عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر گفت: انقلاب به معنای تنش و درگیری با ظالمین و ستمگران است. بهشتی می‌‌گوید ما آمده‌ایم واقعیت‌ها را عوض کنیم نیامده‌ایم واقعیت‌گرا باشیم.

به گزارش مشرق، حسن رحیم پور ازغدی در مراسم سی و چهارمین سالگرد شهدای فاجعه هفتم تیر ماه سال 60 که در محل شهدای هفتم تیر سرچشمه برگزار شد در سخنانی عنوان کرد: بعد از شهدای فاجعه هفتم تیر دهها هزار نفر دیگر در ایران در جنگ تحمیلی و در ترورهای دیگر به شهادت رسیدند. تا امروز صدها هزار مسلمان دارند به شهادت می رسند و امرو خط شهادت از ایران هم گسترش پیدا کرده و خط مظلومیت و شهادت از یمن، بحرین، عراق، سوریه، فلسطین، غزه و لبنان و . . . گرفته و همچنان ادامه دارد. اما نقش سمبولیک و نمادینی که ماجرای تروریستی هفتم تیر سال 60 داشت همچنان به وقت خود باقی است.
 
وی افزود: این واقعه جلوی یک انحراف بزرگ را در انقلاب اسلامی و یک انجراف بسیار خطرناک را در حکومت اسلامی گرفت. بهترین پاسداشت خون این شهدای عزیز این است که اتفاقات آغاز دهه 60 افتاد را به شکل دیگری که قاتلین آن 72 نفر تعقیب می کردند ما تعقیب کنیم. در این میان یک راه مناسب بازخوانی مواضع این شهدا است. همچنین بازخوانی مواضعی که باعث شد دشمنان تشنه به خون شهدای عزیز هفتم تیر شود. که در ابتدا شهید بهشتی را مورد ترور رسانه ای و سپس ترور با سلاح گرم قرار دادند.
 
رحیم پور ازغدی ادامه داد: ما باید امروز مواظب باشیم برخی‌ها از جمله دشمنان انقلاب به شیوه‌های دیگر و با حرف های دیگر ارزش‌های انقلابی را ترور نکنند. زیرا آن تجلیل، تجلیل عمیق تری از شهدای 72 تن خواهد بود. والا مسئله شهادت برای مبارزین خط انقلاب و پیروان اهل بیت مسئله ای حل شده است. امیر المومنین در سخنانی فرمودند کسانی که خون‌شان در راه خدا ریخته شود ضرر نخواهند کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: ما از مرگ نمی ترسیم و شعارهایی که برای برخی ها فانتزی و برای اوقات فراغت آنها بود برای افرادی مسئله مرگ و زندگی بود و شهامت بخشیدن همه جان خود را داشتند. اما آنهایی که پای این حرف ها ایستادند و خون آنها ریخت حسابشان از ماها جدا است. 
 
رحیم پور ازغدی اضافه کرد: انقلاب ما را از زمانی که متولد شد و جهان را تغییر داد به ترور و اسلام سیاسی و امام را نیز به بنیادگرایی متهم کردند. در حالی که هیچ ملتی و هیچ انقلابی مانند انقلاب ما این تعداد قربانی ترور نداشت آن هم بی آنکه دستش عمدا به خون بیگناهان آلوده شده باشد. انقلاب فرانسه که انقلاب مادر برای لیبرال دموکراسی است نزدیک به 60 هزار نفر را با گیوتین در خیابان ها اعدام کردند. در تمام شهرهای فرانسه بعد از انقلاب میدان های اعدام به راه افتاد. همچنین در انقلاب سوسیالیستی شوروی هم آمار چند میلیون نفر را اعدام کردند اما در انقلاب اسلامی بعد از پیروزی تعداد تمام کسانی که طبق قانون اعدام شدند مانند رئیس ساواک و هویدا و دیگر افسران رده اصلی ساواک و ارتش که مردم را قتل عام می کردند حداکثر چند صد نفر نشد.
 
وی تصریح کرد: از طرف دیگر نیز ما  تا امروز نزدیک به  17 هزار شهید ترور داریم که تا به حال در هیچ انقلابی سابقه نداشته که یک انقلاب با کمترین خشونت تا این اندازه قربانی ترور داشته باشد. بر اساس اسنادی که رسانه های آمریکا منتشر کرده اند مشخص است آمریکا و سازمان سیا چه تعدادی را در قالب دانشکده هایی برای ترور آموزش داده است. در این اسناد آمده که از چه تاکتیک‌ها و روش هایی برای این کار استفاده شده است. 
 
رحیم پور ازغدی ادامه داد: در این اسناد آمده است که آمریکا در کشورها ناامنی ایجاد می‌کند و دست به ترور می زند و بعد به عنوان مبارزه با ترور و تروریسم و ناجی رسما وارد آن کشور می‌شود که مثلا می‌خواهیم دموکراسی ایجاد کنیم. آنها سالی 2 هزار نفر را برای ترور در کشو.رهای امریکای لاتین آموزش می دهند. انها 60 هزار نفر فارغ التحصیل را از این دانشکده های ترور به این کشورها اعزام کردند.
 
وی افزود: آمریکا و غرب تروریست در خانه خودشان را محکوم می‌کنند اما تروریست را برای سراسر جهان آموزش می‌دهند و ترویج می کنند. انها برای اسرائیل صدها کیلومتر دیوار امنیتی می کشند ولی در جای دیگر به دست این رژیم تروریسم را در منطقه گسترش می دهند. نکته دیگر اینکه انقلاب اسلامی قربانی ترور و تروریسم است و آمریکا و غرب بزرگترین استفاده کنندگان و  رواج‌دهندگان تروریسم هستند. امروز هم دیدیم که چگونه با تروریسم جلوی نهضت بیداری اسلامی را گرفته اند.
 
رحیم پور ازغدی اضافه کرد: شهید بهشتی در قالب نکاتی به ما و نیروهای ما اخطار می دهد. این مسائل امروز ما است و فقط برای دهه 60 نیست و مشکلات ما در دهه 90 هم همچنان همین مسائل است. این شهید بزرگوار می گوید مراقب باشیم از این موضوع که می گوییم دین حق است نتیجه نگیریم که ما در همه موارد صد در صد حق هستیم. زیرا این یک مغاطله است که به هرکسی که با ما اختلاف دارد بگوییم تو باطل هستی و پس خفه شو. 
 
وی خاطرنشان کرد: اسلام برحق است و این انقلاب مظلوم است اما هیچکدام از من و شما با انقلاب و اسلام مساوی نیستیم. حکومت و امکانات به دست ما رسیده و پس مراقب باشیم تا از این امکانات یک طرف استفاده نکنیم. والا در برابر سوال های سخت بی حواب خواهیم ماند. از همین ابتدا بیاد یادبگیریم که از امکانات حکومت، عادلانه و در جهت مسائل اسلام و مسلمین و نه در جهت تعصب های شخصی استفاده کنیم.
 
رحیم پور ازغدی گفت: متاسفانه امروز سال‌ها از انقلاب اسلامی گذشته است و برخی ها به اسم اینکه می‌خواهیم بروز باشیم اصول را کنار می‌گذارند و می‌گویند انقلاب و مکتب تمام شده است. از طرف دیگر هم برخی آنقدر دچار تنبلی فکر شده اند که حرف‌های تکراری و سطحی می‌زنند. اما این نکته را عرض کنم که ما باید اصول را به زبان جدید بگوییم. شهید بهشتی نیز در سخنان خود به این مسئله پرداخته است.
 
وی افزود: انقلاب به معنی ایجاد تنش با ستمگر و دشمن است. در حقیقت انقلاب معنی تنش با دشمن و تنش با ظالم را می دهد. ولی از طرف دیگر هم ما باید با مردم جهان و کشورهایی که دشمن ما نیستند تنش‌زدایی کنیم. نکته جالب اینکه این موضوع نیز در سخنان شهید بهشتی مورد تاکید قرار گرفته است. شهید بهشتی می‌گوید ما آمده‌ایم واقعیت‌ها را عوض کنیم نیامده‌ایم واقعیت‌گرا باشیم.
 
رحیم پور ازغدی ادامه داد: ما باید واقعیت را تغییر دهیم همانگونه که واقعیت ها از سال 56 تا 58 و با تشکیل و پیروزی انقلاب اسلامی تغییر کرد. نکته دیگر اینکه یک زمانی واقعیت این بود که اسرائیل شکست ناپذیر است اما امروز واقعیت چیز دیگری است. زمانی همه از آمریکا می‌ترسیدند اما واقعیت بعد از امام (ره) چیز دیگری شد و امام بزرگوار فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
 
وی تصریح کرد: امام خمینی (ره)‌ در بخشی از سخنان خود می‌فرمایند اگر از درون خود را اصلاح نکنیم به دست خود از پای درخواهیم آمد. بر این اساس همه باید به موضع‌گیری‌های شهید بهشتی در دهه 60 توجه کنیم زیرا امروز می‌توانیم آنها را به کار ببریم. شهید بهشتی سخنان بسیار خوبی در رابطه با رفع مشکلات اقتصادی و مسائل دیگر دارند که اگر به آنها توجه کنیم بسیاری از مشکلات امروز ما حل می شود.
 
رحیم پور ازغدی یادآور شد: شهید بهشتی در بخشی از سخنان خود می‌گوید ما باید پیوسته تلاش کنیم تا جامعه‌ای بهتر بسازیم. اگرچه جامعه صد در صد ایده‌آل را نمی توانیم بسازیم ولی به این بهانه نباید دست از تلاش برداریم. باید کاری کنیم که فردای جامعه ما  از امروز‌ ما بهتر شود. نکته دیگر اینکه مسئولین باید برای شکم، شرف و شعور مردم تلاش کنند. اما متاسفانه برخی‌ از افراد تنها شکم را دیدند که در اینجا شهید بهشتی می‌گوید اگر قرار بود صرفا شکم را ببینیم نیاز نبود انقلابی انجام بدهیم.
 
وی در پایان گفت: در سخنان و دست نوشته های شهید بهشتی پیرامون اقتصاد مقاومتی نیز مطالب بسیار خوبی وجود دارد. شهید بهشتی در سخنان خود می گوید ملت باید تصمیم خود را بگیرد یا به آمریکا تکیه کند یا روی پای خودش بایستد. اما نکته مهم این است که ما باید تلاش کنیم روی پای خود ایستاده و وابستگی را از بین ببریم. بر این اساس و در چارچوب این نظریه از مصرف خود کم کنیم و تلاش کنیم تا کمتر از خارج وارد کنیم.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس