جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: به همت متخصصان مرکز "صنایع یا علی(ع) " بالگرد ملی با قابلیت پرواز درشب و درگیری با بیش دو هدف به زودی مراحل پروازی خود را آغاز می‌کند.

به گزارش مشرق، امیر «کیومرث حیدری» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اعلام این خبر اظهار داشت: مرکز "صنایع یاعلی (ع)" نیروی زمینی ارتش از بدو پیروزی انقلاب تاکنون با توکل به خدا و کمک دانشمندان و متخصصانی که در این نیرو در حال خدمت هستند، چرخه آمادگی سامانه‌های بالگردی هوانیروز را حفظ کردند.

وی با اشاره به توانمندی متخصصان داخلی در ساخت و بهینه‌سازی برخی از انواع بالگردها تصریح کرد: به فضل خدا نیروی زمینی ارتش دانش لازم را در این رابطه به‌دست آورده است؛ به‌طوری که امروز شاهد ساخت بالگرد بومی و بهینه‌سازی شده در سطح کشور هستیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: پس از حصول پیشرفت‌هایی در صنعت قطعه‌سازی، اورهال و نگهداری از انواع بالگردها در سطح نیرو، مدتی است که کار تولید و بهینه‌سازی در هوانیروز آغاز شده، و اولین بالگرد تولیدی آن هم که برتری‌‌های بارزی را نسبت به مشابه خارجی دارد به‌زودی جهت عملیاتی شدن تست پروازی خود را تجربه می‌کند.

امیر حیدری با بیان اینکه این بالگرد نوع ارتقا یافته نسل بالگردهای 209 است، گفت: به‌واسطه سامانه‌های نهادینه شده، این بالگرد در بُعد پرواز شبانه و هدف‌یابی در شب و همچنین درگیری همزمان با بیش از دو هدف قابلیت‌های لازم را دارد.

وی اضافه کرد: البته با فعالیت‌های صورت گرفته بر روی دیگر بالگردهایی که در گذشته از خارج کشور تهیه شده بود، امروز غالب بالگردهایی که در اختیار این نیرو قرار گرفته، از قابلیت اجرای عملیات در شب برخوردارند؛ اما بالگرد ملی ماهیتاً از این ویژگی برخوردار است.

جانشین فرمانده نزاجا یادآور شد: هنوز اسمی برای این بالگرد انتخاب نشده است.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    امیدوارم مثل قاهر ، ماکت نباشه
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    همون طوفان هست، ما رو باش فکر کردیم الان کاموف 52 رونمایی میکنند.
  • علیا ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    ماکت نیست. چون طوان ی و طوفان دو قبلا رونمایی و تحویل هم شدند. احتمالن این وفان 3 باشه. چون وفان یک و وفان دو هم بر مبنای راحی بل 209 یا همون کبرا ساخته شدند و این یکی هم دقیقن بر همون مبنا ساخته شده. هرچند اون دوتا در وزارت دفاع ساخته شده و این یکی در هوانیروز.
  • علیا ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    قبلن طوفان یک و طوفان دو بر مبنای همین بل 209 طراحی ساخته و تحویل شدند. سالهای 88 و 91 با توجه به شباهت پلت فرم انتخاب شده و از اونجایی که در ایران تا 3 نشه بازی نشه ، مثل تانک های ذوالفقار یک و دو و سه که مدل ذوالفقار سه برای تولید انبوه تایید شد این هم احتمالن وفان سه باشه و تولید انبوهش انشا الله به دست هوانیروز ارتش و نداجا و نیروهای سپاه برسه.
  • حسین ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    بل۲۰۹ که همون کبری هس! خیلی وقته تو هسا با دوربین و ... تولید میشه!! اسم جدید واسش نذارید!! همون طوفان مگه چشه؟ طوفان۳ اسمش رو بزارید!
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    قاهر غیر ماکت رو هم به زودی خواهی دید
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    آقا ارتش نباید خودش ادوات نظامی بسازه. ارتش تخصصش جنگه نه تولید و صنایع. آمریکا هم همش کمپانی های بزرگ مثل لاکهید مارتین و بویینگ و غیره براش سلاح میسازن. عجیبه والا
  • علیا ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    اونها شرکتهایی هستند خصوصی که قدرتی که تولیدات نظامی بهشون داده باعث شده در تمام سیاست های داخلی و خارجی آمریکا دخالت کنند.
  • ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    شرکتهای خصوصی رو باید وارد صنعت ساخت تسلیحات کرد‌ . نیازی نیست اینقدر امنیتی با تعمیر و ساخت تجهیزات نظامی برخورد بشه.
  • افشین تهران ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    فکر نکنم که قرار هست الگوی ما امریکا باشه.ارتش همین الان هم سلاح نمیسازه این اطلاعات ناقص شما هستکه اینجوری میبینه.ارتش نسبت به تهدیداتی که داره سلاح طراحی میکنه و بعد از ازمایش و در نظر گرفتن اجرای خواسته هایی که از سلاح داره اونو برای تولید انبوه به وزارت دفاع واگذار میکنه این در تمام نیروها همین شکل رو داره و طرح بسیار جالبی هم هست.برای اینکار هم معاونت خودکفایی ایجاد شده که فقط کارش همینه و لطمه ای به دیگر معاونتها نداره.
  • افشین تهران ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    طوفان مگه پروژه ارتقا و ساخت کبری در سپاه نبود؟؟
  • افشین تهران ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    کبری بالگرد بسیار خوبی هست اما بهتره که روی بالگردهای رادار گریز کاربشه و یا بالگردهای سنگین مثل اپاچی یا کاموف 52 .در بخش ساخت بالگرد رشد بسیار خوبی داشتیم که الان دیگه وقتش رسیده که از مهندسی معکوس به طراحی و ساخت تغییر جهت بدیم چرا که از نظر علمی دارای مهندسین مجرب و خوبی هستیم.
  • شهرستانی ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
    0 0
    ما در ساخت بالگرد و ارتقای نمونه های موجود بهتر عمل کردیم تا در حوزه جنگنده ها البته سطح فناوری هواپیمای جنگی بالاتر هست در زرهی هم که صفر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس