کد خبر 437817
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

'آنتونیوس ساماراس' رهبر حزب راستگرای 'دمکراسی نوین' یونان از سمت خود استعفا داد.

رهبر مخالفان دولت یونان استعفا داد به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز از آتن، ساماراس پس از پیروزی چشم گیر مخالفان ریاضت اقتصادی در همه پرسی دیروز یکشنبه، در اظهاراتی که از تلویزیون یونان پخش شد، اعلام کرد: حزب ما به حرکتی جدید نیاز دارد. من از ریاست حزب دمکراسی نوین استعفا می دهم.

ساماراس اقتصاددان و سیاستمدار یونانی است که از 20 ژوئن 2012 تا 26 ژانویه 2015 نخست وزیر یونان بود. او همچنین از سال 2009 رهبر حزب محافظه کار دموکراسی نوین را برعهده داشت.

دولت یونان پنج ماه است که با وام دهندگان بین المللی بر سر شرایط بازپرداخت بدهی ها در حال مذاکره است.

با این حال سران اتحادیه اروپا و مقامات آتن شامگاه 26 ژوئن (5 تیر) برای ادامه کمک مالی به یونان به توافق رسیدند، اما چیپراس اعلام کرد این پیشنهاد باید به تایید مردم یونان برسد و به همین منظور همه پرسی برگزار شد.

یونانی ها دیروز یکشنبه همانطور که 'الکسیس چیپراس' نخست وزیر چپگرای از آنها خواسته بود، قاطعانه شروط اتحادیه اروپا و بستانکاران بین المللی را رد کردند.

دولت های پیاپی آتن از سال 2010 به بعد، در ازای دریافت 240 میلیارد یورو وام، وعده اجرای اصلاحات اقتصادی بنیادین و کاهش شدید هزینه ها را دادند، اما تدابیر ریاضتی انجام شده نرخ رشد اقتصادی را کاهش داده و به بیکاری عمده منجر شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس