کد خبر 434113
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳

سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل به خاطر صحبت‌هایی که در مورد آفریقایی‌تبارها داشت،

به گزارش مشرق، سلسائو بامداد یکشنبه در دیدار مرحله یک چهارم نهایی کوپا آمه‌ریکا به مصاف پاراگوئه خواهد رفت.

کارلوس دونگا در نشست خبری پیش از بازی با پاراگوئه صحبت‌هایی به زبان آورد که بوی نژادپرستی می‌داد و به همین دلیل مجبور شد عذرخواهی کند. سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل که به عنوان بازیکن موفق شده بود قهرمانی در جام‌جهانی را تجربه کند، صحبت‌هایی انجام داد که با انتقاد بسیاری از مردم برزیل که تباری آفریقایی دارند، مواجه شد.

دونگا در این زمینه گفت: "انتقادهای زیادی از من می‌شود و پس از آن احساسی دارم که گویا ریشه‌ای آفریقایی دارم. منتقدان به من نگاه می‌کنند و می‌گویند بیا از او انتقاد کنیم. بدون دلیل و بدون هیچ چیزی هم این کار را انجام می‌دهند. آنها به این دلیل که مرا دوست ندارند، شروع به انتقاد از من می‌کنند."

پس از این اظهارنظر رسانه‌های برزیلی به شدت از دونگا انتقاد کردند تا سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل مجبور به عذرخواهی شود. عذرخواهی او در سایت فدراسیون فوتبال برزیل منتشر شده است: «از همه کسانی که اصالتی آفریقایی دارند و به خاطر صحبت‌های من ممکن است، رنجیده باشند عذرخواهی می‌کنم. صحبت‌های من بیان کننده احساسات و افکارم نبوده‌اند.»

این مربی 51 ساله که دومین دوره حضورش روی نیمکت تیم ملی فوتبال برزیل را تجربه می‌کند، در مورد تیم ملی کشورش نیز گفت: "اینجا در تیم ملی فوتبال برزیل تنها یک هدف وجود دارد و آن هم رسیدن به پیروزی است. تمامی این اتفاق‌ها هم بهایی است که برای کسب آن می‌پردازید. وقتی از غرور و افتخارهای این کشور دفاع می‌کنم، احساس غرور دارم."

تیم ملی فوتبال برزیل در حالی در مرحله یک چهارم نهایی مقابل پاراگوئه قرار می‌گیرد که بدون نیمار، کاپیتان و مهاجم خود باید به مصاف این تیم برود. دونگا در این مورد گفت: "صحبت بر سر مساله نیمار تمام شده است. باید روی پاراگوئه تمرکز کنیم."

پس از حرکت غیراخلاقی که گونسالو خارا، بازیکن تیم ملی فوتبال شیلی روی ادینسون کاوانی، مهاجم اروگوئه انجام داد و به اخراج کاوانی انجامید، دونگا ابراز امیدواری کرد فدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی همان طور که در قضیه نیمار قاطعانه عمل کرده است، در مقابل سایر بازیکنان نیز همان طور قاطع باشد. دونگا در این باره هم اظهار داشت: "فدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی در مورد نیمار قاطع عمل کرد. باید امیدوار باشیم آنها در مقابل سایرین نیز همان قدر قاطع باشند."
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس