روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات روز سه‌شنبه را با تمرکز بر مذاکرات هسته‌ای آغاز کردند؛ مذاکرات در وقت اضافه و سکوت سنگین بر فراز «کوبرگ»؛ نبرد دیپلمات‌ها نافرجام با نتیجه مذاکراتی در هاله ابهام؛ آیا دود سفید بر فراز هتل کوبرگ دیده خواهد شد؟!

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

******

روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات روز سه‌شنبه را با تمرکز بر مذاکرات هسته‌ای آغاز کردند؛ مذاکرات در وقت اضافه و سکوت سنگین بر فراز «کوبرگ»؛ نبرد دیپلمات‌ها نافرجام با نتیجه مذاکراتی در هاله ابهام؛ آیا دود سفید بر فراز هتل کوبرگ دیده خواهد شد؟!

از سوی دیگر بالاخره محمدرضا تاجیک مجدد از نو اصلاح‌طلبی سخن گفت. برخی وی را تئوریسین جدید جریان اصلاحات می‌دانند؛ فردی که از نئو اصلاح‌طلبی سخن می‌گوید و برخی مدعی‌اند که حزب ندای ایرانیان ماحصل تاملات فکری وی است که منجر به عبور از رییس دولت اصلاحات خواهد شد. «سکوت» تاجیک در دوران انتقادات‌های جدی به حزب ندای ایرانیان پایان یافته است. وی خود را مجری پروژه نواصلاح‌گری می‌داند که با رییس دولت اصلاحات مشورت کرده است که تغییر نسلی در جامعه را به سوی اصلاحات جهت‌دهی کند.

روزنامه مردم‌سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری سه‌شنبه را با تیترهای «تداوم رفت وآمدهای مذاکره‌کنندگان به وین» و «توقیف کشتی ناوگان آزادی 3» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· اختلاف یا سوء تفاهم حل‌شده میان جبهه راهبردی و شورای هماهنگی

گلایه‌های رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی، از جبهه راهبردی اصلاحات تعبیر به «عبور از اصلاحات» شد؛ روزنامه‌های طیف کارگزاران انتقاد شدیدی نسبت به رفتار سیاسی منتجب‌نیا داشتند و از «عبرت» انتخابات ریاست‌جمهوری نهم برای وی مرثیه‌سرایی کردند؛ هرچند گویا یاران هاشمی زمزمه فصل «انتقام» را با فقدان دبیرکل از حزب تنهای اعتماد ملی آغاز کردند. رسول منتجب‌نیا به سرعت از سخنان خود «توبه» کرد و در رثای وحدت و همگرایی اصلاحات مدیحه‌سرایی کرد.

رسول منتجب نیا در گفت‌وگو با روزنامه مردم‌سالاری پیرامون وضعیت حاکم میان جبهه راهبردی و شورای هماهنگی اظهار داشت«اصلاح‌طلبان احزاب مختلفی دارند و به قوت پیش می‌روند و ضعف‌های گذشته را جبران می‌کنند. در مرکز جلسه هماهنگی وجود دارد که اکثر احزاب اصلاح‌طلب در آن عضو هستند.22 حزب در حال حاضر و 5 حزب در مسیر پیوستن هستند. از طرفی شورای مشورتی هم هست که در انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری شکل گرفت. جمعی از نخبگان هستند که بزرگان ما مثل آقای خاتمی‌و آیت‌الله هاشمی پیشنهاد می‌دهند. این شورا هم قوی‌تر و فعال‌تر به عنوان یک اتاق فکر کار خود را انجام می‌دهد.

واسطه‌ای هم به نام شورای راهبردی وجود دارد که یک سال و اندی است تشکیل شده و فلسفه وجودیش افزایش وحدت و انسجام اصلاح‌طلبان بوده است. مقداری در استان‌ها مداخله شده بود و دوستان تصور می‌کردند که می‌توانند خودشان در استان‌ها ورود کنند و به نحوی جایگزین احزاب شوند که از طرف بزرگان اصلاحات به آن‌ها تذکر داده شده است. نه شورای راهبردی و نه شورای هماهنگی و نه حتی شورای مشورتی حق دخالت در حوزه‌های انتخابیه را ندارند. احزاب و شخصیت‌های مؤثر در کنار هم باید از کسانی که در استان‌ها انتخاب شدند حمایت کنند. سوءتفاهم‌هایی که ایجاد شده بود و جای نگرانی بود برای برخی از جمله خود بنده، رفته رفته حل می‌شود و امیدواریم این قاعده‌ای که مورد قبول همه قرار گرفته که از حوزه‌های انتخابیه شروع شود به مرحله اجرا در بیاید. برای معرفی کاندیداها پیشنهاد شده تا از چهره‌های فعال در حزب و دارای سابقه استفاده شود.»

قائم مقام حزب اعتمادملی همچنین درباره فعالیت حجت‌الاسلام سید حسن خمینی گفت «بهانه ظاهریشان این است که چون حرف‌های یادگار امام با منطق و گفتمانشان مغایرت دارد اینگونه تخریب می‌کنند اما منطق آیت‌الله سیدحسن خمینی منطق امام است و حرف‌های آن گروه‌ها این موضوع را نمی‌پذیرد ولیکن این ظاهر قضیه است زیرا من معتقد هستم آن‌ها حاج سیدحسن آقا را یک تهدید می‌دانند. من نمی‌دانم آن‌ها برای کشور چه خوابی دیده‌اند که بیت امام مخالف با توطئه آن‌ها است. چه برنامه‌ای در سر دارند که باید آبروی بیت امام را برای رسیدن به اهدافشان مخدوش کنند. این کشور هرچه دارد از امام است و رهبر ما می‌گوید که ما ادامه دهنده راه امام هستیم. چرا باید آنقدر نامردی و ناجوانمردی در ما باشد که از سفره امام (ره) مصرف کنیم، آبرو کسب کنیم و پست و مقام به دست بیاوریم و در ادامه بیت ایشان را مورد بی‌حرمتی قرار دهیم. باید مواظب بود. مردم هنوز عشق به امام و بیت او را در دل دارند و نباید اجازه بدهیم که به این بیت بی‌احترامی شود.»

روزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار سه‌شنبه را به تیترهای «میانبر احمدی‌نژادی‌ها برای فعالیت یکتا» و «ضرورت انقلاب در محیط زیست» اختصاص داد.

· فعالیت یکتا در دوراهی مجوز یا عدم مجوز

حضور ابتدایی جبهه یکتا در فضای سیاسی کشور با واکنش اصلاح طلبان همراه شد؛ آنان مدعی بودند که دلیل حضور جبهه یکتا «اتمام» مأموریت ناتمام جبهه پایداری در صحنه سیاسی کشور است و پشت همه این صحنه آرایی‌ها مردی قرار دارد که رقیب اصلی دولت فعلی یاد می‌شود. روزنامه‌های اصلاحات مدعی هستند جبهه یکتا بر جنبه تکنوکرات و تخصص‌گرایی یاران احمدی‌نژاد نسبت به جبهه پایداری افزوده است.

گروه سیاسی روزنامه ابتکار با اشاره به اظهارات وزارت کشور مبنی بر فعالیت غیر مجوز سیاسی این جبهه سیاسی نوشت «هرچند که قریب به دوسال است که احمدی نژاد از پاستور اسباب کشی کرده اما طرفداران و نزدیکان او همچنان برای کشور برنامه دارند. در همین راستا سید محمد حسینی وزیر سابق ارشاد، در قامت عضو هیئت مؤسس تشکل سیاسی حامیان احمدی نژاد به نام «یکتا» مدعی شده که می‌خواهند در کل مسائل کشور تاثیرگذار باشند. هرچند که وزارت کشور اعلام کرده است که این تشکل سیاسی قانونی نیست و برای فعالیت باید مجوز بگیرد اما گویا احمد نژادی‌ها با راه های فعالیت بدون نظارت قانون بخوبی آشنایی دارند از این رو مسیر جدیدی را برای فعالیت خود اعلام کرده‌اند. این تلاش برای تأثیر گذاری احمدی نژادی‌ها در حالی است که دو تن از معاونان رئیس جمهوری سابق با اتهام و جرم اختلاس در زندان به سرمی برند. جبهه «یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی» روز دوشنبه 25 خرداد در مجتمع فرهنگی شهدای هفت‌تیر با محوریت یاران و وزرای سابق احمدی نژاد از وزرای دولت نهم و دهم و برخی نمایندگان مجلس اعلام موجودیت کرد. اما شخص احمدی نژاد در این گردهمایی غایب بود.

در این همایش افرادی همچون کامران دانشجو وزیر علوم، محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی زاهدی وزیر علوم، محمدحسن طریقت‌منفرد وزیر بهداشت، مصطفی محمد نجار وزیر دفاع و وزیر کشور دولت دهم، اسدالله عباسی وزیر کار دولت دهم و همچنین برخی از معاونان رئیس‌جمهوری سابق نظیر مسعود زریبافان و حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در سالن همایش شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد. البته در این همایش برخی نمایندگان همچون مهرداد بذرپاش نیز یاران احمدی نژاد را تنها نگذاشتند. البته بنا به ادعای خود موسسان این حزب برای تأسیس این مجموعه هیچ نوع نظرخواهی از احمدی نژاد صورت نگرفته است. یکتایی‌ها تاکید زیادی دارند که موضوع تشکیل حزبشان به احمدی نژاد یا نزدیکان وی ارتباطی ندارد؛ در واقع ادعای یکتایی‌ها این است که این موضوع ابتکاری است که از طرف وزیران و معاون رئیس جمهور دولت قبل صورت گرفته است. اما یکتا بعد از اعلام موجودیت با چراغ قرمز وزارت کشور مواجه شد و دو روز بعد از همایش احمدی نژادی‌ها رحمانی فضلی در حاشیه نشست هیئت دولت درباره جبهه تازه تأسیس یکتا گفت: این تشکل هنوز مجوز ندارد و برای فعالیت باید مجوز بگیرند و تاکنون هم از سوی آن‌ها درخواستی به وزارت کشور ارائه نشده است.

از سوی دیگر مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور از همان ابتدا تکلیف را با احمدی نژادی‌ها معلوم کرد و در خصوص قانونی بودن این حزب و اعلام موجودیت آن‌ها اظهار کرد: تشکل سیاسی به نام «یکتا» از کمیسیون ماده احزاب هیچگونه مجوزی درخواست نکرده است بنابراین هرگونه فعالیت آن‌ها خلاف قانون است و باید پاسخگو باشند. وی در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی بر اینکه این گروه سیاسی اعلام کرده در قالب جبهه فعالیت می‌کند و نیازی به مجوز ندارد نیز گفت: هرگونه فعالیت سیاسی افراد در قالب حزب، گروه و تشکل و با هر عنوان و نامی باید با دریافت مجوز باشد؛ از این رو تحرکاتی که این روزها با عنوان یکتا انجام شده خلاف قانون است و آن‌ها باید پاسخگو باشند. این اظهار نظر وزارت کشور تنها به یک بار محدود نشد بلکه در موقعیت‌های مختلف معاون سیاسی وزارت کشور بر غیر قانونی بودن یکتا تاکید کردند.»

روزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «روایت تکان‌دهنده از زندگی امروز دهه شصتی‌ها» و «ایران و 1+5 در دوئل پایانی» اختصاص داده است.

· پایان ضرب‌الاجل؛ مذاکرات هسته‌ای در وقت اضافه

سکوت سنگین بر فراز «کوبرگ»؛ نبرد دیپلمات‌ها به وقت اضافه رسیده است و همچنان نتیجه مذاکرات در هاله ابهام است. آیا دود سفید بر فراز هتل کوبرگ دیده خواهد شد؟!

خبرنگار اعزامی روزنامه اعتماد در راستای تحلیل مذاکرات امکان تغییر در روند حاکم با حضور دکتر صالحی و فریدون را می‌دهد و در همین راستا نوشت«روز گذشته در حالی که ظریف در سکوت خبری به تهران رفت و امروز هم به مذاکرات ملحق خواهد شد، جان کری در کوبرگ با یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار داشت. آمانو در این دور از مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ عملاً به پای ثابتی تبدیل شده است که مانند دیگر مذاکره‌کنندگان سیاسی به کوبرگ می‌آید و با وزرای امور خارجه حاضر دیدار کرده و در مقابل فلاش تکراری دوربین خبرنگاران بدون درز اندک اطلاعاتی از محتوای جلسات کوبرگ را ترک می‌کند. آمانو را فنی‌ترین چهره حاضر در مذاکرات در این دور باید دانست. در دورهای پیشین مذاکراتی، ارنست مونیز وزیر انرژی ایالات متحده و علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژِی اتمی ایران هم حضور داشتند. در این دور هم مونیز به همراه جان کری به وین آمد اما در روزهای شنبه و یکشنبه از چهره فنی تیم مذاکره‌کننده ایران خبری نبود. گفته می‌شود که شاید علی اکبر صالحی به همراه محمدجواد ظریف به وین بیاید. در این میان فاصله دیدارهای آمانو با مذاکره‌کنندگان مختلف در گردونه ایران و ۱+۵، نزدیک‌تر از پیش به هم شده است.

در حال حاضر چند گره مهم موجود در مذاکرات به دست آمانو و همکاران وی در آژانس قابل گشایش است. یکی از اصلی‌ترین اختلاف‌ها میان ایران و ۱+۵ بحث پاسخ دادن تهران به مطالعات ادعایی طرف مقابل است که از سال ۲۰۱۱ تا به امروز با عنوان پرطمطراق ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران مطرح شده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چند سال گذشته نتوانسته یا نخواسته با وجود همکاری‌های مقطعی ایران این پرونده را مختومه اعلام کند و امروز این پرونده به مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ به ارث رسیده است. مذاکره‌کنندگان می‌گویند که تا زمان حل شدن پی‌ام دی، توافق هسته‌ای اجرا نخواهدشد. در این فضا حضور آمانو نشان می‌دهد که آژانس برای برداشتن این مانع به اراده سیاسی دست یافته و به دنبال یافتن راهکاری فنی است. راهکاری که در دل آن مخالفت ایران با صدور مجوز برای بازدید از مراکز نظامی این کشور و همچنین مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای آن لحاظ شده باشد. گذشته از برنامه‌های هسته‌ای ایران در گذشته، آمانو دردیدارهای زنجیره‌ای خود با وزرای امور خارجه کشورهای درگیر در مذاکرات هسته‌ای با ایران از راهکارهای فنی برای نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران در آینده می‌گوید و همچنین نحوه نظارت آژانس بر تعهدهای ایران بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک.»

روزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «ساعت صفر هسته‌ای» و «بازگشت به دقایق سازنده 76» اختصاص داد.

· تدوین مانیفست «نواصلاح‌گرایی»

برخی وی را تئوریسین جریان اصلاحات می‌دانند؛ فردی که از نئو اصلاح‌طلبی سخن می‌گوید و برخی مدعی‌اند که حزب ندای ایرانیان ماحصل تاملات فکری وی است که منجر به عبور از رییس دولت اصلاحات خواهد شد. «سکوت» تاجیک در دوران انتقادات های جدی به حزب ندای ایرانیان پایان یافته است. وی خود را مجری پروژه نئواصلاح‌گری می‌داند.

محمدرضا تاجیک در گفت و گو با روزنامه شرق اظهارداشت «از نظر من اصلاح‌طلبی یک پروژه ناتمام و یک لوح ملفوف بوده که هنوز تمام و کمال گشوده نشده است. ما مفاهیمی را مطرح کردیم؛ اما مصداق این مفاهیم را دقیقاً تعریف نکردیم. مفاهیم در سطح مفهوم بسیار زیبا و فریبا هستند. اما مصداق آن‌ها چیست؟ به‌اصطلاح زبان‌شناسی، ما «دال» های زیادی را مطرح کردیم؛ اما در «مدلول» آن‌ها کم آوردیم و متکثر بودیم؛ یعنی اساساً در مفهوم اصلاح‌طلبی، درباره مدنیت، جامعه مدنی و دموکراسی چه فهم می‌کنیم؟ ما مشترک نبودیم؛ چون نگذاشتیم این غنای مفهومی سرریز شود. از غنای مفهومی بهره نبردیم. تلاش نکردیم که این کوه آتشفشان را بارور و شکوفا کنیم. در همان «سطح» باقی ماندیم؛ اصلاح‌طلبی پروژه‌ای ناتمام است.

من معتقدم باید به دقایقی که به‌عنوان دقایق سازنده گفتمان اصلاح‌طلبی در سال ۷۶ شکل گرفته، برگردیم. اما ما کجا باید تکمله بزنیم؟ کجا باید حاشیه بزنیم؟ کجا باید بر این دفتر ورقی بیفزاییم؟ این تقاضای شرایط و نسل ماست. طبیعی است در جامعه‌ای که تاریخ به‌صورت فشرده در آن عمل می‌کند، هر لحظه‌اش سالیانی است و خود یک تاریخ. تحولات در جامعه ما بسیار سریع و ژرف عمل کرده و به‌سرعت نظم پیدا می‌کند. تقاضای آن به‌سرعت تغییر کرده و متفاوت می‌شود. ما از یک سو در حال بازگشت به این پروژه ناتمام هستیم تا تلاش کنیم که آن را تمام و مفاهیم آن را تطبیق و شکوفا کرده و برای آن مدلول‌های مناسب پیدا کنیم. البته نیم‌نگاهی هم به شرایط زمانه خود و تقاضای نسل کنونی داریم و تلاش می‌کنیم تکمله‌ای به گفتمان اصلاح‌طلبی بزنیم که با نسل جدید و تقاضای آن رابطه برقرار کند، نه صرفاً نسل ۷۶. نمی‌توانیم بگوییم که یک گفتمان یک‌بار مصرف ایجاد کرده‌ایم که در فلان تاریخ تولید، تدوین و فصل‌بندی شده و نسل‌های بعدی فقط باید به نام اصلاح‌طلبی، از آن ارتزاق فکری کنند. چنین چیزی ممکن نیست. باید هر لحظه این گفتمان را به تعبیر مولانا «نو نو» کنیم. خداوند هم جهان را هر لحظه «نو نو» می‌کند. چگونه می‌توانیم به خود بقبولانیم گفتمانی را شکل داده‌ایم که نو نو نشود. اگر به گذشته خود برگردیم و به «دقایق» دوباره عنایت کرده و تأمل در آن کنیم و از سوی دیگر به شرایط کنونی پل زده و آن گفتمان را در بافت تاریخی خود بنشانیم؛ می‌توانیم همان حرکتی را که در ۷۶ ایجاد کردیم، در شرایط کنونی هم به وجود آوریم.»

وی سپس پیرامون مختصات حاکم بر نو اصلاح طلبی گفت «نواصلاح‌طلبی یک نوع مانیفست و گفتمان هژمونیک برای یک کنشگر جمعی است که این کنشگر جمعی به‌صورت حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای در عرصه سیاست و اجتماع درحال بازیگری است. به این معنا من یک مانیفست برای مردم ایجاد نمی‌کنم که همه‌فهم باشد. اما کاری که من می‌کنم این است که این کنشگر چگونه می‌تواند ارتباطش را با مردم ترمیم کند؟ پلی بین جریان خود و کنشگران اجتماعی که به‌صورت حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای کار می‌کنند، بزند. می‌خواهم این پل را ایجاد کنم. این به معنای یکی‌بودن مانیفست نیست. به این معنا نیست که گفتمانی که من دارم ایجاد می‌کنم تمام مردم را ذیل خود قرار دهد و پوشش دهد و آن‌ها را به‌صورت حامل و عامل خود درآورد. حاملان و عاملان این [گفتمان]، کنشگران اجتماعی و سیاسی خودآگاهی هستند که می‌دانند باید چگونه حرکت کنند چگونه با مردم در شرایط خاص تاریخی رابطه برقرار کنند...»

روزنامه آرمان‌ امروز

روزنامه آرمان‌ امروز صفحه اول خود را به تیترهای «پرونده مرتضوی در پیچ آخر» و «موج توافق‌نهایی در پایتخت‌ها» اختصاص داد.

· ختم پرونده سعید

قاضی سابق در دادگاه؛ حضور سعید مرتضوی در دادگاه به داستان تکراری بدل شده است، روزنامه آرمان‌امروز خبر از «پیچ آخر» در پرونده وی می‌دهد و در همین راستا نوشت «بیستم تیرماه جاری نوبت بعدی دادگاه مرتضوی است. اینکه قرار است دادگاه علنی باشد یا غیرعلنی و چه مسائلی مورد بررسی قرار گیرد موضوعاتی است که با وکیل شکات تأمین اجتماعی در میان گذاشتیم.

مصطفی ترک‌همدانی ابتدا در رابطه با علنی شدن دادگاه توضیحاتی داد. او به «آرمان» گفت: «قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده وقتی مساله علنی شدن مطرح شد با آن موافقت نکردند که اگر این موفقت انجام شده بود جلسات گذشته علنی می‌شد بنابراین به نظر نمی‌رسد این جلسه هم علنی باشد.» وی به موضوعاتی که قرار است در این جلسه از دادگاه بررسی شود نیز اشاره کرد و افزود: «این جلسه مربوط به پرونده شکایت سازمان تأمین اجتماعی از سعید مرتضوی رئیس سابق این سازمان است یعنی مباحثی که مربوط به دریافت وجوه و حقوق غیرقانونی است. درواقع آنچه در این جلسات مورد بحث قرار می‌گیرد اتهام مرتضوی در مورد تحصیل مال از طریق نامشروع است.» وقتی صحبت به وضعیت پرونده رسید وکیل شکات تامین‌اجتماعی گفت: «من در قسمتی از پرونده فعالیت دارم که هنوز به دادگاه ارسال نشده است و در شرف ارسال است. یعنی اتهاماتی بوده که از قبل نسبت به اختلاس و تخلفات دیگر مطرح بوده و بنده به وکالت از کارگران در آن پرونده شرکت کرده‌ام که منتظریم این پرونده به دادگاه برسد و جلسات رسیدگی به این موضوعات نیز آغاز شود.»

وی در ادامه تاکید کرد: «طبق آخرین پیگیری‌هایی که انجام داده‌ام گفته شده در آینده‌ای نزدیک قرارهای لازم صادر خواهد شد تا این پرونده به دادگاه بیاید.» وقتی از ترک‌همدانی در رابطه با واگذاری نیروگاه تبریز به بخش خصوصی و تخلفات در این راستا پرسیده شد، وی گفت: «یکسری واگذاری‌ها بوده که در آن مقطع شرکت شرکت شستا (سازمان سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی) انجام داده است که این مباحث در تحقیق و تفحص مجلس نیز آمده و فقط این موضوع هم نبوده است بلکه تخلفات دیگری هم وجود داشته و واگذاری‌هایی صورت گرفته بود که در این زمینه همکاری‌هایی با بابک زنجانی به چشم می‌خورد، حال اینکه چگونه این نقل و انتقالات انجام شده و این خرید و فروش‌ها صورت گرفته همه مسائلی است که در تحقیق و تفحص مجلس آمده و واگذاری‌ها بیش از این حرف‌هاست. درواقع واگذاری‌ها شرکت‌های زیادی از نیروگاه‌ها گرفته تا شرکت‌های هواپیمایی را دربر می‌گیرد

روزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «اروپا: به توافق هسته‌ای نزدیک شده‌ایم» و «اعلام جنگ اقتصادی یونان به یورو» اختصاص داد.

· سخنانم توهین‌آمیز نبود

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی سخنان ساختارشکن خود در حمایت از سران فتنه در جلسه افطاری رییس‌جمهور دولت یازدهم را فاقد اشکال می‌داند؛ وی تلویحاً در این اظهارات نظام را به ظلم متهم ساخته بود.

گروه سیاسی روزنامه ایران در همین راستا نوشت «غلامحسین کرباسچی درباره اظهارنظرهایی که در واکنش به سخنرانی وی در مراسم افطار رئیس جمهوری شده است، به «ایران خبر» گفت: «متن سخنرانی من موجود است و می‌توان دید که محتوای توهین آمیزی در آن نبوده است».

وی افزود: «باید از این دوستان پرسید که چرا هر حرفی را توهین به خود تلقی می‌کنند.» کرباسچی ادامه داد: «اگر دامنه تحمل عده‌ای برای شنیدن سخنان دیگران اینقدر پایین است، اشکال از آن‌هاست و تقصیری به سخنران وارد نیست». شهردار پیشین تهران تأکید کرد: «درباره درست و غلط و یا توهین‌آمیز بودن و نبودن سخنان من مردم قضاوت خواهند کرد.» گفتنی است پس از سخنرانی کرباسچی در مراسم افطار رئیس جمهوری برخی اصولگرایان محتوای صحبت‌های وی را توهین‌آمیز و سخیف توصیف کردند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    ای لعنت
  • معمولی ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    اظهارات خود را تکذیب کرد!!! مگه میشه؟! مگه داریم؟!
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    اصلاح طلبا وقتب پای منافعشون وسط باشه به هیچ کس رحم نمیکنن حتی کسی که دوره ای ازش حمایت کرده باشن
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    به چی؟
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    نو اصلاح طلبی دیگه چیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس