کد خبر 434585
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱

شبکه‌های فارسی‌زبان در خارج از کشور این روزها رسماً به تبلیغ بی‌دینی، ازدواج سفید، آزادی‌های یواشکی و ورود به حریم جنسی می‌پردازند تا کانون خانواده را در ایران متزلزل کنند.

 به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی (کارشناس دینی رسانه): مقدس‌ترین نهاد و کانون در اسلام، کانون خانواده است، براساس آیات الهی، خانواده باعث رحمت، مودت و آسایش افراد جامعه می‌شود که متأسفانه این روزها دشمن این کانون را مورد هجمه و بحران قرار داده است و نشانه آن نیز پرونده‌های دادگاه‌های خانواده است.

براساس آیات مختلف سوره نور مباحثی درباره آفات و آسیب‌های خانواده به ویژه در بین خانواده‌های مذهبی در دنیای امروز بیان می‌کنم که نخستین علت این آسیب‌ها این روزها کانال‌های ماهواره است، رسماً هم شبکه‌های فارسی زبانی که بعضی از اینها توسط بهایی‌ها، برخی سلطنت‌ طلب‌ها و سایرین نیز توسط لائیک‌ها و بی‌دین‌ها ایجاد شده است، تلاشش در راستای فروپاشی کانون خانواده است.

این شبکه‌ها به طور رسمی حتی نام ازدواج سفید را تبلیغ می‌کنند در حالی که ما در اسلام مفهومی به نام ازدواج سفید نداریم و این همان «زنا» و عمل قبیح در اسلام است، در این شبکه‌ها حتی جشن‌های مختلف طلاق و پرداختن به حریم جنسی و آزادی‌های یواشکی که حریم خصوصی افراد را در بر می‌گیرد، تبلیغ می‌شود.

متأسفانه بسیاری از این شبکه‌ها در حوزه‌های مختلف موفق هم عمل کرده‌اند، درست بر مسائل معنوی ما دست گذاشته و کانون خانواده،‌ حجاب و ارتباطات را هدف قرار داده‌اند. این روزها افراد بسیاری هستند که در این سایت‌های همسریابی عضو شده و دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند بنابراین باید حواسمان باشد تا کانون خانواده‌هایمان را گرم نگه داریم.

دشمن در داخل خاک ایران از زمان به قدرت رسیدن رضاشاه بر مسئله حجاب دست گذاشت و راه‌های مختلف ترویج بی‌حجابی را امتحان کرد که البته در زمینه‌های شبهه‌افکنی در این حوزه‌ها‌، روابط نادرست و گسترش طلاق و کاهش نسل تا حدودی هم موفق عمل کرد چرا که آثارش در جامعه ملموس است و امروز شاهد بدحجابی در جامعه هستیم، از اینها که بگذریم در برابر این مشکلات، مسئولان ما آن اندازه درگیر مسائل سیاسی و اقتصادی بودند که گویا بخش خانواده و فرهنگ ما نیازمند هیچ انرژی و وقت صرف کردن نیست.

مگر یک مسئول چه اندازه انرژی و فرصت دارد که به همه حوزه‌ها اشراف داشته باشد همه اینها باعث شده تا دشمنان نقشه بکشند و ما را در زمین دیگری بازی بدهند. متأسفانه ما در زمین بیکاری، انحراف جوانان و ... بازی کرده‌ایم، دروازه‌مان رها شده و به دروازه‌ دیگری حمله کردیم، بنابراین از دروازه‌ای که دشمن در آن به ما گل زده، غفلت کردیم و حریم خانواده‌ها را رها کردیم.

در پایان بیان کنم که اسلام نگاهش به نیکی‌ها و خوبی‌ها مشخص است، پیغمبر گرامی اسلام نیز در روایاتشان بر این 5 ویژگی تأکید دارند نخست همسر صالح (همسری که معین و کمک‌حال دنیا و آخرت باشد)، دوم فرزندان نیک و شایسته، سوم معیشت و شغل سازگار، چهارم پرهیز از خشونت و در نهایت نیز آسیب سوءظن و بدگمانی که اگر اینها در یک خانواده باشد، دیگر عذری برای گناه کردن از افراد آن پذیرفته نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    0 1
    دولتها برای ازدواح جوانان چه کردند؟ سربازی ،وام پردردسری که مفت گرونه،خونه گرون،کالا گرون،بیکاری مردان و اشتغال زنان و... خدا وکیلی فقط سربازی رو نگاه کنید! سربازی با حداقل حقوق ممکن!بدون احترام !فقط به لباس سربازان نیروی انتظامی نگاه کنید!عین کیسه جاروبرقیه.
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    0 0
    دمت گرم حاج آقا رفیعی... خوب تعبیری به کار بردید
  • مهدی ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    0 1
    گرونی و بخشی از مسایلی که گفتید درست اما یک سوال مهم اینکه قبل ترها شرایط چگونه بود ؟ مردم چه نیازهایی داشتند ؟ الان چه نیازهایی دارند و چرا ؟ یه کم اگه فکر کنید متوجه میشید بخش زیادی از این نیاز ها کاذبه و نیاز کاذب باعث میشه آدم بدجور به پول فراوان وابسته بشه ، اونقدر که حتی از برآورده کردن نیازهای واقعیش هم بترسه در مورد لباس سربازان نیروی انتظامی هم باید عرض کنم همین مدل صحبت شما اوج بی احترامیه ! شما چطور توقع احترام دارید ؟
  • بسیجی ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    0 1
    امیدت فقط به خدا و ائمه باشه از دولت ها خیری نمی رسه
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    0 0
    داداش هیچ کس به فکر ما جوونا نیست. تمام. فقط تلاش خودت و توکل به خدا. منتظر کمک از بیرون نباش
  • ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    1 0
    این آقا که این همه راست میگه چرا تلاش نمیکنه جوونا تو سن پایین ازدواج کنن و ازدواج براشون جاذبه داشته باشه تا دچار ناهنجاریهای جنسی نشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همه حرف میزنن تو این مملکت به قول آقا: حرف درست زیاده ولی عمل درست...؟
  • علیرضا ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    1 0
    سربازی تو ایران تفاوت خاصی با بردگی نداره به نظرم ... امّا در مورد مسائل دیگه ای که گفتی ، موافقم که دولت و کلیت نظام موظف زمینه کار ، ازدواج و غیره رو برای جوونا فراهم کنه ... چ از بُعد قانونی چ از بُعد دینی و اخلاقی ... امّا یک مسئله دیگه هم وجود داره ... میگیم کار نیست ... موافقم ، امّا کار برای جوانی که نه سواد درست و حسابی داره ، نه توانایی و فن خاصی بلده و به طور کلی هیچ چیزی نیست جزء یک جسم متحرک ... شما یک جوان مثال بزن که سواد درست و حسابی داشته باشه یا کار بلد باشه یا اهل عمل باشه و بیکار مونده باشه ؟؟ ... هر کی رفت دانشگاه که باسواد نیست ، تقریبا اکثر رشته ها این ویژگی رو دارن که بدون وابستگی کار ایجاد کنن برای شخص ... البته این مسائل به دولت و غیره هم برمیگرده ولی نه به طور کامل ... تا جایی که من دیدم کسایی که در مسیر درستی تلاش کردن ، مزد تلاششون رو هم گرفتن .... طبیعته دنیا همین ...
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    1 0
    آقا مهدی! سرباز باید حرمتش نگه داشته بشه.این نوع لباس هیچ تناسبی با کار نظامی نداره.کانه لباس عتیقه به تن سربازان نیروی انتظامی میکنن.ارتش و سپاه لباس کارکنان وظیفه رو تغییر دادند ولی نیروی انتظامی اصلا به فکر نیست.
  • ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    0 1
    قدر جوانهامان را نمیدانیم ۴۰ سال آینده اثرش را خواهیم دید
  • امیر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    1 0
    این آقا قدرتش نمیرسه همینکه داره روشنگری میکنه شما گوش بده و بهره ببر و سایرین هم بهره مند کن!
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    1 0
    درود برایشان زندگی وازدواج برای من جوان سخت شده ولی دلیل نمیشه به این بهانه به گناه بیافتم
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    1 0
    به نظر من اگه همین طوری پیش بره خدای ناکرده تا حداکثر 40 یا 50 سال دیگه در ایران نظام خانواده بالکل از هم می پاشه و فرهنگ غرب غالب میشه و فاتحه ی اسلام هم خوانده میشود و اگر هم ظاهر امری وجود داشته باشد باز هم به دلیل تجمل پرستی و نظام سرمایه داری احتمال نابودی ارزش های دینی هر روز داره بیشتر میشه. در ایران داره اتفاقی می افته که در قرن بیستم در غرب رخ داد. تنها راهش اینه که گروههای طرفدار اسلام ناب محمدی دست از تجمل پرستی بردارند و ازپارتی بازی و دامن زدن به اختلاف طبقاتی بپرهیزند. آدم دلش آتیش میگیره وقتی میبینه حتی قشر مذهبی هم دست از تجملات نمی تونن بردارن.
  • فریماه ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
    1 0
    شوهر من سه ساله منو ول کرده رفته یک ساله درخواست طلاق دادم .. چرا قاضی حکم طلاق رو نمیده . جرا شوهر من میتونه ازدواج کنه ولی برای زن گناه؟ چرا مردی که سه ساله زنشو رها کرده باید منتظر بمونه که همسر اجازه طلاق بده؟ فکر میکنید دلیل بی بندباریها چیه؟ چرا شوهر من قبل از ازدواج با من با دو تا دختر دیگه ازدواج کرده من موقعی که اقدامم کردم برای طلاق فهمیدم بعد از پتج سال زندگی صادقانه آیا این حق منه؟ داداگاه برای طلاق این موضوع رد کرد؟ چرا این آزادی برای مردان است؟ هیلی چراهای دیگه هستند تو زندگی کی جوابگوست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس