دانشمندان مچ بند حرارتی جدیدی ساخته اند که روند بهبود بیماران مبتلا به آسیبهای مفصلی را تسریع می کند.

 به گزارش مشرق، به افرادی که به هر دلیل دچار آسیب در نواحی مفصلی می‌شوند توصیه می‌گردد که از حرارت برای التیام درد خود استفاده کنند. این کار به بهبود ناحیه آسیب دیده نیز کمک می کند. از این رو استفاده از کیسه آب گرم یا وسایلی از این دست اقدام شایع افراد به شمار می آید که البته دردسرهای خاص خود را نیز به همراه دارد.

اکنون گروهی از محققان کره ای و آمریکایی دستبند مجهز به باتری جدیدی ساخته اند که گرمای مورد نیاز را تولید و آن را برای مدت قابل توجهی در خود حفظ می کند.

این فناوری جدید ترکیبی از نانوسیمهای نقره ای درهم تنیده شده است که میان دو لایه کشسان شفاف ترموپلاستیکی احاطه شده و استفاده از آن در مفاصل مچ و حتی زانوها بسیار راحت است.

زمانی که مچ بند به دور مفصل بسته می شود شروع به تولید گرمای مطبوعی کرده و از این طریق فرآیند التیام عضو آسیب دیده با سرعت بیشتری صورت می گیرد. در این حالت گویی یک بخاری کوچک به دور عضو آسیب دیده بسته شده است!

به گفته این محققان، گرچه پیشتر نیز فناوریهای مشابهی ارایه شده بود اما تولید آنها مستلزم به کارگیری فرآیندهای پیچیده و صرف هزینه های فراوان نظیر استفاده از نانولوله های کربنی و طلا بوده است.

اما فناوری جدیدی که توسط محققان کره ای و آمریکایی ارایه شده با هزینه بسیار اندکی مورد استفاده قرار می گیرد.

بهره گیری از این فناوری در موارد دیگری نظیر پوشاک اسکی بازان و صندلی خودرو مورد نظر محققان است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس