کد خبر 434811
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳

دفتر رسانه ای ریاست جمهوری کشور سوریه دقایقی پیش با صدور بیانیه ای از وفات معاون سابق رییس جمهور این کشور خبر داده است.

گروه بین الملل مشرق- دفتر رسانه ای ریاست جمهوری کشور سوریه دقایقی پیش با صدور بیانیه ای از وفات سرلشگر "محمد ناصیف خیر بیک"معاون سابق روسای جمهور این کشور در اثر بیماری قلبی خبر داده است.

وفات معاون سابق رییس جمهور سوریه+عکس

سرلشگر خیربیک از افسران ارشد اطلاعاتی و نظامی کشور سوریه بشمار می آمد که دارای سوابق طولانی مبارزاتی و حضور فعال در جنگ با رژیم غاصب صهیونیستی بوده است. وی در اواخر دوره ریاست جمهوری مرحوم حافظ اسد سمت جانشینی معاونت ریاست جمهوری را بر عهده گرفته و در دوره نخست ریاست جمهوری دکتر بشار اسد نیز مسئولیت وی به عنوان معاون ویژه رییس جمهور سوریه ادامه یافته بود.

وفات معاون سابق رییس جمهور سوریه+عکس

همزمان با آغاز بحران تروریستی تکفیری علیه مردم و دولت سوریه سرلشکر خیر بیک در زمره مسئولان ارشد سوریه بود که از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا مورد تحریمهای مالی و سفر به کشورهای عضو قرار گرفته بود.

وفات معاون سابق رییس جمهور سوریه+عکس

لازم به ذکر است که سرلشگر خیر بیک از مسئولان ارشد پرونده لبنان در دوره حضور نظامی سوریه در این کشور در دهه های 80 و 90 میلادی تا پیش از عقب نشینی نظامیان سوریه در سال 2005 بوده که روابط بسیار نزدیکی با اکثر مسئولان بلند پایه این کشور داشته است. آخرین سمت وی جانشینی "فاروق الشرع" معاون سابق رییس جمهور سوریه بود که در سالهای اخیر به دلیل وخامت وضعیت سلامتی از آن کناره گیری کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس