بیمه طلایی یا همان برگه طلایی که بیمه تکمیلی جانبازان بوده و بیمارستان های بنیاد شهید صرفا با دیدن آن برگه ها هزینه درمانی خانواده شهید یا جانباز را می پذیرند و در غیر اینصورت باید به صورت آزاد تمام هزینه درمانی را پرداخت کنند این روزها دردسر ساز شده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق؛ بیمه طلایی یا همان برگه طلایی که بیمه تکمیلی جانبازان بوده و بیمارستان های بنیاد شهید صرفا با دیدن آن برگه ها هزینه درمانی خانواده شهید یا جانباز را می پذیرند و در غیر اینصورت باید به صورت آزاد تمام هزینه درمانی را پرداخت کنند این روزها دردسر ساز شده است.

مدتی پیش تعدادی از جانبازان که در شهرستان زندگی می کردند، از گذشت اعتبار بیمه های طلایی تا رسیدن به شهرستان گلایه کرده و گفتند بیمه ای که به دستشان می رسد حداقل 4 ماه از اعتبار یک ساله اش می گذرد و در این مدت هزینه بیمه برای خانواده شهید پرداخت می شود اما خانواده شهید و جانباز از آن استفاده نمی کنند.

اما امروز جانباز دیگری از عدم چاپ بیمه های طلایی شکایت کرد و گفت: من ماه هاست درخواست بیمه طلایی داده ام تا کارتش را بگیرم اما هنوز به من تحویل نداده اند و هر چقدر پیگیری می کنم می گویند هنوز چاپ نشده و برگه برای چاپ نداریم!

این جانباز اضافه کرد: دفترچه درمانی به تنهایی کفایت نمی کند و من مجبور هستم از اطرافیانم قرض بگیرم تا هزینه درمانی ام را تأمین کنم.

وی خاطر نشان کرد: بنیاد اگر بخواهد، می تواند با بیمارستان ها و داروخانه ها قرارداد بسته تا با نشان دادن کارت جانبازی درمان و دارو رایگان شود و خودش شخصا با مراکز درمانی تسویه کند اما در برنامه ریزی چاپ و صادر شدن یک برگه بیمه هم باید مدت ها منتظر ماند.

این جانباز افزود: مشکلات درمانی مهمترین مشکل خانواده شهدا و جانبازان است و بنیاد شهید در این زمینه با ما همراهی نمی کند.

وی همچنین گفت: در صورتی که مبلغ خرج شده را هم به بنیاد شهید برده و درخواست پرداخت بخشی از هزینه کرد را بنمائیم، بیش از 6 ماه زمان لازم است تا پول به حساب ما واریز گردد و به همین دلیل بسیاری از خانواده شهدا و جانبازان از این درخواست منصرف می شوند.

به گفته بنیاد شهید اکنون بیمه طلایی به فرزندان شهید، جانبازان بی‌شغل و افراد تحت تکفلشان، جانبازن بالای 70 درصد و والدین و همسران شهدا بدون درنظر گرفتن شرایط شغلی تعلق می‌گیرد اما درصدد هستیم تا در آینده تمامی جامعه هدف از امکانات بیمه طلایی برخوردار شوند.
*شهدای ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جانباز از شوش ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
    0 0
    من یه جانبازم هر فاکتوری می بیرم بنیاد شهید شوش برای تائید 100 ایراد بنی اسرائیلی میگیرن که از گرفتن هزینه پشیمون میشیم اگر واقعا میخوان کاری برای جانباز بکنند کوفت زهره مارش نکنند مگه میشه با یه منشی دکتر یا یه نسخه پیچ حرف زد که چرا خط خوردس - چرا ریز به ریز قیمت نزده چرا مهر دکتر کم رنگه چرا تاریخش گذشته الا اوردی ............ چرا با فلان رنگ نسخه نوشته شاید هم بگه چرا با دست چپ داروها را از دارخانه گرفتی یا با پای راست توی توالت مطب قدم گذاشتی
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    1 0
    مگر خانواده جانباز متوفی انمیتوانند ازبیمه تکمیلی استفاده کنند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس