مالک و راننده خودرویی که تروریست انتحاری را به مسجد امام صادق(ع) کویت رسانده بود دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، وزارت کشور کویت از دستگیری راننده خورویی خبر داد که تروریست حمله انتحاری به مسجد امام صادق(ع) را به محل انفجار رسانده و بعد از اقدام تروریستی بلافاصله متواری شده است.

وزارت کشور کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد، این فرد «عبدالرحمن صباح عیدان سعود»، نام دارد و متولد ۱۹۸۹ است؛ او به طور غیرقانونی در کویت اقامت داشته و در حالی که در خانه‌ای در منطقه «الرقه» مخفی شده بود، دستگیر شد.

در این بیانیه همچنین آمده است که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد، صاحبخانه‌ای که این فرد در آن مخفی شده بود، یکی از هواداران اندیشه افراطی و انحرافی است و دستگاه‌های امنیتی به تلاش‌های خود برای شناسایی دیگر عاملان و همدستان این اقدام جنایتکارانه و مشخص شدن سرنخ‌ها و حقایق مربوط به این جنایت ادامه می‌دهند.

دستگیری مالک خودرو

همچنین وزارت کشور کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور «جراج نمر مجیل غازی» مالک خودروی حامل عامل حمله انتحاری به مسجد امام جعفر صادق(ع) کویت را بازداشت کرده‌اند.

در بیانیه وزارت کشور کویت آمده است: هم اکنون مالک خودرویی که در این انفجار از آن استفاده شده بود تحت بازجویی قرار دارد.

در حمله انتحاری که بعدازظهر جمعه در مسجد امام صادق(ع) در منطقه «صوابر» شهر مرکز کویت رخ داد، ۲۷ نمازگزار از جمله سه ایرانی شهید و ۲۲۷ تن زخمی شدند.

به گفته شاهدان عینی، یک عامل انتحاری در رکعت آخر نماز جماعت، با ورود به مسجد امام صادق(ع) خود را منفجر کرد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته است.

رسانه ها پیش از این، از دستگیری مالک خودروی مورد استفاده عامل انتحاری و متواری بودن راننده آن خبرداده و اعلام کردند که در این رابطه چند مظنون نیز بازداشت شده اند.

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس