کد خبر 435650
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱

مهاجران گفت: گیلاس با قیمت ۱۲ هزار تومان گران قیمت‌ترین میوه تولید داخل است.

به گزارش مشرق، حسین مهاجران، رئیس اتحادیه میوه و تره بار در پاسخ به این سؤال که آیا آلودگی محصولات و میوه‌های قاچاق باعث از بین رفتن درختان لیموترش و کم شدن آن در بازار شده، گفت: چند روز پیش شنیدم که یکی از مسئولان وزارت کشاورزی هم این موضوع را بیان داشته است.

وی ادامه داد: این آفت‌ها یکی از دلایل کمبود لیموترش و آسیب دیدن درختان است، در کل آفت مگس مدیترانه‌ای روی پرتقال تامسون ساری بیشتر تأثیرگذاشت تا روی لیموترش میناب و رودان..

 مهاجران تأکید کرد: بیشتر از این آفت آن چه که باعث کمبود لیموترش شده، همان کمتر خریدن این محصول در سال‌های گذشته است. 4 سال پیش، لیموترش خریداری نمی‌شد.بنابراین تعاونی روستایی لیموترش‌ها را خرید و آب آن‌ها را گرفت و اتفاقا از این موضوع نیز پول خوبی را به دست آورد.

رئیس اتحادیه میوه گفت: پس از آن وقتی که لیموی میناب و رودان با کیلویی 180 تومان فروخته شد، دیگر به صرفه نبود. بنابراین، این محصول مورد بی توجهی قرار گرفت.

روند قاچاق پرتقال، انبه و آناناس که اکنون در داخل تولید نمی‌شود تداوم‌دار خواهد بود

وی اظهار داشت: برخی میوه‌ها مانند پرتقال در این موقع سال در داخل موجود نیست بنابراین روند قاچاق چنین میوه‌هایی تا آمدن فصل رسیدن پرتقال داخلی ادامه خواهد داشت، این در مورد میوه‌هایی مانند انبه و آناناس نیز که در داخل کشور موجود نیست صدق می‌کند.

وی افزود: به غیر از میوه‌هایی که در داخل کشور موجود نیستند بساط بقیه میوه‌های قاچاقی مانند سیب، شلیل و انگور ظرف چند روز آینده برچیده می‌شود. زیرا تا ده روز آینده آن چنان تولیدات داخلی به مقدار فراوان به بازار عرضه خواهد شد که قیمت‌ها را خواهد شکست.

مهاجران بیان داشت: در حال حاضر نیز بازار میوه‌های قاچاق کساد شده ، الان انگور عسکری شیرازی در بازار موجود است و به زیبایی یک چراغ می‌درخشد .

بازار داغ انگور 30 هزار تومانی

آدم عاقل انگور شیرازی را بر انگور سردخانه‌ای شیلی ترجیح می‌دهد

وی اضافه داشت: کسی که عاقل باشد بدون شک، انگور تولید داخل را به انگور قاچاقی که 6 ماه پیش در سردخانه بوده و 4 برابر قیمت دارد، ترجیح می دهد.

وی قیمت برخی میوه‌های قاچاق را بیان داشت و به نسیم گفت: در حال حاضر انگور شیلی با قیمت 30 هزار تومان و شلیل ترکیه با قیمت 18 هزار تومان است، در بین میوه‌های تولید داخل نیز گیلاس خوب با قیمت 12 هزار تومان گران قیمت ترین میوه است.

مهاجران گفت: هندوانه تا 5 روز آینده به زیر 1000 تومان خواهد رسید، طالبی نیز قیمتش به قیمت واقعی‌ خود نزدیک شده و از 2 هزار و 500 تومان تا هزار تومان در بازار موجود است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سبزی افزایش قیمتی در این مدت نداشته و با قیمت میانگین 800 تومان به دست مشتری می‌رسد.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس