عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حضرت فاطمه (س) اسلام ناب محمدی را به تاریخ و جهان معرفی کرد و خود فدای این راه شد.

به گزارش مشرق، حسن رحیم پور ازغدی سه‌شنبه شب به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مشهد اظهار کرد: اگر موضع گیری‌های آن حضرت نبود اسلام به گونه دیگری در تاریخ می‌ماند.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) با زاویه ایجاد شده با اسلام ناب محمدی (ص) مقابله کرد همانگونه که حضرت سیدالشهدا (ع) با معاویه و یزید مقابله کرد و اگر این مقابله نبود دنیا اسلام را به معاویه و یزید می شناخت.

رحیم‌پور ازغدی گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) تنها انسانی است که از پیش از تولدش زیر نظر تربیت رسول اکرم (ص) قرار داشت و بعد از رحلت رسول الله (ص) نیز جبرئیل رفت و آمد خود را به خانه فاطمه زهرا (س) قطع نکرد و تا 40 روز پس از رحلت پیامبر (ص) به حضرت فاطمه زهرا (س) الهامات داشت که توسط امیرالمومنین حضرت علی (ع) به رشته تحریر درآمده و این خود عظمت حضرت فاطمه (س) را نشان می دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: حضرت فاطمه (س) همان حضرت علی (ع) است در قامت زنانه و در زندگی این بانوی بزرگ نه تنها یک نقطه سیاه که حتی یک نقطه خاکستری هم دیده نمی شود.

رحیم پور ازغدی اظهار کرد: امروز نیز همه جای دنیا درگیر و پیگیر انقلابی است که به نام فرزندان حضرت فاطمه (س) در جهان اسلام ایجاد شده است.

وی گفت: امروزه همین چند نفر سادات علوی که فرزندان حضرت فاطمه هستند رهبری جنبش های آزادیبخش علیه استکبار غرب و صهیونیستها را در جهان بر عهده دارند.

وی ادامه داد: با این حال حضرت فاطمه زهرا (س) را درست نشناخته ایم و هر جا اسم ایشان به میان می آید فقط از ماههای آخر عمر آن حضرت یاد می شود.

رحیم پور ازغدی، پیروی از ولایت معصوم را به معنای همبستگی، وابستگی، ارتباط و پا جای پای معصومان گذاشتن دانست و افزود: این که تنها در ولادت و شهادت معصومان شادی و عزا کنیم پیروی ولایت نیست و حب و ولایت اهل بیت (ع) فقط مجلس روضه خوانی یا چراغانی کردن نیست بلکه این گونه امور تنها اعلام حب اهل بیت (ع) است.

وی اظهار کرد: ولایت به مرام است نه به نام و ولایت معصوم یعنی در نوع نگاه به عالم و تعریف از حقوق، بازار، سیاست، رسانه و امثال آن با معصومان یکی شویم و قدم در مسیر ایشان بگذاریم.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس