کد خبر 434893
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۷

یک سازمان حقوق اعلام کرد گروهک تروریستی داعش طی یک سال گذشته بیش از ۳ هزار نفر را در سوریه و ۹۰۰ نفر را در موصل و فلوجه عراق کشته است.

به گزارش مشرق، به نقل از روسیا الیوم، فعالان دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کردند گروهک داعش از ۲۹ ژوئن ۲۰۱۴ تا کنون ۳۰۲۷ نفر را تنها در سوریه اعدام کرده است. به گفته فعالان حقوق بشر، گروهک داعش ۱۷۸۷ غیر نظامی از جمله ۷۴ کودک و ۸۶ زن را اعدام کرده است. از این میان ۹۳۰ نفر از عشیره «الشعیطات» در استان دیر الزور هستند.

تروریست های داعش همچنین ۲۱۶ نفر از معارضان مسلح، ۸۸۱ نفر از نیروهای ارتش سوریه و ۱۴۳ نفر از عناصر خود را به اتهام جاسوسی برای کشورهای بیگانه اعدام کرده اند. این در حالی است که طی این مدت بیش از ۴ هزار نفر از نیروهای ارتش و مبارزان کرد و معارضان مسلح سوری در درگیری با داعش کشته شده اند.

در عین حال ۸ هزار نفر از تروریست های داعش در حملات هوایی ائتلاف بین المللی علیه مواضع این گروهک در سوریه و درگیری با نیروهای ارتش و معارضان مسلح سوری به هلاکت رسیده اند.

از سوی دیگر «مرکز عراقی رصد جنایت های داعش» تاکید کرد ۹۰۰ شهروند عراقی از ژوئن ۲۰۱۴ تا کنون در شهرهای موصل و فلوجه به دست تروریست های داعش کشته شده اند.

حسن جهاد مدیر این مرکز با بیان اینکه به زودی گزارش مفصلی در مورد جنایت های داعش منتشر خواهد شد، افزود: تروریست های داعش بیش از ۶۰ ساختمان دولتی را تخریب کرده و لوازم بیش از ۴ هزار منزل را به سرقت برده اند.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس