کنگره آمریکا را برای دادن رأی منفی به توافق احتمالی مذکور با خود همراه کند.

به گزارش مشرق، پس از انتشار اخباری مبنی بر نزدیک بودن توافق هسته‌ای ایران و غرب، ائتلاف حکومتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال به شکست کشاندن توافق احتمالی هسته‌ای میان ایران و 1+5 است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت»، امروز (دوشنبه) درباره پیش‌بینی مسئولان سیاسی اسرائیلی نوشت: دو طرف به یک توافق نهائی خواهند رسید و این توافق به مراتب بدتر از توافق ابتدائی در لوزان در 4 ماه پیش است و دولت‌های بزرگ امتیازات بیشتری به ایران تقدم خواهند کرد.

این روزنامه افزود: اسرائیل پس از احتمال قوی امضای توافق، برای مرحله بعد آماده می‌شود و به دنبال آن است که این توافق را در کنگره آمریکا به تصویب نرسد.

یدیعوت در ادامه نوشت: حکومت اسرائیل همچنان به وارد کردن اصلاحاتی در توافق تا لحظات آخر می‌اندیشد علیرغم اینکه احتمالات در این باره ضعیف است. اسرائیل خود را برای مقابله با این موضوع که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در صورت مخالفت بیشتر اعضای کنگره با توافق از حق وتوی خود استفاده کند، آماده می‌کند.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه افزود: اسرائیل با اعمال فشار بر اعضای کنگره سعی دارد دو سوم اعضای کنگره را برای مخالفت با توافق احتمالی با خود همراه کند و به هر نحو شده رأی مثبت به توافق را منتفی کند.

مقامات رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کردند که اوباما موفق خواهد شد در دوره اول رأی‌گیری بر توافق، موافقت اغلب کنگره را جلب کند.

دور اخیر مذاکرات ایران و غرب از هفته گذشته در هتل «کوبورگ» وین آغاز شده و همچنان ادامه دارد. قرار است ضرب‌الاجل نهائی چهارشنبه شب یا پنج‌شنبه هفته جاری اعلام شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس