کد خبر 435685
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پست اخیر صفحه اینستاگرامش نامه ای را خطاب به رییس قوه قضاییه منتشر کرد.

گروه فضای مجازی مشرق- علی مطهری در پست اخیر اینستاگرامش نوشت:


آیت‌الله صادق لاریجانی دامت برکاته
رئیس محترم قوه قضائیه

با اهداء سلام و آرزوی توفیق بیشتر برای جناب‌عالی و همکاران محترمتان، در نطق اخیرتان در همایش بزرگداشت هفته قوه قضائیه نقاط مثبت، فراوان بود از جمله تأکید بر اصالت فرهنگی انقلاب اسلامی و اقامه شریعت اسلام و احکام الهی در جامعه، اما آنچه که توجه اینجانب را به خود جلب کرد تحلیل منطقی‌تر جناب‌عالی درباره فتنه سال 88 بود که می‌تواند فتح بابی برای حل و فصل این معضل اجتماعی باشد. فرموده‌اید: «من نمی‌خواهم بگویم که آنها که اعتراض را شروع کردند قصد کودتا و براندازی داشتند اما بستری را فراهم کردند تا افراد ضد انقلاب که علیه ولایت فقیه فریاد می‌زدند بر این بستر سوار شوند.» در جای دیگر فرموده‌اید: «من نمی‌خواهم اتهام کودتا را متوجه کسانی کنم که اعتراض کردند یا مردم را به اعتراض دعوت کردند. آنها شاید دنبال اعتراض صرف بودند اما داشتند می‌دیدند که بر روی این اعتراضات یک جریان فاسد کشور را به آشوب می‌کشاند...»

نامه مطهری به آملی لاریجانی درمورد فتنه 88

اگر این سخنان جناب‌عالی را در کنار اظهارات برخی دوستان نادان انقلاب بگذاریم که اساسا هیچ گونه اعتراضی را در جمهوری اسلامی به رسمیت نمی‌شناسند و هر اعتراضی را مخالفت با اصل نظام جمهوری اسلامی تلقی می‌کنند و می‌گویند اعتراضات سال 88 برای براندازی نظام بود و با آمریکا و انگلیس و اسرائیل هماهنگ شده بود، می‌بینیم سخنان شما نوری است در ظلمت بی‌انصافی‌ها و کینه‌جویی‌ها و گشودن راهی است برای پایان دادن به این ماجرای تلخ که کیان انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند.

جناب‌عالی در واقع همسو با قانون اساسی حق اعتراض مدنی را به رسمیت شناخته‌اید و سران معترضان را به قصور یا تقصیر در بهره‌برداری کسانی متهم کرده‌اید که اساسا اعتقادی به نظام جمهوری اسلامی ندارند و از هر فرصتی برای براندازی آن استفاده می‌کنند. این مطلبی است که مورد اتفاق اکثریت قاطع سیاسیون و ملت ایران است و می‌تواند گام اول و پایه‌ای برای خاتمه دادن به این پدیده ناهنجار اجتماعی باشد.

گام دوم و پایه دیگر حل و فصل این موضوع این است که به مقدمات و علل قصور یا تقصیر آن دو نفر بپردازیم. چه شد و چه رفتارهایی از طرف مقابل سر زد که دو شخصیت باتجربه سیاسی و علاقه‌مند به انقلاب و نظام و رهبری دچار آن قصور یا تقصیر شدند؟ اگر سهم همه اطراف فتنه سال 88 مشخص و عدالت بدون هرگونه مصانعه و ملاحظه‌کاری اجرا شود، شاهد خواهید بود که آن دو محصور نیز به خطاهای خود در آن فضای هیجانی اعتراف خواهند کرد و گام بلندی برای حل این مشکل برداشته خواهد شد. اما اگر همه را مبرا از خطا بدانیم و خطای افراد و نهادهایی را که زمینه فتنه را فراهم کردند نادیده بگیریم و فقط آن دو نفر را مقصر بدانیم و بگوییم تنها راه حل این است که آنها توبه کنند، قطعا چنین اتفاقی نخواهد افتاد و فرضا اتفاق بیفتد وجدان جامعه را آرام نخواهد کرد زیرا براساس عدالت نیست. آنچه که روح و وجدان جامعه را قانع و آرام می‌کند اجرای عدالت درباره همه طرفهای آن ماجراست و البته جرم این طرفها متساوی نیست.

از آن مقام محترم انتظار داریم که این گام دوم را نیز با صلابت بردارند و افتخار حل این معضل را که نیروهای اجتماع را به هدر داده و می‌دهد به نام خود ثبت نمایند. از خدای متعال توفیق الهی برای جناب‌عالی مسئلت می‌کنم.

با تقدیم احترام
علی مطهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    جواب این فرزند بی بصیرت شهید عالم و مجاهد این است: حرف شما برای یکی دو هفته درست است نه از خرداد 88 تا ادامه تاریخ. به همین دلیل آقا با آن ملاطفت روشنگری کردند و تذکر دادند و در نماز جمعه و غیر آن در مناسبات مختلف مسایل را تبیین کردند. برای خیانت لزوما نباید بطور مستقیم مهره موساد بود. همین که با جهالت روی روش ضاله خود پافشاری کردند و آن همه هزینه برای کشور درست کردند برای افساد فی الارضشان کافی است. مهم اینه که شما نمی فهمید که اشتباهات احمدی نژاد و برخی از اجزای حکومت در مقابل سران فتنه قابل قیاس نیست و دو جنس متفاوت دارد. و اینکه نمی فهمید وقتی نایب امام زمان عج می فرماید مملکت را تا لب پرتگاه بردند، عمق جنایت چقدر بوده است. اینها هم خود گمراه اند و هم برخی از مردم را گمراه کردند که اگر لطف خدا و دعای امام عصر و مجاهدت آقا و یاران انقلاب نبود معلوم نبود کار به کجا می رسید. حیف از نام آن پدر با این پسر
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    دیگه انقدر شور شده اونجای نامه که منتظر بودم بگه " ولی احمدی نژاد مقصرتره و باید محاکمه بشه " را خودش هم فهمیده و در لفافه گفته. احمدی نژاد را در مناظره متهم میکنه. بارها هم گفته که در مناظره چنان کرد که چنین شد. ولی حالا که معلوم شده در مناظره تقریبا اتهام فرزندان هاشمی و برخی موارد دیگه که گویا فعلا بررسی روش صورت نمیگیره درست بوده چی؟؟ گیرم اصلا این فرض مخدوش مطهری درست که احمدی نژاد هم مقصر بوده! این تقصیر چه ربطی به دروغ تقلب و شبه کودتا داشته؟ یعنی انگار یک نفر تو کیش مثلا فرض کنیم به دروغ بگه فلانی تو شمال غیر قانونی ویلا ساخته و طرف مقابل هم به خاطر این دروغ تصمیم بگیره کل شالیزارهای شمال و هتل های کیش را آتیش بزنه!!!!!!!! :) حالا درسته میگیم دو طرف در این آشوب مقصر بودند ولی اونی که فحش داده کجا و اونی که به خاطر فحش آدم کشته کجا!! مطهری این را یا نمیفهمه یا نمیخواد بفهمه!!! یک کلام 88 این کشور را به ورطه ی نابودی کشوند. حالا اونایی که اونطرف بودند و خوشحال میشن از این جمله یادشون باشه کمر نصفی از خودشون هم شکست!! چون غیر از برخی سران خوش نشین انگلیس و امریکاییشون خیلیهاشون تو همین کشور زندگی میکنند.
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    میرحسین می گفت من از ابتدا هم شورای نگهبان را قبول نداشتم! خب همین دلیل بر این است که برای فتنه و آشوب وارد عرصه انتخابات شد... لذا تقلیل جنایت این فتنه گر فقط توسط یک نادان قابل تصور است. عجیب است از مسبب اصلی فتنه حمایت می کند و در صدد شریک جرم اوست!
  • یک دانشگاهی ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    آقای مطهری اهالی 88 را خوب میشناسم. آنها نه ریش شما را و نه عمامه پدر شما را و نه اسلام شما را قبول ندارند. مطمئن باش اگر پیروز میشدند اول شما را محاکمه میکردند که خواهند کرد... برای کی سینه میزنی ساده
  • دوست ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    فرزند بی بصیرت شهید والا مقام مشکلات مردم و گرانی و مستضعفین ول کرده افتاده بدنبال دو آدم فتنهگر وطن فروش واقعااگر عدالت را میخواهی برو جنوب شهر بحال مردم آنجا دنبال حق و حقوق بگردد اگر تونستی مردی و الا نامردی
  • ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    دیگه با بروز جنگهای کشورهای دوروبرمون به هر بهونه ای !! شکی باقی نمونده که اگر عرصه برای فتنه گسترش پیدا میکرد الان شاهد حضور داعش و ... توی خیابونهای تهران بودیم !! کسی که خوابیده رو میشه بیدار کرد ولی کسی که با سماجت و لجاجت خودش رو بخواب زده ، نه !
  • ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    اصلا ارزشش خوندن نداشت، نامه رو برا رییس قوه قضاییه نوشتی بعد توی اینستاگرام گذاشتی؟؟؟ واقعا مخاطب این نامه کی بوده؟
  • محمد ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    برو دنبال کارت با این وضع دیگر نماینده مردم نخواهی شد مرد بی بصیرت
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    کاش کلمه نادان را بکار نمی برد
  • شاپور مجد ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    پسر نوح بس کن
  • حسن ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    احسنت
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    انها جز تحریم چیز دیگری برای ما نداشتند. اگر فتنه درست نمیشد در زمینه مذاکرات اوباما مجبور بود امتیازات خوبی به ما بدهد و غنی سازی ما را به رسمیت بشناسد اما بعد فتنه امیدی در دل انها به وجود امد که تحریم ها رابیشتر و فشار را بر ملت بیشتر کنند
  • عليرضا ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    هركدامشان به نظام خيانت كردند هم مير حسين هم كروبي وهم احمدي نژاد با قانون گريزي و تكبرش
  • علی ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    جناب یک دانشگاهی (فکر نکن بقیه دبستانی هستند )خیلی مطمئن نظر میدی .
  • یحیی ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    اصلا احمدی نژاد جنایتکارترین آدم تاریخ ، اصلا موسوی فرشته ، اینکه هنوز دو ساعت مونده رای گیری تموم بشه و یارو میاد مصاحبه میکنه و میگه من انتخاب شدم یعنی چی ؟؟؟ آقای مطهری ، خواهشا بگین یعنی چی ؟
  • ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    آیا مطهری نمی خواهد فبول کند اتهام تقلب زنی به انتخابات یک دروغ بزرگ و اقدامات بعد از آن قانون شکنی بودند؟؟ آنهم در حالیکه خاتمی و برخی دیگر پس از چند سال آشکارا و در سخنرانیهای خود به آن اعتراف کردند؟؟؟
  • ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    مگراین همان علی مطهری که همیشه می خواهد برعکس جریان رودخانه شنا کند تا باباش رو به نام فرزندش بشناسند نیست پس حرفهاش ونظراتش پشیزی نمی ارزد هرجا حرف زده ازسران فقته دفاع کرد
  • حسین ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    آقای مطهری حجت شما کیست؟
  • ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    اینکه کشه درو غین بسازیم اینکه نظام را به تقلب 11 ملیونی متهم کنیم این با تقصیر احمدی نژاد که فساد فرزندان هاشمی را مطرح کرد و الان معلومشد درست هم بوده برابره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • عبدالرحیم ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    واقعا بی بصیرت است.یعنی نفهمیدی که نتانیاهو گفت جنبش سبز امید ماست. ندیدی چظور امریکا از فتنه گر ها حمایت کردند. وقتی رهبر می گوید فتنه تو چه عددی هستی که می گویی اعتراض!!!
  • سیددلسوخته ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    ان شاءالله ایشون دارند تدارک میبینند برای انتخابات و رای جمع کردن تا مجلسی در شان دولت محترم تشکیل بدهند
  • نسیح ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    آقای مطهری شما حرف نزنید کسی نمیگه لال هستید
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    یادم هست که بعضی از طرفداران موسوی قبل از انتخابات میگفتن اگه موسوی رئیس جمهور نشه یک18 تیرجدید راه میندازیم! اگه این دونفر عاقل بودن و قدرت طلب نبودن از ضدانقلاب اعلام برائت میکردن و قضیه رو خاتمه میدادن یاحداقل مثل رضایی اعتراضشون رو به شورای نگهبان میگفتن نه اینکه دنبال بدعت وابطال انتخابات مثل انقلاب مخملی اوکراین باشن
  • روشنفکرمبارزومردگردن کلفت ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    اخه بیشرفها چراهمش نظرات مخالفان اقای مطهری روقرارمیدیدلعنت برشماکه دریک جایی مثل اینجایک طرفه هستیدوازپستتون سواستفاده میکنیدهیچ غلطی نمیتونیدبکنیدماروشنفکرترازاین حرفاییم بچه خودتونید
  • سلام هم وطن ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    قضایا این جور داره پیش میره که به اینجا خواهد رسید که: مقصر اصلی خود احمدی نژاد بود و باید اعدام بشود!!!
  • علی ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    باز این آقا حرف زد.جناب مطهری شما نظر ندی کسی به شما نمیگه که لالی.
  • سلام هم وطن ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    قضایا این جور داره پیش میره که به اینجا خواهد رسید که: مقصر اصلی خود احمدی نژاد بود و باید اعدام بشود!!!
  • ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    خوئینی ها : ما باید از نظام کشته بگیریم !!!!!!!! اقای لاریجانی اسم این کار چیه ؟ برای چی موسوی لاری سفارش جزوه تاملات راهبری را به حسین بشرویه داد ؟ جزوه ای که در خانه فرزند شهید بهشتی یافتید برای براندازی نبود ؟
  • حسن فاضل نجف آبادی ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    مشرق تو فقط نظرات مخالفهای مطهری رو پخش میکنی
  • ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    اگر شد براندازی و اگر نشد تقلا برای ماندگاری
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    من اشتب منفی دادم درود بر شما عزیز دلم..
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    درود بر شما
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    مرسی...موافقم
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    دقیقا...متشکرم
  • ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    خب مطمئنه دیگه..مگه تو شک داری؟؟؟ باشه شما استاد اون دانشگاهی.. خوبه؟؟
  • افرا ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    مطهری خدا پدرت رو بیامرزه ولی خودت رو نه . هر وقت خیانت ها را فراموش می کنم چیزی را می گوئی که جلزو ولز من در می اید و دوباره جنایاتی را که گذشت و سکوت های ناروائی که بزرگان کردند و خیانت هایی را فراموش کرده بودم یکی یکی بیاد می اورم .
  • ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    الان مشکل مملکت آزادی همین دو نفر است؟ آقای مطهری و رفقای کوته فکرش با شما هستم رفع حصر شود دیگر اختلاسی در کار نخواهد بود؟ اشتغالزایی می شود؟ مشکل ازدواج حل میشود آیا؟ آقای مثلا کمیسیون فرهنگی کدامیک از اینها؟؟!!
  • افشین تهران ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    جواب شما کاملا صحیح است اما مهم اینست که این اقازاده قصد دیگری دالرد که به سنگ خواهد خورد.
  • ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    نه كه شماها تو سايتهاتون نظرات مخالف رو قرار ميديد ؟! در ضمن بي شرف تويي و همفكرانت ، وطن فروش
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    آخی جیگرم کباب شد . چقدر مظلومید شما
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    وای خدایا چرا مطهری هی حرف میزنه وی یعنی اینا قوم و خویش هم هستند بدم میاد از مطهری همش میخواهد خودشه مطرح کنه
  • حسین ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    خدایا کمی بصیرت به آقا ی مطهری عطا فرما وقتی آقای اوباما ؟ به صراحت اسم آقا ی موسوی می آ ورد باز هم باید شک کرد خدای بصیرت
  • سید ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    یه بچه 17 ساله نادونم میدونه تا نتیجه کنکورش نیومده نمیره مصاحبه کنه بگه من رای اوردم . اونوقت ببین کیا 30 سال تو کشور مسئول بودن . بعد شهید بهشتی و مطهری و دیالمه و ایت و قدوسی و و و و ترور میشنو این اقایون راست راست . اینا اگه مالی بودن مطمئن باشید منافقین و امریکا زودتر از منو شما ترورشون کرده بود و 30 سال پیش شهید دیالمه نمیومد بگه موسوی کیه و زنش رهنورد کیه چند روز بعدم با شهید بهشتی شهیدش کنن .
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    ابوموسی اشعری
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    خودش باید نگران باشه!!
  • رضا ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    تمام داغ دل این... این است چرا پای ارباب و مرادش حاج آقاخان به ماجرای انتخابات 88 کشیده شد. مشرق لطفا!
  • ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 0
    احسنت کسی که در موارد مهم مثل حجاب و مفاسد اقتصادی و اختلاس و تورم و بیکاری و ... ساکت و راکد است دیگه چه حرفی می ماند؟ کدام حرفش به درد مردم می خورد؟
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 0
    فکر کنم دوباره یک خاطره شنیده از استادش که اینجوری تفسیرش کرده !
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 0
    خواب و خاطره
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 0
    پیرو اکبره !
  • م ث ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 0
    اولا دقت داشته باشیم که علی آقای گل سخنان رئیس قوه قضاییه را تحریف کرده ثانیا مشرق جان شما که این نامه را منتشر می کنی باید اصل سخنان رئیس قوه قضاییه را در حاشیه بیاوری تا خواننده متوجه باشد که آنچه آن آقا گفته با آنچه این آقازاده نقل کرده تفاوت فراوان دارد ثالثا به آقای هاشمی --در عالم خودمان-- به خاطر از کف رفتن دانشگاه آزاد اخراج مهدی خان از نفت رقیب بودن در انتخابات 84 و چند مورد دیگر میتوان حق داد که دشمن جانی ایشان باشد ، حالا این بابصیرت چرا؟؟؟؟؟؟؟ رابعا آقازاده محترم حکومتها تظاهرات حتی از نوع پاستوریزه اش را در ایام انتخابات و بویژه بعد از رای گیری در کل دنیا خیلی سخت و خطرناک میگیرند و آنرا بر علیه امنیت ملی میدانند در حد و اندازه ی شورش خامسا درست است که احمدی نژاد خطاها و اشتباهات زیادی داشته و منحرف ولی به انتخابات و تقلب و فتنه کوچکترین ربطی نداشته و فتنه گران هم با نظام طرف بودند و هستند نه با احمدی نژاد؟؟؟؟؟ دریغ از جوی بصیرت از آقازاده؟؟؟
  • م ث ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 0
    اولا دقت داشته باشیم که علی آقای گل سخنان رئیس قوه قضاییه را تحریف کرده ثانیا مشرق جان شما که این نامه را منتشر می کنی باید اصل سخنان رئیس قوه قضاییه را در حاشیه بیاوری تا خواننده متوجه باشد که آنچه آن آقا گفته با آنچه این آقازاده نقل کرده تفاوت فراوان دارد ثالثا به آقای هاشمی --در عالم خودمان-- به خاطر از کف رفتن دانشگاه آزاد اخراج مهدی خان از نفت رقیب بودن در انتخابات 84 و چند مورد دیگر میتوان حق داد که دشمن جانی ایشان باشد ، حالا این بابصیرت چرا؟؟؟؟؟؟؟ رابعا آقازاده محترم حکومتها تظاهرات حتی از نوع پاستوریزه اش را در ایام انتخابات و بویژه بعد از رای گیری در کل دنیا خیلی سخت و خطرناک میگیرند و آنرا بر علیه امنیت ملی میدانند در حد و اندازه ی شورش خامسا درست است که احمدی نژاد خطاها و اشتباهات زیادی داشته و منحرف ولی به انتخابات و تقلب و فتنه کوچکترین ربطی نداشته و فتنه گران هم با نظام طرف بودند و هستند نه با احمدی نژاد؟؟؟؟؟ دریغ از جوی بصیرت از آقازاده؟؟؟
  • مهدی 90085 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
    0 0
    نه عبدالله ابن زبیر
  • رفیعی ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    0 0
    علی آقای مطهری خودتم بکشی این دو تا سران فتنه باید اول توبه کنند ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس