کد خبر 437490
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

خندوانه ای ها درخواست کردند همراه شویم تا قطره قطره در آب صرفه جویی کنیم... اما با این عادت های غلط مصرف آب مگه می شه؟ مگه داریم؟ .... با این حال باید به خودمان قول دهیم که این بار واقعا صرفه جویی کنیم چون بحران در پیش است.

به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع رسانی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در مطلبی به کپین جدید خندوانه ها اشاره کرده و می نویسد: 

می گویند آب کم است! اما دیگر به اخبار هم نمی توان اعتماد کرد! حالا کار به جایی رسیده که حتی رئیس جمهور هم از کم آبی سخن می گوید...

انگار باز هم برای مردم باورکردنی نیست که واقعا در بحران کم آبی هستیم... زبان کارشناسان هم مو در آورد از بس گفتند .... بابا جان درست مصرف کنید!

یاد یک داستان از زندگی حضرت امام خمینی(ره) افتادم. امام لیوان آبی را که بخشی از آن را میل کرده بودند برداشته و با آب باقی مانده وضو گرفتند. این تصویر هیچ وقت از ذهنم بیرون نمی رود.

اما وقتی می بینم استاندار تهران خبر از 700 هزار پرمصرف آب در تهران می دهد از داخل نابود می شوم...

آخه مگه می شه؟ مگه داریم؟

به قول معروف باز هم به مرام و معرفت رامبد جوان! ... در میان خنده های حلال خندوانه ای ها حرکت های فرهنگی خوب خوب خوب جواب می دهد.

شنیدیم که رﺍﻣﺒﺪ ﺟﻮﺍﻥ ﻣﺠﺮﯼ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ «ﺧﻨﺪﻭﺍﻧﻪ» ﮐﻪ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ هم ﺩﺭ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎﯼ ﻣﺤﯿﻂ ﺯﯾﺴﺘﯽ ﻣﺸﺎﺭﮐﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﺩﺭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺷﺐ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺧﻨﺪﻭﺍﻧﻪ ﮐﻤﭙﯿﻦ «ﻗﻄﺮﻩ ﻗﻄﺮﻩ» ﺭﺍ ﺭﺍﻩ ﺍﻧﺪﺍﺯﯼ ﮐﺮﺩه است.

کمپینی که رامبد ﺑﺎ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺑﺤﺮﺍﻥ ﮐﻢ ﺁﺑﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﮔﻔﺖ: ﻣﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﮐﻤﭙﯿﻦ ﻣﺘﻌﻬﺪ ﻣﯽ ﺷﻮﯾﻢ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯ ﺩﺭ ﻫﺮ ﮐﺠﺎﯼ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﮐﻪ ﻫﺴﺘﯿﻢ ﻓﻘﻂ ﯾﮏ ﻗﻄﺮﻩ ﺩﺭ ﻣﺼﺮﻑ ﺁﺏ ﺻﺮﻓﻪ ﺟﻮﯾﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﺁﻥ ﻭﻗﺖ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﻢ ﺩﺭ ﺭﻭﺯ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﻫﺎ ﻗﻄﺮﻩ ﺁﺏ ﺻﺮﻓﻪ ﺟﻮﯾﯽ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﯾﻢ.

ﺍو ﮔﻔﺖ: ﺑﺎ ﮔﻮﺷﯽ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻭﺍﺭﺩ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ #780* ﺷﻮﯾﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ «ﺧﻨﺪﻭﺍﻧﻪ» ﺩﺭ ﮐﻤﭙﯿﻦ ﻗﻄﺮﻩ ﻗﻄﺮﻩ ﻋﻀﻮ ﺷﻮﯾﺪ. ﺍﯾﻦ ﻋﻀﻮﯾﺖ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﮐﺎﻣﻼ‌ً ﺭﺍﯾﮕﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺛﺒﺖ ﻧﺎﻡ ﻣﺎ ﮔﺮﻭﻩ ﻋﻈﯿﻤﯽ ﺍﺯ ﻋﻼ‌ﻗﻤﻨﺪﺍﻥ ﺑﻪ ﻣﺤﯿﻂ ﺯﯾﺴﺖ ﻭ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻧﮕﺮﺍﻥ ﺑﺤﺮﺍﻥ ﺁﺏ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻫﯿﻢ ﺩﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﺍﻥ ﺷﺎﺍﻟﻪ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺍﻧﺪﯾﺸﯽ ﻫﻢ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﻢ ﮐﺎﺭﻫﺎﯼ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺸﺘﻮﺍﻧﻪ ﺍﯾﻦ ﮔﺮﻭﻩ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺑﺪﻫﯿﻢ.

ما هم به این ایده و خلاقیت و دغدغه آفرین می فرستیم و با او همراه می شویم... شاید باید ابتدا از خودمان و خانواده مان آغاز کنیم... دوش حمام را الکی باز نگذاریم؛ برای وضو یا مسواک زدن شیر آب را باز نگذاریم؛ خودرو مان را وقتی می توانیم با دستمال تمیز کنیم با آب قابل مصرف نشوییم و هزاران کار دیگر که به اشتباه تبدیل به عادت شده است ...

بیائیم به هم قول دهیم که درست مصرف کنیم ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس