کد خبر 434334
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲

روز گذشته پنجاهمین سال ورود بایرن مونیخ بهبوندسلیگا بود؛ به همین مناسبت پراهن کاپیتان آلفونس کونستوال به موزه سپرده شد.

به گزارش مشرق،در تاریخ 26 ژوئن 1965 یک تیم جوان به نام بایرن با صعود به سطح اول فوتبال آلمان سنگ بنای یک تاریخ پر از موفقیت را بنیان گذاشت. پتر کوپفراشمیت، رودولف گروسر، جاکوب درشر و دیتر برنینگر از یاران آن زمان تیم مونیخی از این تاریخ به عنوان یک روز خاص برای باشگاه بایرن یاد می‌کنند. در آن روز بایرن موفق شد بروسیا برلین را با نتیجه 8 بر 0 شکست دهد. فرانتس بکن‌بائر، گرد مولر و سپ مایر هم در آن بازی حضور داشتند.
دیتر برنینگر ،مهاجم سابق بایرن، می‌گوید:" آن وقت‌ها زمین به یک‌ششم و یک‌چهارم و یک‌دهم و این حرفها تقسیم‌بندی نشده بود. هر بازیکنی همه جا دیده می‌شد و همه جا بازی می‌کرد."

عکس/ جشن 50 سال حضور بایرن در بوندس لیگا

به مناسبت پیراهن کاپیتان کونستوال که در بازی بیست وششم ژوئن 65 مقابل برلین بر تن کرده بود، به موزه سپرده شد. این پیراهن از دو هفته پیش به امضای تنی چند از هم‌بازی‌های این بازیکن هم رسید. کونست‌وال می‌گوید:" تا امروز آن لحظه را از یاد نبرده‌ام. ما تازه به بوندسلیگا راه پیدا کرده بودیم و توانستیم در مقابل 15000 تماشاگر با نتیجه 8 بر 0 برابر بروسیا برلین به پیروزی برسیم. بعد از سوت پایان یکی از تماشاگران بعد از بالا رفتن از مانع جلوی سکوها با سرعت به داخل زمین و به سوی من دوید و پیراهنم را خواست."

عکس/ جشن 50 سال حضور بایرن در بوندس لیگا

49 سال بعد آن تماشاگر که کلاوس هارت‌من نام داشت این پیراهن را به موزه باشگاه اهدا کرد. حالا پیراهن کونستوال که از سال 1961 تا 1966 برای بایرن توپ می‌زد، در کنار پیراهن فرانتس بکن‌بائر و گرد مولر در معرض دید علاقه‌مندان به بایرن مونیخ قرار دارد.
منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس