کد خبر 437847
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵

فرمانده ارشد نیروی هوایی روسیه گفت، نیروهای دفاع هوایی روسیه سخت تلاش می‌کنند تا با استقرار یک ایستگاه رادار کاملا اتوماتیک و سیستم‌های دفاع هوایی دیگر، به تقویت دفاع هوایی در منطقه شمالگان بپردازند.

به گزارش مشرق، ژنرال سرگئی باباکف، فرمانده ارشد نیروی هوایی روسیه گفت: ما به دنبال استقرار این سیستم‌ها و کنترل محدوده پروازی و سیستم‌های فعال دفاع موشکی برای ارتقای سطح دفاع هوایی شمالگان هستیم.

روسیه در چند سال گذشته به صورت فعالانه به تقویت قلمروهای شمالی، استخراج گاز و اکتشاف نفت و کند و کاو در خط دریای شمال پرداخته تا به این وسیله جایگزینی برای ارتباط میان اروپا و آسیا بیابد.

ارتش روسیه نیز در این بین بخشی از اقدامات مهم و اساسی را انجام داده است؛ در منطقه شمالگان روسیه سیستم‌های توپخانه‌ای و دفاع هوایی مستقر کرده است و وزارت دفاع این کشور حتی تصمیم دارد تا یک هواپیمای رهگیر 31- MiG را برای حفاظت از ناوهای روسی در منطقه مسیر دریای شمالی مستقر کند.

معاون رئیس نیروی دفاع هوایی روسیه در آوریل سال‌جاری میلادی گفته بود: ما پیشتر سیستم‌های «پانسیر» را در شمالگان مستقر کرده‌ایم. استقرار 31-MiG نیز در حال انجام است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس