کد خبر 333687
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی با بیان اینکه سیاست تنش‌زدایی ائمه اطهار(ع) راز ماندگاری شیعه بود، گفت: سیاست ائمه اطهار(ع) حفظ شیعه به هر طریقی بوده که یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای حفظ آن مدارا با دشمنان است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم بزرگداشت شهدای روز قدس خونین نیجریه در مسجد اعظم قم اظهار کرد: هدف از برگزاری این مراسم بزرگداشت شهیدان مسلمان نیجریه است که برای دفاع از مسلمانان غزه به خیابان‌ها آمدند و با شهادت خودشان نهال اسلام را آبیاری کردند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ مخالفت‌های بی‌شماری با شیعه شده است، گفت: از روزی که شیعه شکل گرفت تا به امروز مخالفت و دشمنی با این مذهب همواره وجود داشته است ولی با وجود این شیعه هنوز با عظمت پابرجاست و در همه جای دنیا به عنوان یک حرکت عقلانی و معرفتی مطرح می‌شود.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی با اشاره به اینکه شیعیان همواره مورد ظلم بودند، بیان کرد: شیعیان هیچ وقت پشتوانه حکومتی نداشته‌اند و در طول تاریخ همواره بزرگان شیعه توسط حکام ظالم مورد ظلم واقع شده و در بسیاری از موارد شهید می‌شدند.

وی با بیان اینکه این همه ظلم و ستم و سرکوب نتوانسته جلوی مذهب شیعه را بگیرد، گفت: هر جایی در دنیا که عالمی مذهب شیعه را تبلیغ می‌کند عده زیادی جذب این مذهب می‌شوند که نشان از معارف عمیق این مذهب دارد.

رفیعی با اشاره به راز ماندگاری شیعه تصریح کرد: نخستین عامل بقای شیعه وجود شخصیت‌های بزرگی مانند ائمه اطهار(ع) به عنوان پشتوانه‌های این مذهب هستند که در هیچ مذهبی چنین پشتوانه‌هایی مشاهده نمی‌شود.

وی با اشاره به عظمت امام صادق(ع) گفت: تمام فرقه‌ها بر بزرگی امام صادق (ع) شهادت می‌دهند و این راز بزرگی شیعه است.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی با بیان اینکه دومین عامل بقای شیعه معارف بلند آن است، اظهار کرد: معارف بلند شیعه مانند صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و... آنقدر بزرگ هستند که موجب ماندگاری آن شده‌اند و مذاهب دیگر این معارف عظیم و عمیق را ندارند.

وی افزود: شاهدیم که دشمنان هیچ‌گاه اجازه تبلیغ را به مذهب شیعه نمی‌دهند، ولی با این وجود هر روزه افراد بسیاری جذب شیعه می‌شوند و اگر شیعه در تبلیغ آزاد بود اکنون نخستین مذهب جهان بود.

رفیعی با بیان اینکه سومین عامل ماندگاری شیعه نقش علمای آن در شبهه‌زدایی و ترویج معارف شیعه است، گفت: علمای شیعه گاهی سال‌ها وقت صرف کرده و در خصوص معارف شیعه تحقیق می‌کنند و مجموعه‌های عظیمی را به وجود آورده‌اند.

وی با بیان اینکه عامل چهارم ماندگاری شیعه سیاست تنش‌زدایی ائمه اطهار(ع) بود، خاطرنشان کرد: سیاست ائمه اطهار(ع) حفظ شیعه به هر طریقی بود که یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای حفظ آن مدارا با دشمنان بود.

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی تاکید کرد: ائمه(ع) فرقی بین شیعه و غیره قائل نبودند و همه را مورد تکریم قرار می‌دادند.

وی بیان کرد: امروز نیز شاهدیم که فرزندان یکی از علمای شیعه شهید می‌شوند، ولی باز این عالم بیان می‌کند که من نگران مسلمانان غزه هستم.

رفیعی عنوان کرد: ائمه اطهار(ع) شیعیان را از تندروی بر حذر می‌داشتند و به آن‌ها سفارش می‌کردند که موجبات تحریک دشمنان را فراهم نکنند.

وی با بیان اینکه پنجمین عامل بقای شیعه اعتقاد به مهدویت است، گفت: اعتقاد به مهدویت موجب پویایی و ماندگاری شیعه شده است.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی با اشاره به حوادث خونین روز قدس در نیجریه تصریح کرد: در این روز 33 نفر از شیعیان در نیجریه از جمله سه نفر از فرزندان شیخ ابراهیم زکزاکی به دست دشمنان شیعه به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به ویژگی‌های بارز شیخ ابراهیم زکزاکی گفت: شیخ ابراهیم زکزاکی توانسته با تلاش‌های خود در نیجریه میلیون‌ها نفر را جذب مکتب اهل بیت (ع) کند که نشان از اخلاص بالای او دارد.

رفیعی بیان کرد: وقتی خبر شهادت فرزندانش را به شیخ ابراهیم زکزاکی دادند تنها گفت که این‌ها پیش مصائب کربلا چیزی نیست و این ویژگی یکی از دلایل موفقیت او در نیجریه در جذب مردم به مذهب تشیع است.

وی اظهار کرد: شیخ ابراهیم زکزاکی شخصیت بسیار خیرخواهانه‌ای دارد و این ویژگی موجب شده است که از فرقه‌های غیرمسلمان نیز به او مراجعه می‌کردند و او نیز در کمک به آن‌ها کوتاهی نمی‌کرد.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی متانت و ویژگی اخلاقی شیخ ابراهیم زکزاکی را مورد توجه قرار داد و گفت: او در این شرایط بسیار سخت با متانت کامل برخورد کرد و اجازه نداد خونریزی و فاجعه‌ای در نیجریه رخ دهد که نهایت منطقی بودن این عالم است.

منبع:مرکز خبر حوزه

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس