سخنرانی دبیر کل حزب کارگزاران در ضیافت افطار رئیس‌جمهور با سیاسیون همچنان که حاشیه‌‌های مختلفی در این مراسم داشت، با تناقض‌های مختلفی هم از لحاظ محتوایی روبروست.

کرباسچی:‌ ما از دولت سهمی نمی‌خواهیم/ حذف عنوان مظلومیت از سخنرانی جنجالی دبیر کل حزب کارگزارانگروه سیاسی مشرق - ضیافت افطاری رئیس‌جمهور با اعضای گروه‌های مختلف سیاسی با حاشیه‌های مختلفی روبرو شد که سخنرانی غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی یکی از همین موارد حاشیه‌دار بود.

کرباسچی در این ضیافت از یکی از سران فتنه به عنوان مظلومی یاد کرد که نیت بدی نداشت و با وجود اینکه 8 ماه کشور را بر اساس تهمت‌ها و افترائاتی که این فرد به نظام جمهوری اسلامی وارد ساخت ناآرام کرد، نسبت به نظام جمهوری اسلامی وفادار است.[1]

در همین رابطه هفته نامه صدا، ارگان رسانه‌ای کارگزاران متن کامل سخنرانی وی در ضیافت افطار رئیس‌جمهور را منتشر ساخته است که البته به نظر می‌رسد این مطلب با سانسورهایی روبرو و لفظ مظلومیت از آن حذف شده است.

از سوی دیگر تناقض‌گویی‌های کرباسچی در این سخنرانی به موضوع تطهیر سران فتنه منحصر نمی‌شود.

در همین سخنرانی وی درحالی از روحانی این مطالبه را دارد که کابینه دولت با وی همران نیست و موضوع مطالبه ساخته و پرداخته هواداران دولت در شبکه‌های اجتماعی درباره تغییر کابینه را مطرح می‌کند که در پایان سخنانش می‌گوید که ما از دولت هیچ سهمی نمی‌خواهیم و به طور شعاری می‌گوید:‌« سهم ما همان آرامش، امنیت، رشد و توسعه ایران است. سهم ما ایجاد وفاق میان سران کشور، قوای حاکمیت، جامعه و دولت و نسل جدید و قدیم است. سهم ما افتخار به این دوران است که برای آیندگان به یادگار بماند که از ما یاد کنند و بگویند پیشینیان ما هم سهمی در این توافق ملی، در این اقتدار ملی داشته‌اند.»

لازم به ذکر است که موضوع تنهایی روحانی در دولت و عدم همراهی کابینه با رئیس‌جمهور که از سوی رسانه‌های اصلاح‌طلب همواره مطرح می‌َشود بیشتر به مساله حضور رحمانی‌فضلی در وزارت کشور مربوط می‌شود. با توجه به اینکه جریانات سیاسی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که در اسفندماه سال جاری برگزار می شود برنامه‌ریزی می‌کنند، اصلاح‌طلبان فشار مضاعفی را بر دولت برای تغییر رحمانی‌فضلی به عنوان یک عنصر غیرهمسو وارد می‌کنند، این درحالی است که معاون سیاسی وزارت کشور یک اصلاح‌طلب است.

با این اوصاف موضوع وفاق ملی که اصل و محور سخنرانی کرباسچی در ضیافت افطاری رئیس جمهور است نیز بسیار مورد ابهام است و به نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان این موضوع را بیشتر برای سرگرم سازی رقیب به موضوع حاشیه‌ای مطرح می‌کنند وگرنه با توجه به سیاست تشدید دوآلیزم فضای سیاسی کشور توسط اصلاح‌طلبان موضوع وفاق سیاسی به شدت با عملکرد آنان در تناقض است.



[1] -http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940403001522

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    0 0
    چه سهمی . مثل اینکه به سخنان امام گوش نکردند که فرمود این انقلاب به هیچکس بدهی ندارد . این انقلاب فقط و فقط به شهدا وخانواده شهدا و جانبازان و ازادگان و رزمندگان مدیون است . هر کس دیگر هر کاری کرده صدها برابر حقوق و رانت دریافت کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس