یکی از اعمالی که در ماه مبارک رمضان به انجام آن توصیه شده است، تلاوت قرآن است و به مناسبت ماه رمضان مروری بر وصیت‌نامه‌های شهدای جنگ تحمیلی در این زمینه داریم.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، شیخ صدوق در کتاب «معانی الاخبار و امالی» از امام باقر (ع) روایت کرده که فرمود: «لکل شیء ربیع و ربیع القرآن شهر رمضان.» به این معنی که «هر چیزی را بهاری است و بهار قرآن ماه رمضان است .» رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران همواره در وصیت‌نامه‌هایشان به دو موضوع اشاره داشته‌اند یکی از آن تلاوت قرآن و دیگری اقامه نماز بوده‌است. از آنجایی که ماه مبارک رمضان، بهار قرآن است و اقامه نماز ستون دین، چه خوب که مروری بر وصیت‌نامه شهدا در رابطه با این دو موضوع بپردازیم.

شهید نقی ایمانی‌فولادی در وصیت‌نامه‌اش نوشته است: ذکر خدا همیشه بر لب‌تان باشد. در دعاها شرکت کنید. قرآن زیاد بخوانید، زیرا قرآن قلب و چشم را منور می‌سازد. به ائمه متوسل شوید. اگر با خلوص نیت به ائمه متوسل شویم، ما را بدون جواب نخواهد گذاشت. اما باید چشم بصیرت داشت.

حمیدرضا اکرم در وصیت‌نامه‌اش تأکید کرده است: به قرآن توجه کنید. راضی نشوید که روز قیامت قرآن در نزد خدا از ما شکایت کند. هر روز حداقل چند آیه بخوانید. بر شما باد نماز. پیوند خود را با خدا قطع نکنید و هیچگاه ناامید نباشید.

شهید حسین بابایی در وصیت‌نامه‌اش خواسته است:قرآن زیاد بخوانید و نمازها را با جماعت بخوانید و راهپیمایی‌ها و نماز جمعه‌ها را باشکوه‌تر برگزار کنید تا خدا شما را یاری کند و اما برادران عزیز رزمنده ، از شما می‌خواهم همچون دفعات قبل در جبهه‌های نبرد حضور داشته و به فرمان امام لبیک گویید و در جبهه‌ها جوانمردانه بر دشمن اسلام بتازید.

شهید نوروزعلی اکبری‌چاشمی در وصیت‌نامه‌اش نوشته است:نمازتان را ترک نکنید و حتماً اول وقت به جا آورید. قرآن را بسیار قرائت کنید و دستورات آن را عملی نمایید... مسجد که سنگر اسلام است را پر کنید و نمازهایتان را به جماعت بخوانید .

شهید جبرئیل بیدقی در وصیت‌نامه‌اش یادآور شده است: کتاب‌های اسلامی را بیشتر مطالعه کنید و قرآن بخوانید و خودتان را به اخلاق اسلامی بیارایید و از ادامه دهندگان راه شهدا باشید.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس