به گزارش مشرق، علیرضا فیضبخش اظهار کرد: کل اسقاط انجام شده مینی بوس های فرسوده ظرف 12سال گذشته، نزدیک به 5 هزار دستگاه مینی بوس درون شهری و برونشهری در کشور است که هماکنون با تدابیر اندیشیده شده و تصویب نامه معادلسازی، پیش بینی می شود تا پایان سال بیش از 6 هزار دستگاه مینی بوس یعنی بیش از مجموع تمامی سالهای قبل مینی بوس فرسوده از رده خارج شود.
وی بخش طرح معادل سازی گواهی اسقاط همه خودرو ها را گام مثبتی در خروج خودروهای سنگین دانست و افزود: با توجه به اینکه هم اکنون بر اساس مصوبه اسفند ماه سال 93 هیات وزیران، اسقاط هر مینی بوس معادل اسقاط 4 دستگاه سواری فرسوده و اسقاط هر دستگاه اتوبوس معادل 12 دستگاه سواری می باشد وارد کنندگان تمایل بیشتری برای اسقاط مینی بوس و اتوبوسهای فرسوده دارند و با این مصوبه، مالکان مینی بوسهای فرسوده راسا اقدام به اسقاط مینی بوس فرسوده خود کردهاند.
وی تصریح کرد: در این طرح بر اساس پیش بینیهای صورت گرفته، مالکان مینیبوسهای فرسوده با مراجعه به مرکز اسقاط و توافق با وارد کننده خودرو، مینی بوس فرسوده خود را به قیمت بازار، واگذار کرده و بر خلاف گذشته بدون معطلی مبلغ مربوط به ارزش گواهی اسقاط و ارزش لاشه مینی بوس فرسوده خود را به طور نقدا دریافت کرده که به خواست خود می تواند مینی بوس جایگزین را با توجه به وسع مالی خود انتخاب و خریداری کنند.
او تاکید کرد: در صورت تمایل و همکاری سازمان های مرتبط امکان جایگزینی مینی بوسهای فرسوده نیز وجود دارد که باید این سازمانها در این طرح همراهی کنند.
وی ابراز امیدواری کرد خروج خودرو های سنگین و سبک سرعت بیشتری در سال 94 داشته باشد و شاهد رکورد اسقاط قابل قبولی تا پایان سال باشیم.
وی بخش طرح معادل سازی گواهی اسقاط همه خودرو ها را گام مثبتی در خروج خودروهای سنگین دانست و افزود: با توجه به اینکه هم اکنون بر اساس مصوبه اسفند ماه سال 93 هیات وزیران، اسقاط هر مینی بوس معادل اسقاط 4 دستگاه سواری فرسوده و اسقاط هر دستگاه اتوبوس معادل 12 دستگاه سواری می باشد وارد کنندگان تمایل بیشتری برای اسقاط مینی بوس و اتوبوسهای فرسوده دارند و با این مصوبه، مالکان مینی بوسهای فرسوده راسا اقدام به اسقاط مینی بوس فرسوده خود کردهاند.
وی تصریح کرد: در این طرح بر اساس پیش بینیهای صورت گرفته، مالکان مینیبوسهای فرسوده با مراجعه به مرکز اسقاط و توافق با وارد کننده خودرو، مینی بوس فرسوده خود را به قیمت بازار، واگذار کرده و بر خلاف گذشته بدون معطلی مبلغ مربوط به ارزش گواهی اسقاط و ارزش لاشه مینی بوس فرسوده خود را به طور نقدا دریافت کرده که به خواست خود می تواند مینی بوس جایگزین را با توجه به وسع مالی خود انتخاب و خریداری کنند.
او تاکید کرد: در صورت تمایل و همکاری سازمان های مرتبط امکان جایگزینی مینی بوسهای فرسوده نیز وجود دارد که باید این سازمانها در این طرح همراهی کنند.
وی ابراز امیدواری کرد خروج خودرو های سنگین و سبک سرعت بیشتری در سال 94 داشته باشد و شاهد رکورد اسقاط قابل قبولی تا پایان سال باشیم.